Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:Colours
The most common color is gray. Other Mangalarga colors include bay, black, chestnut, dun, palomino, pinto and roan. Mangalargas are usually solid colored, although there are occasionally spotted individuals.
ElCid schreef:Quiosque is inderdaad een grullo ( black dun) ik heb hem wel eens gezien. @Keona, jouw paard lijkt zo op het 1e gezicht Buckskin, maar als ze de aalstreep etc. heeft is het dus een dun, grappig dat het masker nu pas komt.
@joyfordogs,vader lijkt inderdaad wel een Bay Dun, met de zwarte vlekken op de schouder.
@Sjaad, Urbino is een blijft een plaatje, volbloed of niet, maar het is dan dus niet te zeggen of zijn kleur van Lusitano voorouders komt of van de stierenvechter.
Intussen ben ik wel weer een stapje verder en is de opa van Helias zeer waarschijnlijk Bay of Red Dun, maar staat hij op papier als Isabel/ Buckskin. Leuk om zo de kleurtjes te bespreken
ElCid schreef:Citaat:Colours
The most common color is gray. Other Mangalarga colors include bay, black, chestnut, dun, palomino, pinto and roan. Mangalargas are usually solid colored, although there are occasionally spotted individuals.
http://www.ponynhorse.com/breed/Mangala ... hador.html
Dun komt dus wel voor bij de Mangalarga, maar van een foto is het natuurlijk maar gokken. Ik weet wel dat donker Bay dun vaak verward wordt met "gewoon" bruin.