Nou het is zeker wanneer ze gedekt is, en ook zeker dat ze toen drachtig was. Wat nog zou kunnen is dat ze dat kwijt geraakt is. Ze stond het hele seizoen samen met Toni dus herdekken was makkelijk
Ja dan zou het mogelijk zijn dat ze later gedekt is. Dat is altijd lastig als de merries in het land lopen met de hengst (geen verwijt hoor) dan is het gewoon afwachten Arme Leon
Ik ben al sinds dat Maddox een veulen is helemaal weg van haar. Wat een gave merrie! Ik gok op een bruinbonte merrie, 10 april.
snowdon
Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-12 14:41
In September zijn Maddox en Heyleigh (29 april uitgerekend) ook gescand en het veulen van Maddox was toen al vele malen groter dan die van Heyleigh. Van Heyleigh kon je het echt nog op de scan zien. Dus het moet eigenlijk wel van de eerste dekcyclus zijn, anders klopt het niet met de scan van september.
Ik denk dat ik toch wel heel positief was met mijn 1 April
Nuage
Geplaatst: 01-04-12 22:51
Muds schreef:
Dus het is in theorie mogelijk.. Hoe lang heeft Maddox de vorige keren gedragen eigenlijk?
Tja in theorie, maar wat Leon al zei dat klopt niet met de scans.
Vorige keren weet ik niet precies, maar volgens mij rond de 340 gewoon. Maar!! Maddox heeft nog nooit zo vroeg in het jaar een veulen gekregen kan dus zijn dat haar lijf wacht op de zon
Nuage
Geplaatst: 01-04-12 22:52
Biancaa schreef:
Ja dan zou het mogelijk zijn dat ze later gedekt is. Dat is altijd lastig als de merries in het land lopen met de hengst (geen verwijt hoor) dan is het gewoon afwachten Arme Leon
Maar het is wel gebaseerd op scans hè anders had ik nooit een uitgerekende datum geweten.
Nee dat is waar maar dat wist ik nog niet fijn dat ze in ieder geval een inhaalslag maakt. Elke dracht loopt nou eenmaal anders. Wat je zegt misschien dat het komt doordat ze zo vroeg in het jaar moest en dat het dan te koud is.
Gwahir
Geplaatst: 02-04-12 11:25
Spannend! Dat worden weer een boel korte zachtjes voor jullie, of niet Leon? En is Lotus ook weer in verwachting? Voor Maddox gok ik op 9 April en een zwartbont merrieveulen met veel zwart (die ontbreekt nog in jullie collectie).
*klikt terug naar foto* Oh ja, nu zie ik inderdaad dat het Heyleigh is, oeps! Maar op haar moeten jullie nog iets langer wachten dus Spannend hoor! Wat zouden jullie zelf leuk vinden, qua kleur en geslacht van de veulens?