Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
mda schreef:Wij hebben gekozen voor Tango omdat hij naar ons idee goed op Wendela zou kunnen passen. Wij zijn nogal gek van de combi van rijpaard met Gelders paard. Je houdt nog wat paard over ook. Ons doel is het fokken van een leuk sportpaard.
Citaat:Als men de kruising Gelders x Rijpaard wil blijven maken zullen er ook Gelderse merries geboren moeten worden.
Voor het veulen anzig maakt het niks uit maar voor de Gelderse fokrichting destemeer...er zijn nog maar +/-600 Gelderse fokmerries.
Ik zou een veulen uit zo'n kapitale fokmerrie altijd Gelders registreren...daar heeft de Gelderse fokrichting heel veel aan.
mda schreef:Tja, nu je het zo uitlegt heb je een punt. We hebben het advies van het KWPN gevolgd, rijpaard..... Ik kijk wel even als de chipper komt, misschien wil/kan hij het nog aanpassen.
Klopt ook hoor, er moeten wel Gelderse paarden blijven! Makkelijk excuus misschien maar als je merrie Koss bloed voert dan zijn de mogelijkheden om Gelders te fokken niet heel groot. En dan wil je ook de wat mindere kanten van je merrie nog compenseren en dat moet dan passen in de hengsten die overblijven zonder Koss bloed. Dat vinden wij best lastig.
Grappig dat je ook aan Tango hebt gedacht.
Gefeliciteerd met je Alexandro veulen trouwens!
DiamondHorse schreef:NatasjavE schreef:Weet je welke hengst mij ook leuk lijkt om een Gelderse mee te fokken... Charmeur...
En waarom Charmeur als ik vragen mag, jou kennende zit daar wel een onderbouwde reden in!?
mda schreef:Dank voor jullie leuke berichten! Grappig ook dat ze erg op jouw Alexandro lijkt Natasja.
Ze mist een speelmaatje, da´s een nadeel met 1 veulentje.
Is er een verkooppresentatie?
Wendie hebben we inderdaad 2,5 jaar geleden bij Hofs gekocht, ze was alleen beleerd voor de wagen. Zaterdag start ik haar voor het eerst Z1 (voor allebei eerste keer). Best spannend.
Telma startte ik destijds inderdaad M niveau.
Eenitra: Oh, ik denk dat jij een Sirius??merrie van Hofs rijdt?