Ik denk inderdaad dat je ervan uit moet gaan dat ze de eerste keer al gepakt heeft Spannend TS, veel succes! Heb je eerder veulens gehad bij je paarden/pony's?
Zo he ze heeft een flinke dikke buik! Ben benieuwd wat voor moois eruit komt
LvA
Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-12 22:24
eclair93 schreef:
geen plofkip maar een plofpaard (sorry)
hahaha laat ze je maar niet horen... als ze dan ook gewoon ff het veulen eruit ploft, zou lekker zijn haha
LvA
Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-12 08:08
Hier weer even een kleine update, zo hard als ze vrijdag ineens ging...zo stil staat het nu...
Om heel eerlijk te zijn vind ik het niet zo heel erg, ze mag wat mij betreft beter wachten op het mooie weer! (En heeft volgens 2e dekking ook nog alle tijd tot 20 mei)
Stiekem hoop ik ook dat het na 5 mei komt, mijn meisje gaat volgende week met haar vriendje en zijn familie naar Spanje voor een week, en ook voor haar zou het natuurlijk leuk zijn als Tjitske dan nog even op haar wacht
We merken wel dat Tjitske steeds minder graag bij de andere twee pony's is, ze is erg graag op zichzelf en kan ze slecht dicht bij haar in de buurt hebben.
Het meest geniet ze eigenlijk van haar plekje in de kraamstal, daar is het ook wel erg gezellig met de kuikentjes, moeder cavia met haar drie jongen (zaterdag geboren), en twee mama konijnen die ook op hun jongen wachten Onder het wakend oog van alarm, camera, en twee kippen is dit toch echt haar favo plekje momenteel!
LvA
Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-12 15:28
Nog geen beeb, wel begint moeders zich steeds meer voor te bereiden!
We vermoedden dat het veulen zich afgelopen week heeft klaar gedraaid voor de start, het was voor moeders overduidelijk best pijnlijk deze oefenrondes.
Het uier zakt nu en is nu gewoon goed te zien zonder er helemaal onder te hoeven hangen Het wachten is nu op het vollopen van de uier en het compleet slap raken van de banden...
Het mooie weer schijnt er aan te komen, maar wat ons betreft mag ze nog even wachten tot na 5 mei, dan is onze Jennifer weer terug uit Spanje (vertrekt vannacht)!
Wat een mooie merrie en hengst! Ik ben heel benieuwd naar het veulen
LvA
Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-12 09:07
Hier weer even een kleine tussenstand...
Sinds gisteren schuurt Tjitske als een dwaas de bovenkant van haar staart, De kling staat open en blijft ook losjes open hangen (je ziet ook goed mooie roze randjes), De staart blijft ook wat raar weghangen.
Ik mocht overal aankomen (heeeeel bijzonder, want meestal moet ik dekking zoeken) Ze kroop gisteren bijna in mijn broekzak en had het liefst dat ik bij haar bleef zitten.
Het kleintje was ook erg aanwezig gisteren, arme mama tjitske.
Vanmorgen...het uier raakt voller en is keihard, Ze was nu nu wel weer wat nukkiger (dus redelijk zichzelf haha)
Haar brok eet ze goed, het hooi veel en veel minder. Ze mest veel, al met al toch denk ik wel reden om zoetjes aan de puntjes op de i te gaan zetten.
Ik heb vanmorgen nog even zitten rekenen, 1e dekking zou ze nu op dag 333-336 zitten 2e dekking zou ze nu op dag 307-315 zitten, Alles is dus mogelijk denk ik, en beide zijn qua aantal dagen aanvaardbaar naar mijn idee.
Zelf zit ik al weken met de datum 8 mei in mijn hoofd, Geen idee waarom, maar ben benieuwd of dit het inderdaad gaat worden.
Nee ben nog niet gaan temperaturen... We maken hier wel een hele gekke Tjitske mee
Ze ging gisteravond op een heel andere plek liggen slapen, namelijk met haar hoofd in de cirkel van de warmtelamp van het kleinvee (kuikens, cavia's, konijnen, etc)
Vervolgens weer wat rondgeslenterd, en vannacht om half 5 vals alarm gehad (3e keer al dit weekend na weken niets), normaal staat ze na weer recht liggen meteen op, nu bleef ze eerst nog een poosje liggen...
Uiteindelijk is ze opgestaan en begon als een wilde te flemen, ik zie haar dat de laatste dagen vaker doen (deed ze nooit).
Vanmorgen bij de box gekomen, een grote ravage aangetroffen (terwijl ze altijd keurig netjes is) en weigerde ze en bij manlief en bij mij om naar buiten te gaan...
Uier en kling vind ik nog niet je van het, maar qua gedrag ben en blijf ik op mijn hoede.
@RM Je hebt verschillende soorten alarmsystemen, ik gok dat de TS een systeem heeft wat je om de buik(als een anti rol singel)bevestigd en wat een signaal geeft indien de merrie langer dan x aantal minuten plat blijft liggen. Ideaal ténzij je een merrie hebt(ik dus) die regelmatig een uurtje gestrekt ligt te slapen
zoo, die heeft een buikje, dat kan vast niet lang meer duren
LvA
Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-12 21:37
Temp was om 20.30 uur 36.11
Ik gebruik een halsteralarm, Als ze 7 sec. op de zij ligt wordt ik gebeld, Maar heb vanmiddag bij mijn vriendin mogen ervaren dat het ook anders kan, Zij was er bij, wij t laatste stukje, en al die tijd is er geen alarm gegaan, Dus helemaal feilloos werkt t zeker niet haha
De les van vandaag...ondanks alarm, Iedere twee uur de wekker om even op de cam te spieken.