Vandaag zo gelachen Aan de lange zijde van de bak (waar de drie musketiers in staan) grenzen de stallen en de zadelkamer. Als Biscuit los in de bak liep moest ik de deur van de zadelkamer altijd dichthouden want ondanks het smalle gangetje liep ie doodleuk naar binnen. Nu was ik vanmiddag dus helemaal blij dat ik die deur gewoon open kon laten, want de andere 2 veulens liepen nooit naar binnen dus ik ging er vanuit dat Umoyax, net 1 dag op stal, dat ook wel niet zou doen. Mis dus Zag m ineens zó erin lopen Ik snel erachteraan want er staan daar stoelen, tafeltje, kruiwagen, genoeg om tegenaan te stoten en van te schrikken iig, maar veeeel te weinig ruimte om echt te schrikken. Ik snel kruiwagen verplaatsen met de gedachte hem daarna te pakken en er weer uit te halen, draait ie zich doodleuk om en loopt weer naar buiten Toen mn pensionhoudster er was deed zij de deur weer open met het idee dat ie t wel niet nóg eens zou doen. Weer mis Inmiddels was de kruiwagen er gelukkig wel uit dus hij liep doorkalm door naar achteren, draaide zich om en ging de bak weer in Denk je alles wel gezien te hebben Erg om moeten lachen in elk geval.
Met zn nieuwe vriendjes gaat het heel goed, die redden zich wel met zn drieen. Hij was vanmiddag ook al heel enthousiast aan het rommelen met een lange stok die daar ligt voor de honden Binnenzetten ging wat lastig, de andere 2 liepen braaf hun stalletje in maar Umoyax vond het hooi aan de andere kant van de bak veeeel te leuk. Geprobeerd zn halstertje om te doen maar de combi iets over zn neus met iets over zn hoofd was iets te veel nog (los van elkaar vindt ie het prima, in zn stal al even geoefend). Uiteindelijk touwtje maar om zn hals gehangen en zo naar binnen weten te krijgen en op stal nog even borsteltje eroverheen gehaald, hij doet het allemaal toch maar verschrikkelijk braaf... Komt steeds ook heel lief naar me toe (en als ik de zadelkamer in wil staat ie voor het raampje te gluren )
ardech
Geplaatst: 25-11-11 08:24
He toch knoop doorgehakt zag bis op mp staan Maar deze is helemaal leuk veel plezier en succes samen
gr van je oud stalgenootje
oedsje
Geplaatst: 25-11-11 08:40
Wat een knapperd. Fijn dat je voor bis een goed huisje hebt kunnen vinden. Veel plezier met deze stoere vent
Bedankt! Lopen kan ie zeker! Hij weet nog steeds niet erg goed wat ie met die lange stelten doen moet, als ze door de bak sjezen ziet het er bij Umoyax nog wat ongecontroleerd en sullig uit, maar dat komt wel goed Hij is verder net zo nuchter en brutaal als Biscuit, helemaal heerlijk! Perfect karakter als je het mij vraagt
HedwigO
Geplaatst: 25-11-11 23:43
Wat een prachtveulen heb je, gefeliciteerd!! Hij heeft echt de nek en hoofd van zijn vader, wat een kwijlhengst blijft dat toch Geniet er van en spam ons maar mooi met foto`s!
Wat fijn dat het met Umoyax zo goed gaat! Ik had al van Chris en Abigail (Arabian Fantasie)gehoord dat hij bij jou terecht is gekomen. Ik ben de fokker van Umoyax en ik herken wel wat je over hem schrijft, bijv. over het spelen met de stok, zijn nieuwsgierigheid en het op mensen afkomen. Het is een geweldig mannetje met een heel goed karakter! Geniet van hem en geef hem een knuffel van mij!
wat leuk zeg! Had stiekem al gehoopt dat jullie ergens op zouden duiken Hij is verschrikkelijk nieuwsgierig inderdaad en vooral erg dapper, nergens echt van onder de indruk En het is een vreselijke kroeldoos hihi.
vrouwkje
Geplaatst: 29-11-11 18:20
Nee, hij is niet zo snel ergens van onder de indruk, dus: Voed hem goed op want hij moet natuurlijk weten dat jij bepaalt wat er gaat gebeuren en niet hij! Maar, zoals al gezegd: Het is een geweldig kereltje! Hij heeft denk ik veel van het karakter van zijn moeder: Ook zo'n geweldig lief dier. En de (verwachte) grootte heeft hij ook van haar geërfd: zij is ook 1.58 m. Net als zijn moeder is hij ook gek op alles wat op lekker eten lijkt, maar dat zul je al wel ontdekt hebben! Hij eet dus graag en heel veel. Van zijn vader zal hij het vrijpostige wel geërfd hebben. De grote bles heeft hij van zijn opa Aparan, evenals zijn loopvermogen! Het laatste heeft zijn moeder ook. Ik ben heel benieuwd hoe Umoyax zich verder gaat ontwikkelen!
Pfoe was er inderdaad al achter dat het geen paardje is wat je met zn 3e eens van het land moet plukken Het is een brutaaltje maar daar houd ik wel van, dat zijn (in elk geval als je het mij vraagt) de fijnste paarden als je ermee overweg kunt, niks is ze namelijk te gek Ik had Max Maya al gegoogled inderdaad, zag al dat ze 1,58 was, wel groot zeg voor een merrie helemaal! Hij eet inderdaad heel makkelijk, alleen snoepje vond hij de eerste keer maar iets geks Ik geef hem ook maar niks uit de hand, alles in zn voerbakje 's avonds, want hij vindt mn jas nú al eetbaar dus dat moet ik maar niet aanmoedigen Links en rechts heeft ie van die witte vlekjes (naast zn staartje bijvoorbeeld), herken in elk geval duidelijk Aparan in hem!
Al met al absoluut een geslaagde combinatie van lijnen! Lopen kan ie zeker, al hebben we steeds het idee dat hij nog niet erg goed weet wat hij met die lange benen aan moet
Mandy
Geplaatst: 29-11-11 18:44
je bent dus toch de dagen doorgekomen tot je hem mocht ophalen...
Ik moet er om lachen als ik lees dat hij al aan je jas begint te knabbelen...zelfs dàt heeft hij van z'n moeder! (Is mijn eigen schuld omdat ik altijd snoepjes in mijn jaszak heb en dat weet Max Maya. Umoyax zal het wel gezien hebben denk ik..)
Hihi t is een boef hoor. Hij stond vandaag al doodleuk in het gangetje voor de 2 andere boxen, even snuffelen, omdraaien (en zn hoofd 2x stoten omdat t allemaal iets te smal is ) en doodleuk weer naar buiten... Och, en ik moet me even aanwennen om geen eetbare dingen in mn jas te hebben, dan komt dat snel genoeg in orde
vrouwkje
Geplaatst: 29-11-11 22:47
Ik zal je reacties op dit forum in de gaten houden, want je snapt dat ik benieuwd ben en blijf naar nieuws over Umoyax! Als je zijn moeder en (half)zusters wilt bewonderen, ga dan naar http://www.bentheimgelrearabians.nl (P.S. De website loopt achter qua inhoud. Dat moet door iemand anders nog even weer bijgewerkt worden.)Er staan ook nog een paar leuke baby-foto's van Umoyax op!
Oukjeee
Geplaatst: 30-11-11 18:25
wat leuk! Veel plezier met hem
Rivendell
Geplaatst: 03-12-11 01:08
Gefeliciteerd Amy! Mooi beestje hoor, dat gaat vast een toppertje worden. Mooi dat Bis een goed huisje heeft gevonden. Wie weet komt er ooit nog wel weer een Welshje bij als gezelschap. Veel plezier met je nieuwe mannetje.
ik sta met mijn paard op de stalling waar Umoyax met zijn moeder een tijdje gestaan heeft en kwam bij toeval dit topic tegen. Jeetje wat is hij al groot en mooi geworden zeg! Heel veel plezier met hem!