Gok mee met deze ongeplande dracht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DJZ

Re: Gok mee met deze ongeplande dracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 11:39

Hoi, nee nog helemaal niks.. wel spannend :P
Van de week ga ik weer een paar foto's maken, want vond haar buik alweer naar voren toe voller.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 22:11

Nou.. Ben toch wel benieuwd wanneer ik het veulentje van Inez kan komen bewonderen :))

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:06

ik volg ook mee!

spannend

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 18:59

Leuke merrie.. Ik ken haar van vorig jaar toen stond ze op een markt samen met nog een paar andere waaronder een palomino waar ik geld op bood en ik geloof ook dat ik dat toen voor haar deed.. Toen was ze ook al dragend..

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 20:11

Hoi allemaal, Weer even een update voor de maand april.
het lijkt erop dat het niet heeel erg lang meer gaat duren, ondanks dat het uier nog theezakjes zijn :P
Hierbij de foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

pamelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:28

prachtige foto's van een prachtige pony, wat heb je haar goed verzorgd.
ik blijf bij mijn mening dat het veulen niet voor eind mei geboren gaat worden. spannend hè ?

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:30

Spannend, wat heeft ze al een mooi buikje :)

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 20:42

pamelien schreef:
prachtige foto's van een prachtige pony, wat heb je haar goed verzorgd.
ik blijf bij mijn mening dat het veulen niet voor eind mei geboren gaat worden. spannend hè ?

Heel erg bedankt voor je lieve berichtje :)
Inmiddels ben ik ook gestopt met rijden met haar, omdat ik merkte dat ze het wel erg zwaar vond. Nu doe ik af en toe ff een wandeling met haar, zodat ze ook wat meer blijft zien, dan alleen de wei en de paddock :P
Ben echt benieuwd of je gelijk gaat krijgen :P Ergens denk ik ook zo iets, maar omdat ik dit nog nooit van zo dichtbij heb meegemaakt, weet ik het echt niet :P :=

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 09:30

Mooi paardje, volgens mij een noordzweed!
Benieuwd naar het veulen!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 09:47

Ten eerste: wat een ontzettend leuk paardje heb je en wat ziet ze er goed uit.

Veel succes met de komende bevalling, ben benieuwd wanneer ze bevalt, denk ook in mei.
en nog benieuwdernaar het veulen.

Pleunie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 09:49

Ik ga dit ook maar eens even volgen..
Het mystrieuze veulen..

pamelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 13:53

ik heb hier een Connemara pony staan, die op 6 juli is gedekt, zij ziet er qua dracht het zelfde uit als jouw pony. ook het uier. uit ervaring weet ik dat zo'n 6 weken van te voren de klieren van het uier beginnen te werken, dan wordt het wat voller, kan je met je hand wel zachtjes voelen.
http://www.paarden-info.be/fokken-drach ... eel-1.phpn

op boven staande site staan duidelijke plaatjes van het ongeboren veulen, deel 1 en deel 2.

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 16:16

Ik heb geabboneerd. Ben erg benieuwd naar dit veulentje.
Hoe ga je hem/haar noemen? misschien Mistery?

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:12

Spannend, toch niet wat je verwacht als je een merrie koopt!
Heb je nog contact gehad met de vorige eigenaar? ben benieuwd wanneer het veulen komt..

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 02:15

pamelien schreef:
ik heb hier een Connemara pony staan, die op 6 juli is gedekt, zij ziet er qua dracht het zelfde uit als jouw pony. ook het uier. uit ervaring weet ik dat zo'n 6 weken van te voren de klieren van het uier beginnen te werken, dan wordt het wat voller, kan je met je hand wel zachtjes voelen.

op boven staande site staan duidelijke plaatjes van het ongeboren veulen, deel 1 en deel 2.

Hoi,
Deze heb ik idd ook al helemaal doorgespit. Heb al wel een hoop informatie ingewonnen via internet en bokt, maar de ene is met 200 dagen al flink en de andere met 300 dagen nog niet echt heel erg, dus het kan nog alle kanten op :)

Ik heb al wel een naam voor het veulen: Jippie, of het nu een merrie of een hengstje wordt, het veulen krijgt deze naam, omdat ik het eigenlijk wel heel leuk vind om dit mee te mogen maken :D Mocht het veulen nog een apart kleurtje krijgen, dan komt er nog 'a big surprise' voor :P

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 06:43

Dat is wel een leuke naam! Heel toepasselijk

Rasp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:02

liesenlizzy schreef:
Hoi allemaal, Weer even een update voor de maand april.
het lijkt erop dat het niet heeel erg lang meer gaat duren, ondanks dat het uier nog theezakjes zijn :P
Hierbij de foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Toen ik het woord theezakjes las ben ik de foto's nog even goed gaan bekijken, maiden merries hebben nl geen theezakjes ;) Als je het mij vraagt heeft deze merrie al eerder een veulen gehad en als ik het vergelijk met de connemara dames hier, lijkt het eerder een uier van een oudere merrie waar meerdere veulens bij hebben gelopen. Dat klopt niet met haar leeftijd, heeft iemand haar gebit wel eens gecontroleerd? Ik vind het wel een hele leuke merrie, ze zou best uit ierland kunnen komen, ze heeft veel weg van een connemara, natuurlijk ook vanwege de kleur maar ze heeft ook wel erg veel sokken dus ik vermoed dat er ook wat Irish cob door zou kunnen zitten. Maar je kunt nog wel gerust slapen hoor, het uier doet nog niet veel, het hoeft niet helemaal vol te lopen maar iets verandering ga je zeker nog wel zien. Heel veel succes met wachten,

PS Scannen had alleen zin gehad de eerste 4 maanden daarna is de leeftijd van de vrucht alweer moeilijker in te schatten en dan kunnen ze nog een maand te vroeg en een maand te laat bevallen en kun je er dus 8 weken in spanning zitten

Liesjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:06

Ben ook erg benieuwd.. daarom ga ik even meelezen :P

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 13:07

Ten eerste; wauw wat een ontzettend leuke merrie <3 En wat ziet ze er goed uit!
Ben het eens met Rasp, als ze nooit een veulen heeft gehad, zouden haar tepels toch nog helemaal verstopt zitten ipv dat ze er al zo 'los' onder hangen :+
Succes met afwachten, ik ben heel benieuwd en kom zeker terug kijken hier. Wie weet rolt er wel een bonte uit :D

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 13:14

Ik vind het ook een erg mooi dier.
Zou het ook geen Haf kruising kunnen zijn?
Ik ben ook erg benieuwd wat er uit komt rollen :j

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 13:20

Mooi diertje. *Gaat PB'tje sturen*
Zit al een flinke buik onder. Ik blijf in ieder geval volgen!

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:27

Ik volg nog steeds :P

pamelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:08

liesenlizzy schreef:
pamelien schreef:

Hoi,
Deze heb ik idd ook al helemaal doorgespit. Heb al wel een hoop informatie ingewonnen via internet en bokt, maar de ene is met 200 dagen al flink en de andere met 300 dagen nog niet echt heel erg, dus het kan nog alle kanten op :)
vandaag zag ik aan mijn merrie dat het uier wat meer was dan de 2 theezakjes, en bij jou ?

Ik heb al wel een naam voor het veulen: Jippie, of het nu een merrie of een hengstje wordt, het veulen krijgt deze naam, omdat ik het eigenlijk wel heel leuk vind om dit mee te mogen maken :D Mocht het veulen nog een apart kleurtje krijgen, dan komt er nog 'a big surprise' voor :P

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 14:44

Rasp schreef:
Toen ik het woord theezakjes las ben ik de foto's nog even goed gaan bekijken, maiden merries hebben nl geen theezakjes ;) Als je het mij vraagt heeft deze merrie al eerder een veulen gehad en als ik het vergelijk met de connemara dames hier, lijkt het eerder een uier van een oudere merrie waar meerdere veulens bij hebben gelopen. Dat klopt niet met haar leeftijd, heeft iemand haar gebit wel eens gecontroleerd? Ik vind het wel een hele leuke merrie, ze zou best uit ierland kunnen komen, ze heeft veel weg van een connemara, natuurlijk ook vanwege de kleur maar ze heeft ook wel erg veel sokken dus ik vermoed dat er ook wat Irish cob door zou kunnen zitten. Maar je kunt nog wel gerust slapen hoor, het uier doet nog niet veel, het hoeft niet helemaal vol te lopen maar iets verandering ga je zeker nog wel zien. Heel veel succes met wachten,

PS Scannen had alleen zin gehad de eerste 4 maanden daarna is de leeftijd van de vrucht alweer moeilijker in te schatten en dan kunnen ze nog een maand te vroeg en een maand te laat bevallen en kun je er dus 8 weken in spanning zitten

Hoi,
Ik denk inderdaad ook dat het paspoort wat ik bij haar heb gekregen, niet het paspoort is wat bij deze pony hoort. Ik heb dit ook niet laten controleren, is een beetje stom van mij. ..... Wel ben ik bezig om contact te krijgen met de mensen die volgens het paspoort de eerste eigenaar/fokker zijn. Alleen moet ik deze nog aan de telefoon zien te krijgen -O-

Aan haar gebit te zien, is ze volgens mij ook ouder. Binnenkort komt de dierenarts even langs om haar te controleren en de andere pony te enten. Ik heb ook gelijk gevraagd of ze het chipnummer wilt controleren....

Dit krijgt zeker nog een vervolg :)

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 16:22

ellepelle27 schreef:
staat er geen nummer helemaal achterin het paspoort,tussen de kaft gekrabbeld?

@Liesbeth, zat ik ook aan te denken. Als je het paspoort op zijn kop legt (dus met de rode achterkant naar je toe) en dan het rode vel opendoet dan zou er links boven in de hoek op het eerste witte vel een dek datum kunnen staan, dat wordt gebruikt bij de bloedtapperij'en