Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Depende schreef:Hij is echt knap, ik vind hem zo leuk![]()
Weet jij hoe het kan dat hij valk is geworden? Zo heel bekend ben ik niet met alle mogelijke kleurverervingen. Maar ik heb begrepen Zwart met creme wordt Smokey Black. En valk is toch bruin met creme?
Ik kan mij nog herinneren dat er mensen waren die commentaar hadden op de zwakke rug van Ismir in een vorig topic. Hoe staat het daarmee. Ik snap dat je er nog niet zoveel over kan zeggen maar ik ben erg benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen. Niks ten nadele jou verder hoor, zou mooi zijn om die anderen de mond te kunnen snoeren
@ Ragdollcat; Zwart is toch de enige toegestane kleur binnen het Friesche Paardenstamboek. Dan kan er toch geen cremello fries bestaan, dat moet wel ergens vandaan komen toch? Pelle is ook geen fries maar een kruising fries.
Amigo_tje schreef:Cremello op zwart geeft ofwel smokey black of valk. Is enige wat ik ervan weet.
Perlino op zwart kan ook nog palomino voortgevenVoor meer info moeten we Peterina even roepen, denk ik
Citaat:Er zijn wel mensen die zeggen een witte fries te hebben en dan bijvoorbeeld een paard hebben met 2 of 3 generaties fries. Dan vind ik het geen Fries maar een kruising. Als Pelle hier ooit nog eens opa mag worden en er komt een valk uit. Dan blijft het een kruising en geen raszuivere Fries.
Goejan schreef:Citaat:Er zijn wel mensen die zeggen een witte fries te hebben en dan bijvoorbeeld een paard hebben met 2 of 3 generaties fries. Dan vind ik het geen Fries maar een kruising. Als Pelle hier ooit nog eens opa mag worden en er komt een valk uit. Dan blijft het een kruising en geen raszuivere Fries.
volledig mee eens