Hepsi ziet ze vliegen, ster op aarde erbij, Sjolvir gekeurd!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:43

Ahumm, mooie mams. maar wat een ongelofelijk lief uitziend draak van een veulen. fijn he merrie voorbrengen en ook nog kleine voetjes ontwijken.Never get bored with a foal like this one. ~~}> O:)

mams te dik ? valt wel mee. tis een Fjord van het klassieke type dus een beetje stevig kan geen kwaad en ook nog een veulen aan de voet . de meeste merries worden of zijn dan een beetje schraal.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 11:57

Morganlefay schreef:
Ahumm, mooie mams. maar wat een ongelofelijk lief uitziend draak van een veulen. fijn he merrie voorbrengen en ook nog kleine voetjes ontwijken.Never get bored with a foal like this one. ~~}> O:)

mams te dik ? valt wel mee. tis een Fjord van het klassieke type dus een beetje stevig kan geen kwaad en ook nog een veulen aan de voet . de meeste merries worden of zijn dan een beetje schraal.

klassiek type :+ hi, laat ze het niet horen! Dan valt halve stamboek over je heen.
Schijnt niets klassieks aan te zijn.
Waarbij ik altijd al beweer, dat ze toch ook best breed moet zijn, aangezien ik er met 1.84 oppas.
Maar breed is niet gelijk aan moddervet....

Heb haar vet lopen mesten voor de keuring, kreeg mijn ster, was heel blij,
maar schaamde me meteen dood voor mijn vette padje....

En al die anderen maar vroeg spenen, omdat veulen te veel van mams vraagt.
Die van mij is nog nooit zo dik geweest!

Voor de vergelijk.. Sjol in sport conditie en laatst op de keuring.
Afbeelding Afbeelding
En nog maals in sport..
Afbeelding

lexie2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:02

Echt een snoepie om te zien!!! Vooral de laatste foto vind ik erg leuk! <3

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 18:23

Nog een bijzonder dwaas filmpje van een loslippig paard....

wendy1987

Re: Hepsi ziet ze vliegen, ster op aarde erbij, Sjolvir gekeurd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 21:02

Ik zie dit topic nu pas, maar wat is Hepsi gegroeid zeg! En wat een eigenwijs mooi dingetje wordt ze toch! Wanneer gaat ze de opfok in?

En is dat zo, dat ze zo "Dik" moet zijn voor een goede uitslag? Wat raar eigenlijk. Ik vind haar in sportconditie mooier, dan zie je haar bouw beter lijkt mij..

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 21:21

O, ook ik ziet je topic nu pas.
Gefeliciteerd met de behaalde premies! En heerlijk dat het zo goed gaat met moeder en dochter.
Wanneer gaat ze naar d'r Hunnebed - logeeradres?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 21:25

Gefeliciteerd met je twee mooie meiden!

Wat ik wel vreemd vind: ik ben vroeger vaak meegeweest op Fjordenkeuring en het viel me daar ook al op dat vet wel erg vaak in verband wordt gebracht met spieren... Ik snap dat een sportlijntje voor een keuring misschien ook niet alles is, maar ook toen al kregen de echt dikke (en dan bedoel ik grasdik, niet bespierd!) paarden de meeste punten...

Kun jij mij dat uitleggen?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 21:32

Rijerijerije schreef:
Gefeliciteerd met je twee mooie meiden!

Wat ik wel vreemd vind: ik ben vroeger vaak meegeweest op Fjordenkeuring en het viel me daar ook al op dat vet wel erg vaak in verband wordt gebracht met spieren... Ik snap dat een sportlijntje voor een keuring misschien ook niet alles is, maar ook toen al kregen de echt dikke (en dan bedoel ik grasdik, niet bespierd!) paarden de meeste punten...

Kun jij mij dat uitleggen?

wendy1987 schreef:
Ik zie dit topic nu pas, maar wat is Hepsi gegroeid zeg! En wat een eigenwijs mooi dingetje wordt ze toch! Wanneer gaat ze de opfok in?

En is dat zo, dat ze zo "Dik" moet zijn voor een goede uitslag? Wat raar eigenlijk. Ik vind haar in sportconditie mooier, dan zie je haar bouw beter lijkt mij..

Als ik het je toch eens kon uitleggen, dan was ik niet goed wijs..
Ik snap er ook de ballen niet van, dat al die jaren het commentaar is niet voldoende bespierd,
terwijl Sjol 1 van de weinigen was zonder 10 cm blubber rondom, zodat je nog iets kon zien.
Nu dus met paard wat stil staat sinds oktober, moddervet is, wel goed.

Ik snap dat gedeelte niet en ga het vrees ik ook nooit snappen.
Ben wel heel blij met mijn sterretje uiteraard, maar het is zo dubbel....

Sjol uiteraard nu weer aan het afvallen, ze hoeft echt geen sportpony meer uit te hangen,
maar ook niet schaamteloos dik te zijn.

Laurabram schreef:
O, ook ik ziet je topic nu pas.
Gefeliciteerd met de behaalde premies! En heerlijk dat het zo goed gaat met moeder en dochter.
Wanneer gaat ze naar d'r Hunnebed - logeeradres?

Ze gaat naar haar hunnebed, als het weiland blubber is (ahum, nu dus).
We mogen sept. nog in de wei, bij dorge wei nog in oktober, vrees gezien het weer, dat eind sept.
Hepsi naar haar Hunnebedje verhuisd.

Jammer dat ze hier dan niet meer staat, maar ze heeft een super adresje met 10 van die kleuters en een oudere merrie.
Lekker dag en nacht op het land.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 21:36

Tsja, het is te hopen dat we nog een beetje een (droge) nazomer krijgen.
Inderdaad jammer dat ze niet zo dicht in de buurt blijft, maar lekker dag en nacht op het land is ook wat waard. Benieuwd of ze een beetje minder brutaal wordt in zo'n groep.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 21:37

Je hebt groot gelijk, hou haar maar lekker gezond ipv zo "bespierd" :Y)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 21:40

Laurabram schreef:
Tsja, het is te hopen dat we nog een beetje een (droge) nazomer krijgen.
Inderdaad jammer dat ze niet zo dicht in de buurt blijft, maar lekker dag en nacht op het land is ook wat waard. Benieuwd of ze een beetje minder brutaal wordt in zo'n groep.

Opvoeden is al begonnen hoor.
Nu ze ouder wordt, mag ze ook minder van Sjol en Toobs. (de haflinger is verbannen naar ander landje door eigenaar, die deed dat ook.)
Heel leuk om te zien, dat madam nu niet meer alles mag, maar ze vertellen het haar wel netjes, slaan er niet meteen een stuk uit. :+
Terwijl Toobs vorige week toch echt giga ei op zijn hals had zitten, die had toch echt rake klappen gehad.

gesloten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 21:42

Oooh wat is het toch een schatje <3

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 21:46

Sjolvir schreef:
Opvoeden is al begonnen hoor.
Nu ze ouder wordt, mag ze ook minder van Sjol en Toobs. (de haflinger is verbannen naar ander landje door eigenaar, die deed dat ook.)
Heel leuk om te zien, dat madam nu niet meer alles mag, maar ze vertellen het haar wel netjes, slaan er niet meteen een stuk uit. :+
Terwijl Toobs vorige week toch echt giga ei op zijn hals had zitten, die had toch echt rake klappen gehad.

O, dat is wel heel leuk te zien dat ze daar toch verandering in aanbrengen. Er is dus wel duidelijk verschil tussen een jong veulen en een iets ouder veulen dat opgevoed moet gaan worden.

Trouwens off topic: vorige week toen je ging lessen reed ik precies langs de brug, 'k heb nog gezwaaid maar weet niet of je me herkende. Je staat echt mooi op Toobs.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 21:50

Ja, zag je rijden.
Alleen heel uitgebreid zwaaien op straat ben ik met Toobs nog voorzichtig mee en ik zag het pas
toen je me al bijna voorbij was.

xBoulonnais

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 13:25

ik kijk altijd uit naar de topics van Hepsi, echt zo leuk !