.Het is alvast een vervroegd kraamkadotje voor het veulentje
. Ik hoop dat het bij hem/haar past qua kleuren, want ik ga er wel vanuit dat het een wit koppie krijgt met lichtblauwe ogen
. Anders maak ik er nog een voor je
.Ik ben zo benieuwd
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik hoop ook op een witkopje, maar ja, zou wel es iets heel anders kunnen worden hé! Dan moeten we de koppen bij elkaar steken om te zien welk kleurtje showhalster er wel bij past! Bedankt voor het voorstel hoor
Ja, dat is dus de vraag die wij ons ook stellen. Een homozygote splash, zou dat bestaan? En als die bestaat, dan zou die in principe gans wit kunnen zijn veronderstel ik. Homozygoot splash zou willen zeggen dat zowel paps als mams hun splash hebben door gegeven. Ik heb es ergens gehoord dat dat niet zou bestaan een homozygote splash, maar die persoon kon zijn theorie niet ondersteunen met feiten, dus ik weet het echt niet. Op splash kunnen ze trouwens nog niet testen, maar ja, hier in dit geval is het bij allebei overduidelijk hé
Daarom zijn we best wel benieuwd naar het veulen. Het kan dus splash hebben van een van de ouders of van allebei of misschien ook van geen van de twee en dan komt er een effen veulen uit (maar laat ons hopen van niet hé
). Nu ja, is wel vaak zo als je twee keer erg veel kleur maal erg veel kleur doet, dat je er een effen paardje uit krijgt, dat heeft het verleden al vaak genoeg bewezen. Vandaar dat ik alle pistes open laat. Zelf hebben Vanessa en ik de indruk dat splash x bont meestal het mooiste patroon geeft en niet mams of paps draagt het bont gen. Vandaar dat we het moeten afwachten, want veel splash x splash komt er nog niet voor in de mini's. Toch niet waar wij van weten
Nog enkele weekjes waarschijnlijk en dan zal onze nieuwsgierigheid beantwoord worden
Ik hoop ook splash, maar we zullen moeten afwachten. Ik kan direct een aantal voorbeelden opnoemen van veulens die uit twee super gekleurde ouders kwamen en dan een effen kleurtje hadden. Maar ja, is niet alleen de kleur die een rol speelt hoor, want mams en paps zijn ook erg mooi gebouwd en als 't veullie al een beetje van 't hoofdje van mams en paps mee heeft, ben ik al content, want die hebben echt een prachtig dishy koppie
mdr schreef:Haha Audrey, bedankt voor je gokje, maar een ding kan ik al zeggen, het kan geen vosje worden, want Sandy is homozygoot zwartIk hoop ook splash, maar we zullen moeten afwachten. Ik kan direct een aantal voorbeelden opnoemen van veulens die uit twee super gekleurde ouders kwamen en dan een effen kleurtje hadden. Maar ja, is niet alleen de kleur die een rol speelt hoor, want mams en paps zijn ook erg mooi gebouwd en als 't veullie al een beetje van 't hoofdje van mams en paps mee heeft, ben ik al content, want die hebben echt een prachtig dishy koppie
![]()
En inderdaad, geen lwo bij paps en mams!
, dat is mijn droomkleurtje! Juist ja, was ook nog sabino vergeten te vermelden, want paps draagt dat inderdaad ook, mams niet. 

Het mogelijk mooiste veulentje van dit jaar op Bokt.