Ok weer een Ips-update!
Vandaag zit ze op dag 298, bijna de mijlpaal van 300 dagen bereikt. Nu ja, vermoeden we. Ze heeft 5 weken bij de hengst gelopen en ik heb halverwege deze periode genomen om een datum uit te rekenen.
( Ze ziet er niet uit, ze is haar winterhaar aan het verliezen en doet dat heel ongelijk )

Ze begint meer en meer kenmerken te vertonen van een aankomende bevalling. Nog niet voor direct denk ik.
Ik zeg echt wel denk ik, omdat bij de meeste merries, deze tekenen nog niet voldoende zijn om echt te zeggen dat het veulen op komst is. Maar, bij Wemeltje vertoonde ze minder kenmerken dan dat ze nu doet. Bij Wemeltje had ze allesbehalve uier. Nu ook absoluut nog niet veel, maar wanneer je er aan komt, komt er al vocht uit ( nog geen echte melk )

Haar staart krijg ik een heel stuk verder richting haar rug als anders. Ik kan haar billen gewoon helemaal induwen, al is dat niet heel erg duidelijk op de foto

Ook haar kling is al een heel stukje meer ontspannen!( die foto ga ik jullie besparen
)
Ze houdt haar staart een heel stukje hoger als anders en de bovenkant van haar staart is net een wc borstel
En als laatste, haar buik is steenhard!
Ze is zelf echt ellendig! Ze heeft het warm en haar buik zit in de weg! Op zich zou ik zeggen, laat dat veulen maar komen, want ze heeft er last van. Anderzijds hoop ik dat het nog eventjes blijft zitten, voor de gezondheid van het veulen!
Nu ga je zien dat ze mij helemaal aan het foppen is en dat ze heel erg lang gaat over dragen