Van de week ga ik weer een paar foto's maken, want vond haar buik alweer naar voren toe voller.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pamelien schreef:prachtige foto's van een prachtige pony, wat heb je haar goed verzorgd.
ik blijf bij mijn mening dat het veulen niet voor eind mei geboren gaat worden. spannend hè ?
pamelien schreef:ik heb hier een Connemara pony staan, die op 6 juli is gedekt, zij ziet er qua dracht het zelfde uit als jouw pony. ook het uier. uit ervaring weet ik dat zo'n 6 weken van te voren de klieren van het uier beginnen te werken, dan wordt het wat voller, kan je met je hand wel zachtjes voelen.
http://www.paarden-info.be/fokken-drach ... eel-1.phpn
op boven staande site staan duidelijke plaatjes van het ongeboren veulen, deel 1 en deel 2.
liesenlizzy schreef:Hoi allemaal, Weer even een update voor de maand april.
het lijkt erop dat het niet heeel erg lang meer gaat duren, ondanks dat het uier nog theezakjes zijn
Hierbij de foto's:
liesenlizzy schreef:pamelien schreef:ik heb hier een Connemara pony staan, die op 6 juli is gedekt, zij ziet er qua dracht het zelfde uit als jouw pony. ook het uier. uit ervaring weet ik dat zo'n 6 weken van te voren de klieren van het uier beginnen te werken, dan wordt het wat voller, kan je met je hand wel zachtjes voelen.
http://www.paarden-info.be/fokken-drach ... eel-1.phpn
op boven staande site staan duidelijke plaatjes van het ongeboren veulen, deel 1 en deel 2.
Hoi,
Deze heb ik idd ook al helemaal doorgespit. Heb al wel een hoop informatie ingewonnen via internet en bokt, maar de ene is met 200 dagen al flink en de andere met 300 dagen nog niet echt heel erg, dus het kan nog alle kanten op
vandaag zag ik aan mijn merrie dat het uier wat meer was dan de 2 theezakjes, en bij jou ?
Ik heb al wel een naam voor het veulen: Jippie, of het nu een merrie of een hengstje wordt, het veulen krijgt deze naam, omdat ik het eigenlijk wel heel leuk vind om dit mee te mogen makenMocht het veulen nog een apart kleurtje krijgen, dan komt er nog 'a big surprise' voor
Rasp schreef:Toen ik het woord theezakjes las ben ik de foto's nog even goed gaan bekijken, maiden merries hebben nl geen theezakjesAls je het mij vraagt heeft deze merrie al eerder een veulen gehad en als ik het vergelijk met de connemara dames hier, lijkt het eerder een uier van een oudere merrie waar meerdere veulens bij hebben gelopen. Dat klopt niet met haar leeftijd, heeft iemand haar gebit wel eens gecontroleerd? Ik vind het wel een hele leuke merrie, ze zou best uit ierland kunnen komen, ze heeft veel weg van een connemara, natuurlijk ook vanwege de kleur maar ze heeft ook wel erg veel sokken dus ik vermoed dat er ook wat Irish cob door zou kunnen zitten. Maar je kunt nog wel gerust slapen hoor, het uier doet nog niet veel, het hoeft niet helemaal vol te lopen maar iets verandering ga je zeker nog wel zien. Heel veel succes met wachten,
PS Scannen had alleen zin gehad de eerste 4 maanden daarna is de leeftijd van de vrucht alweer moeilijker in te schatten en dan kunnen ze nog een maand te vroeg en een maand te laat bevallen en kun je er dus 8 weken in spanning zitten
ellepelle27 schreef:staat er geen nummer helemaal achterin het paspoort,tussen de kaft gekrabbeld?