aller eerst wat een leuke combie.. ik gok licht vosje met blonde manen en staart (net geen palomino) merrie veulen op 25 juni ??
Tjinta
Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-11 15:26
Dochter van Tenna van vorig jaar. Honesta's Annisse. 2 hoog witte achterbenen, brede bles, doorlopend in de onderlip. Behoorlijk veel witte stekelhaartjes in haar vosvachtje. Ze is afgelopen zaterdag 1 jaar geworden.
Al onze paardjes krijgen een Deense plaatsnaam als naam. Annisse en Linde zijn beide Deense plaatsen.
Prachtig paard aan het worden Wat een heerlijke foto trouwens
RianneH
Geplaatst: 17-06-11 15:33
Wat is Annisse een reus! Prachtige dame, zie een hele hoop van Pazti terug in haar Dacht inderdaad ook dat Odensee de enige heer in het gezelschap van Tenna-babies was. Dus spannend!
Ben erg benieuwd wat er uit gaat komen! Ik gok op een Palomino merrie met heel veel wit.
Cynthia82
Geplaatst: 18-06-11 20:38
Wat een SCHITTERENDE hengst!!!!! En superfoto, die rollende met de hond erbij
Enne, GEEN palominohengst met veel wit graag, daar hou ik niet van (ik bedoel: Dan heeft Ti te grote concurrenTIe, en dat willen we niet )
Tjinta
Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-11 09:02
Cynthia... Palominomerrietje met veel wit.... kunnen TiStoer en zij vriendjes worden....
Anneuijttt kijk daar kan ik nu helemaal mee eens zijn...
Sabrina en Rianne. Annisse is echt een droppie he? We hebben haar voor een week of twee gemeten op 1.45 Wordt een mooie grote, maar dat niet alleen ze is zo ongelooflijk lief....
Als deze Tennabeeb ook zo wordt.... ik teken ervoor.
Fnanne, ja jouw oude dame heeft haar dagtaak gevonden. Een aangenomen dochter. Zoooo ongelooflijk gaaf.
Wat ziet ze er super uit Petra! Ik gok op een echt valentin-kind, dus palomino met veel wit Knap wordt de baby zeker! En wat ziet Anisse er gaaf uit. Dat is dan weer een echte Pazti om te zien, die ogen!
Tjinta
Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-11 21:14
Whooow Foogul wat ziet Odensee er prachtig uit! Eerlijk geschreven........ zo mag beeb er nu ook wel uitzien hoor! dat ben ik helemaal met Fnanne eens.
Kylan ja Anni is helemaal Pazti.. na na bijna...maar een hele goede gelijkenis.
@ Kaotictjonta: en dan is deze foto al meer dan een half jaar oud. Ondertussen zit er wat meer spek en spieren op dat lijf van Odensee. Maar op deze foto met de wintervacht in de avondzon komt de kleur zo mooi uit
annelieke92
Geplaatst: 20-06-11 22:43
Mijn persoonlijke ideaal zou zijn een palomino merrie met een mooie witte bles en witte voetjes/beentjes.
Hoop voor jullie dat het zowiezo een merrie wordt!
Waw, die dochter van vorig jaar! Wat een gaaf jong paardje is dat al .
Tjinta
Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-11 18:39
Tenna kwam daarnet hard aangesjeesd om naar binnen te gaan.. al grommelend. Ik dacht snel kijken hoe het met de uiers en kling staat. Leuk gevuld en best wat slapper, maar volgens mij nog geen reden om het birthalarm om te doen. Camera in de stal is wel aan, die controleer ik zo nu en dan... Hopelijk zit ik er niet vreselijk naast. Dat zou toch wat zijn . Krijgt ze net als vorig jaar haar beeb op de wei zonder ons.
De buurvrouw belde op dat Tenna toch wel raar deed en het zag er naar uit dat er wat naast lag. Karl was alleen thuis en belde me... wat moet ik doen? Heeft samen met zijn toenmalige vriendin die nog nooit een paard geaaid had Tenna uit de wei gehaald en het veulentje (Annisse dus) in de kruiwagen getild en meegenomen. ik ben er toch liever bij...
Condesa
Geplaatst: 22-06-11 19:12
Gaaf zeg, prachtige merrie heb je! Ik kwam vroeger geregeld bij Moravita, en Valentin vind ik echt een prachtige hengst Het was altijd even kwijlen bij zijn stalletje Ben heel benieuwd wat er uit komt, spannend!!
Pr_BillyBoy
Geplaatst: 22-06-11 19:20
wat spannend! wel heel erg leuk dat je dit ras wilt gaan voortzetten! ikgok op een vosse hengst met veel wit, ik hoop voor je dat het natuurlijk een mooie palomino word maar de gezondheid is natuurlijk het belangrijkste
Wat een gaaf ras! ik zie leuke paarden voorbij komen! '
Zeker weten dat ik dit ga volgen
Tjinta
Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-11 08:48
Vandaag komen de paarden beslist op stal vanwege de dazen ik zal uierfoto's maken. (wij draaien vanwege die domme beesten het ritme om. Overdag op stal snachts, 's ochtends en 's avonds op de weide).
De ontwikkeling is een beetje hetzelfde gebleven. Uier zit goed vol, geen harsdopjes. Banden mmmmm beetje slap en kling niet ontspannen genoeg.
Heb nog nooit zoveel onder een van de merries gehangen als nu. Tenna komt al op me afgelopen in de wei en draait zich om.... zo van je wilt toch kijken?? Foto maken op de wei is echter te link want ik heb direct Linde in mijn nek hangen.