Aftellen voor Rosa (Welsh A)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Diane_Basje

Re: Aftellen voor Rosa (Welsh A)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 00:46

Jaaaa! *\o/* ik wil een /3 en anders een pion met zebra-strepen! (zal je zien, krijgt Rosa een palomino-hengst, dan komen we echt niet meer bij)
Enne.. weer vlak voor koninginnedag he? Ik zeg een vlaaien-balkon-gevecht! (nu weten we hoe de ander eruit ziet)

Voor de overige volgers/stille meelezers, negeer dit maar een beetje.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 18:17

Palomino hengsten zijn besmettelijk, wist je dat al?

Ik vind dat we een jaarlijks terugkerend ritueel moeten maken van ons vlaaienbalkongevecht! Ik plan wel wat in voor volgend jaar, goed?

Enne, we weten wel hoe de ander er uit ziet, maar de collega van de vrouw van de ex-collega van de schoonzoon van de man van jouw moeder weet jullie balkon (nog) niet te vinden :n

PpK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 20:42

He gelukkig, de buuf in ook in het topic aanwezig.

Maar ik ga voor een zebra ruin.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 20:51

Wel cool dat heel NL een nationale vrije dag krijgt voor ons regionale vlaaienbalkongevecht. Is tenslotte beter dan een elfstedentocht!

Edit; zijn zebraruinen ook besmettelijk?

abba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 20:55

*\o/* Hoi Diana,

Leuk, een topic over Rosa en haar dikke buik! En vooral omdat we elkaar nu 'live' op de H.K. gesproken hebben! Dan is het toch nog leuker omdat je weet wie je zit te volgen. Even een gok voor je: een merrieveulen (want die wil je) maar helaas.... een 'gewone' valk (misschien toch roan, maar dan moet je op zijn kop hangend de bevalling volgen, heb ik weleens van een 'oud' boertje gehoord .... :D )

Even een Cascade en Mabel (beide drachtig van dezelfde hengst als Rosa);
Ik zit al met échte 'bevallingskriebels' en ben erg benieuwd hoe het er dit jaar uit gaat zien.

Voor mijn eerste veulen van dit jaar..... nog 3 weken en één dag ....... Twisthoeve's 'G' Rhydaman x Vechtzicht's Cascade (zie KS-ITP).

Dan één week geduld en komt numero twee ...... Cwrtycadno Cymro x Stougjeshoeve Dancing Queen (zie KS-ITP)

En dan nog drie weken en komt onze laatste dame aan de beurt en krijgt Memory eindelijk haar volle broer of zus te zien......

Dus..... ik volg jou topic met héél véél belangstelling.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 21:29

Jacqueline, leuk dat je mee volgt! Ja ben ook zooo beniewd naar jouw kleine rhydamannetjes! En een gewone valk is ook meer dan super, denk dat ik alles wel leuk vind! Enne op zijn kop hangen? Nee, geen optie haha

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 22:21

Tja.. Die Elfstedentocht gaat toch nooit door. Ons vlaaienbalkongevecht wel (als onze merries maar meewerken).
Gaan we ook gokken voor een vlaai hier (datum, geslacht, kleur)?

Jahaaaaaa, buur! We gaan hier net zo'n hilarisch topic van maken als vorig jaar bij die van mij.
Enne, ik koop alvast vlaaien in als ze bij de AH met 35% korting zijn, omdat ze bijna over de datum gaan.

O, enne... Vertel Rosa even dat het topic extra leuk wordt als ze 12 dagen over loopt :+

Hoor nou... 'een 'gewone' valkmerrie'. Nou, er zijn mensen die daar jaaaaaaren op hopen... :D

PpK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 22:27

Misschien gaat ze er zelf wel over twitteren....

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 22:34

Ja dan kan ze op twitter -1 dag, -2 dagen etc...

Jíj mag best gokken voor een vlaai, maar als ik er eentje in een envelop naar bijv. Groningen moet sturen...
Not pretty!

Ik heb wel zin in net zo'n lollig topic als dat van Ti, heb alleen nog extra volgers (of stille meelzers die zich kenbaar maken) nodig.

Niet alle vlaaien kopen he? Moet maandag nog gebak trakteren, ben vandaag geslaagd voor mijn cursus carrouselcommandant!! (effe off-topic)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 22:52

Gefeliciteerd!
Ik zal vanaf dinsdag vlaaien gaan inslaan.

Ik ga zeker een gok doen (weten we de kansen in percentages?). En we praten gewoon zo veel in dit topic dat het voortdurend bovenaan staat. Dan worden mensen vanzelf nieuwsgierig en blijven stille meelezers niet lang stil.
De Tivolgers van de eerste minuut doen zeker mee, die weten hoe spannend het is.

Maar net zo lang overdragen als Dais. Hmmm.. Dan wordt het 9 mei, een ruin en eehh.. Panterprint!

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 22:57

_O- _O- panterprint...

Ja laten we in Ti zijn topic melden of ze Rosa's smoothyfan willen worden! Dan vaar ik gewoon mee op Ti zijn succes. En tot 9 mei waken vanaf 24 april, pfff, dat trek ik niet.

Hmm ik verheug me nu al op die vlaaien op mijn balkon op koninginnedag die dan al vanaf 28 februari liggen te 'rijpen' bij jou thuis >;) :roll: %)

PpK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 22:59

Buuf, waar ga jij ze halen, want dan moeten we of eerder zijn, of ergens anders moeten gaan shop

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 23:00

Tellen koeienvlaaien ook?

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 23:09

En voor de mensen die ons nú al niet meer kunnen volgen (oranje zebrapion ruin, smoothymerrie, vlaaiengevecht, valkmerries die palominohengsten bleken te zijn), daarvoor verwijs ik jullie naar het eerste KS-ITP topic van (de toen nog ongeboren) TiSento...

PpK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 23:10

Diane_Basje schreef:
Tellen koeienvlaaien ook?

Nee die niet. Maar blijkbaar ouwe taarten wel.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 23:25

Dat trekt ze niet... Pardon? En ik dan? Ik moest ook hoor (vanwege al dat wit en aangezien jij een valk ROAN wil.. Dat zijn nogal wat witte haren waar je op moet wachten).
Buur, ik haal ze bij Lidl, AH en de bakker. De rest van de winkels in het winkelcentrum zijn voor jullie..

We hebben nog kans dat onder de siberische vacht van palomino hengsten toch een valkmerrie verstopt zit.. Dus mocht Rosa ook een palomino hengst krijgen, noem hem dan KinderSuprise.. Je weet nooit wat je tegenkomt na het uittrekken van de winterjas :D

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 23:28

Ehhh.. klein detail.. KinderSuprise begint niet met een R. (als ik zo over nadenk, smoothy, zebrapion en panterprintruin ook niet... Dilemma...)

Enne.. bij Zeeman hebben ze heeeelllee erge ouwe taarten, gooit wat rot, maar komt goed!

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 23:34

Maakt wel meer indruk denk ik...

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 23:50

Dan noem je hem RaRaRa Welke Kleur Zit Er Onder Mijn Eerste Siberische Wintervacht?
Zo, dilemma ook weer opgelost.

Kijk even je administratie na of je helemaal bij bent met betalen voor je VVE, want die oude Zeemantaarten (bij de Blokker zijn ze trouwens ook verkrijgbaar) gaan dwars door je slaapkamerramen heen.

Over dilemma's gesproken: Wat als Koninginnedag niet doorgaat dit jaar?

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 11:45

RoseMountain's RaRaRa W.K.Z.E.O.M.E.S.W.

Ja dat past wel op het geboortebewijs denk ik ;) :D

Ik vind dat er voor onze valkmerries-met-af-en-toe-identiteitscrisis ergens in april/mei sowieso een nationale feestdag moet komen. Met dan als eeuwenoude traditie het vlaaien- en ouwetaarten-balkonwerpenfestijn.

Klinkt goed, schrijf jij een brief naar de regering? Of ben je nog druk met het schrijven van ons boek? Want dat onderwerp gaan we dit jaar natuurlijk ook krijgen (al heb ik mijn best gedaan dit jaar om zoveel mogelijk keuzes beschikbaar te stellen) :+

Over je vraag een paar regels terug; ik weet niet of de hengst een vosfactor heeft en of hij 1 of 2 agouti's heeft. Dus precieze percentages weet ik niet. Gezien zijn ouders is het allemaal mogelijk, alleen is hij niet getest.

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 14:33

Zal ik dan maar ook een beetje helpen deze melige boel boven aan te huden?? ;-)
Ik bedoel een pion met zebrastrepen en vlaaiengevecht klinken wel heel erg aantrekkelijk...

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 16:04

Kijk, er is al iemand gearriveerd die vorig jaar ook meedeed in het Titopic :D

Als het niet op het geboortebewijs past, kan je altijd nog de puntjes achterwege laten.

Ik wil wel een brief schrijven, maar die lui zijn toch allemaal op skivakantie.. O nee, ze zijn teruggekomen, wat fijn!

Ik wacht even met ons boek naar de uitgever sturen tot jouw topic volgeschreven staat met nog meer onzin.
Ik had vorig jaar netjes alle percentages in het topic genoteerd, maar toen was er toch nog iemand die met me wilde wedden dat er een vos uitkwam.
Ik hoop zoooooo dat dat bij jou ook gebeurt.
Ik heb nu al zin in de discussies :D

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 19:17

He Desiree, ja doe gezellig mee! Kunnen we wel gebruiken en als je in het TiTopic al actief was, hoeven we je ook niet helemaal bij te kletsen, dan kan je gewoon aanhaken!

Ja ik hoop stiekem toch een cremellobonte champagnegrullo uit deze combinatie te krijgen, en dan het liefst met die manen die die fjorden ook hebben, dat vind ik zooo gaaf. Kan iemand me vertellen hoeveel procent kans daarop is met deze combi? Even ter info, in enkele generaties terug komen veel schimmels voor, heb je hier wat aan? :+ :P

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:55

Sorry, maar cremello gaat niet lukken. De hengst heeft namelijk het Fjordengen (zie zijn zwart witte manen). Het Fjordengen is dominant over het cremellogen.
Wel heb je kans op een apaloosa. Rosa heeft namelijk een apaloosa-stip op haar voorhoofd.
Fjordenmanen krijg je sowieso, ik weet alleen niet hoe groot de kans is dat ze niet langer worden dan 3 cm. Ik zal mijn boek er eens op naslaan.

De aalstreep van een grullo heeft de hengst ook, maar helaas, die slaat (net als schimmels) wel eens 9 generaties over.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 20:03

_O- _O- _O-

*raapt zichzelf weer op van de grond*