Na lang wachten... Sweet Chili Pepper *update*

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LecyTinker

Re: Na lang wachten... een rode hengst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 15:21

Dank jullie meiden... leuk dat jullie even hier langskomen...
Ja, ben zelf ook erg benieuwd wat de kleur gaat doen, want zag net dat hij donkere vlekken op zijn achterbillen heeft. Maar als je naar zijn voorouders kijkt dan kan hij qua kleur nog alle kanten op. Maar zag toevallig dat in mama haar papieren staat dat ze een bruin schimmel is, hoewel dat niet gelijk de indruk is die ze geeft als je haar ziet... Hij drink wel super weinig... ben nog steeds beetje veel bezorgd. Heb hem nog geprobeerd een flesje te geven, maar die wilde hij niet, dus kan dan alleen maar aannemen dat hij dan toch genoeg melk binnen krijgt... grrr, hij is zoooo prutsie klein joh...

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 15:42

Wat een schatje Barbara!
Ondanks dat het een voshengst is vind ik hem wel heel mooi.
Lief koppie zit er op. Is hij voor de verkoop of hou je hem?

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 15:54

Maaike, ik denk dat hij geen vosje blijft. Zit te veel wit in zijn staart en hij heeft wat stekelharige plekken op zijn achterhand.
Ik hoopte eigenlijk op een merrie omdat het echt voor onszelf was dat we gefokt hadden. Een hengst zou niet blijven. Maar we (mn ma en ik. Aangezien mn welsh merrie bij mn moeder op haar hof loopt en we niet willen dat ze alleen loopt, heeft ze een maatje nodig. Die had ze in mn hengst, maar tja, dat zou inhouden dat we zo een beetje elke keer een veulen zouden hebben. Dus helaas heb ik de hengst verkocht) hebben vanmorgen besloten dat we dan maar overgaan op castratie aangezien we toch niet van plan waren om het haar veulen te gaan fokken in de toekomst. Maar nu hebben we wel besloten dat we over 2 jaar nog een keertje met haar fokken en dat het daarna helemaal genoeg is. Dus heb nu twee jaar de tijd om een leuke hengst te vinden ( en anders mogelijk nog een keer van simwnt). Maar eerst mag deze knul groot en sterk groeien en op zichzelf kunnen leven voordat mama nog een broertje of zusje krijgt. Dus lang verhaal kort, ja, deze blijft lekker bij mn ma lopen samen met zijn moeder als veredelde grasmaaiers.

_biondaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 18:59

Wat een schatje, hij word wel schimmel hoor! :)

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 19:18

gefeliciteerd! stevig veulen al hoor op die eerste foto's.
ben je van plan ermee te gaan showen?

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 21:01

Aaaaaaah wat een knapperd!!!!

khalid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 21:12

ik vind 't jammer van dat vlekje in die bles! mooi veulen :D

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 21:47

khalid schreef:
ik vind 't jammer van dat vlekje in die bles! mooi veulen :D

Jammer? Ik vind het júist wel iets hebben <3

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 21:51

Wat een moppie!! En jammer van die vlek in zijn bles??? Ik vind het super!!!!! (de mijne die gisteren is geboren heeft het ook :) )
Dus ik vind het 'jammer' dat de jouwe schimmel wordt, want dan is hij zijn vlekje kwijt. Maar jij wil graag een schimmel, dus ik ben superblij voor je!
Geniet lekker van hem!

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 11:30

Boeflover... Ik moet even uitzoeken hoeveel werk het is om zijn papieren in orde te krijgen. ( had de hengst in bezit, had voor dekbewijzen betaald, maar papieren niet opgestuurd en nu heb ik de hengst verkocht. Dus moet nog met het stamboek contact opnemen. Maar mocht het niet lukken dan is het niet zo heel erg, want denk toch dat ik hem laat castreren.) Dus showen, weet ik nog niet. Ben tot nu toe al blij dat hij de nacht door is gekomen en moeder ook.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 18:40

Ik was een beetje enthousiast met het foto's plaatsen... dus ik zal me voor deze pagina limiteren tot de toegestane 15 foto's. Maar heb vandaag nieuwe gemaakt. dag twee... Ik ben vannacht om 3 uur naar mn knulletje gaan kijken om toch zeker te zijn dat hij de nacht door zou komen. Heb er een uurtje bij gezeten, maar meneer doet het prima. Drinkt goed, en slaapt veel. Dus vandaag was het tijd voor de halstertest. Hij heeft hem 3x aan gehad en dus natuurlijk picture time... here goes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 18:58

hahaha, die is indd wel erg penny en veels te groot! hihi
maar nou kijkt ie nog eigenwijzer <3
wel leuk hoor, ook die tekst die erop staat he haha geweldig! :)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 19:03

Dit is een xxs maatje, ze verkopen geen kleinere hier in de buurt. Het is grappig hoe het idd steeds naar achter zakt. Maar hij houd hem niet aan als ik er niet bij ben. Gaat puur alleen om het wennen van iets aan zijn hoofdje te hebben. mag er ook niet aan vastgepakt worden. Allemaal nog VEEL te vroeg. Hij kijgt hem om als we van en naar de stal lopen. Maar zie je hoe arrogant hij kijkt? Word me wat dat ding.

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 19:13

#meelezer#
Geweldig, die laatste foto, en dan met die tekst op zijn neus. :')

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 19:17

Hahaha dat word een echte troublemaker!
Mooie kerel! Genietse!

Jainy98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 19:21

Gefeliciteerd! <3
Wat een leukerd zeg! <3

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 19:31

Wat een leuk beestje zeg! :)

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 19:31

Ohh wat een leuke nieuwe foto's weer! Ik ben echt, verliefd haha <3

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 19:36

LecyTinker schreef:
Dit is een xxs maatje, ze verkopen geen kleinere hier in de buurt. Het is grappig hoe het idd steeds naar achter zakt. Maar hij houd hem niet aan als ik er niet bij ben. Gaat puur alleen om het wennen van iets aan zijn hoofdje te hebben. mag er ook niet aan vastgepakt worden. Allemaal nog VEEL te vroeg. Hij kijgt hem om als we van en naar de stal lopen. Maar zie je hoe arrogant hij kijkt? Word me wat dat ding.

daar ga je volgens mij echt je handen vol aan krijgen inderdaad. maar als je hem beu bent mag je hem best bij mij dumpen hoor :o geen enkel probleem!

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 20:09

Ahh... wat een leukerd!!!

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 20:14

Dank jullie meiden ( wil julie allemaal individueel wel bedanken, maar zie het even als individueel bedankje).
Het is een lekkere kerel. Weinig respect. Hij stond vandaag al op het stroomdraad te knabbelen en in de middag kom ik buiten en zie dat het kapot is ( staat geen stroom op, hij is nog veel te klein daarvoor).

Moest net even snel naar buiten rennen. Viele 4 regendruppels en moest even snel naar de weide rennen om op de zandvlakte snel een zeiltje over het stro te gooien ( ligt een baal stro buiten voor meneer om overdag op te slapen) en net wanneer ik bezig was stopt het met regenen. Ach, dan ligt het iig droog voor vannacht.

@Rona, dank je voor je aanbod, maar de bedoeling is echt dat hij blijft. Het zou wel heel vreemd moeten lopen als hij weg zou gaan. Mijn grote paarden moeten verkocht worden, maar mn ma heeft ruimte voor twee kleintjes, dus mama ( Sweet sensation "Samantha") blijft en baby blijft. zit nbog te twijfelen tussen een naam of 3...

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 20:25

Ohhh wat een leuk veulentje! Hij kijkt echt brutaal uit zijn oogjes! Geweldig. :D Ik vind zijn bles ook heel leuk!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 22:15

Ik vind je ventje echt superstoer! Inderdaad een erg brutaal, lekker bekkie :D

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 17:38

gefeliciteerd! Leuk veulen

Even over dit:
LecyTinker schreef:
hij wordt zeer waarschijnlijk een lekkere roodschimmel.

Ik denk dat hij toch "gewoon" schimmel gaat worden. In de afstamming zitten de roodschimmels wel erg ver weg. Aan moederszijde zie ik zowiezo geen roan, aan vaderszijde moet het wel van behoorlijk ver komen. Maar het is niet onmogelijk. Bij ons is het zo: zwarte randjes rond de ogen en een paar grijze haren boven de ogen = schimmel. Roodschimmels kunnen je langer voor de gek houden, die zien er als veulen net zo uit als niet-schimmels.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 18:23

Knap veulen! En die blik in die ogen ... zoiets van 'bewonder mij maar'! :D

Ik denk dat hier 'roodschimmel' gewoon vos-schimmel bedoeld is en niet vos roan.