Update vandaag: Uier vandaag, de zwarte tepel is al helemaal rond nu.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BVLCMWI6-1.jpg kling vandaag (maar even in link, is zo lekker gezicht hihihi) Er komt al rose prut uit. Is van binnen al wat donkerderrood gekleurd.
Billen zijn prut en boven de staart zit in ene een puntje
Moeilijk te zien hier, maar ik kon niet opzij staan, maar haar buik is ook ineens heel erg gezakt.
Verder had ze geen afwijkend gedrag, normaal moet ik altijd op haar billen wrijven en komt ze de hele tijd bij me staan. Dit had ze nu niet, maaarrr dit gedrag vertoonde ze alleen bij de hengstjes, bij het merrieveulen niet. Evenals haar buik, die waren altijd opzij bij de hengsten en nu net als bij Bries naar beneden....
Mevrouw houdt me aardig in onzekerheid nu
Oh en mn kleine meid ging helpen de stal opnieuw in te delen...
Vannacht gewaakt bij Noa. Ze had weeën en haar buik was erg druk. Ze was de hele tijd aan het kijken naar haar buik en was dus lekker onrustig.
Ik denk dat het gewoon voorweeën waren. Ze komt denk ik wel vanavond of vannacht want meer spanning op de uier kan niet, dan ploft die Was een apart gezicht om te zien hoe ze de weeën opving, ze zakte naar achter met voorbenen en achterbenen en ging de staart omhoog en dan zag je haar helemaal meepersen. Dan ging ze daarna weer wat wiegen en diep puffen en dan kwam er weer 1.
En nu... nu is het weg Het is weer helemaal rustig, alleen haar buik lijkt nu op een ontplofte skippybal, steekt aan alle kanten uit en geweegt constant en verandert ook steeds van vorm. Vanmorgen kwam een stalgenoot waken en ik ga nu weer kijken. Vannacht ook maar weer als ze zo is pffff
Zo ben weer net thuis, ik dacht niet veel verandering te zien, maar nu ik de foto's naast elkaar zie, is er toch wel veel verschil.
De kling vandaag, deze is echt ineens een stuk dikker dan gister.
en de tjoepkes: strak en glimmend
Ze eet veel en dan ook echt veel... ze krijgt van bijna iedereen die langskomt kuil en dat eet ze dus ook helemaal op.
Ik hoef vanavond niet meer kou te kleumen, er staat een keet op het terrein en de eigenaar van het erf zegt "waarom ga je niet gewoon daarin, want daar is een kachel" Had ik dat nou maar afgelopen nacht geweten
Oh en er komt nu ook slijm uit de kling, dus ook rose prut maar ook wittig slijm. Uit de uier komt nog steeds doorzichtig, maar wel iets geler van kleur. Dus hier ook verward, want aan de kling denk ik dat het snel komt maar aan de kleur van het vocht denk ik dat het nog niet komt. Dus ik weet het ook niet zo goed meer...
ik hoop wel dat het vanavond komt, ze had het wel moeilijk afgelopen nacht. Ze ging echt wiegen en dan hoorde je haar puffen/hijgen en dan zag je haar persen en door haar benen zakken. Buik was vandaag wel weer "normaal" gister zaten er allemaal duiken en uitsteeksels in, ik was bang dat het veulen er via de zijkant uit zou komen Ik zei nog tegen mn vriendin, dat kind zit binnenin overal te kloppen "mam moet ik er hier uit" hihihi
Gokken heeft geen zin meer zie ik haha. Die wordt vandaag of morgen dus geboren waarschijnlijk. Hopelijk gaat alles goed en wordt Noa weer helemaal de oude en ligt de afwijking aan de dracht.
Blanket
Geplaatst: 31-03-12 22:42
Wat een heftig verhaal! Ik duim dat met zowel moeder als veulen alles goed komt. Ik gok op een merrie, zwart-bont.
Biancaa
Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-12 23:10
even snel weeén zijn weer begonnen en komen om de 5 minuten, ik ben er vandoor