Gentle Palatina (Charmeur x Rhodium)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

overzee2

Re: Gentle Palatina (Charmeur x Rhodium)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 20:51

he horse moments jij ook hier!!!!!!!!!!!!!! Ik sta voor de moeilijke beslissing haar wel/niet te herdekken. Ik denk dat ik het volgend jaar ga doen, kan ze over een paar weken aan de wolfstanden worden behandeld en daarna een voorzichtig begin met trainen. Wil haar graag sport hebben en dan heeft de ruiter en een krappe 2 jaar de tijd voor. Tja lastig hoor want ik wil graag bretton woods erop.

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 09:46

Vanwaar BW als ik vragen mag?

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 10:18

overzee2 schreef:
he horse moments jij ook hier!!!!!!!!!!!!!! Ik sta voor de moeilijke beslissing haar wel/niet te herdekken. Ik denk dat ik het volgend jaar ga doen, kan ze over een paar weken aan de wolfstanden worden behandeld en daarna een voorzichtig begin met trainen. Wil haar graag sport hebben en dan heeft de ruiter en een krappe 2 jaar de tijd voor. Tja lastig hoor want ik wil graag bretton woods erop.

Heeeee,das niet leuk pas volgend jaar dekken!!!! :D
Wordt de keuring zo klein!!!

Ze is mooi hoor ,AnietePiet.
Ik zag haar vanmorgen nog in het land staan!
Ziet er goed uit!

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 10:19

nou best om een commerciele reden. Ik woonb op Terschelling en voor een zwarte komen ze naar het eiland om te kijken, voor een vos heel wat minder snel. Jammer maar zo is het helaas!!!!!!!!!!

Ik zoek een hoogbening paard dat opwaarts is gebouwd. Bij BW is dat laatste nog maar de vraag dat ben ik met je eens. De regio inspecteur adviseerde mij UPHILL een vind ik hele gave hengst. Misschien dat ik die er ook wel opdoe of Carlton hill die vind ik ook super maar daar weet je niet van wat hij doorgeeft

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 10:30

De Flemming van Janne wordt vandaag gedekt met Uphil dus dan kun je volgend jaar mooi even kijken...

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 10:42

heeft janne dat al een veulen?

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 10:48

Ach ik zeg het verkeerd!!!
Het moet de Spielberg zijn... :+

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 10:49

Nee ,nog geen veulen dacht ik.
Dan had ze het wel gesmst!

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 12:18

Ja commercieel is het idd interessanter als het een heel donkerbruin of zwart veulen is. Ze zeggen dat een goede geen kleur heeft (en daar ben ik het wel mee eens, maar ze moeten wel eerst komen kijken, daar geef ik jou weer gelijk in).

Wij hebben zojuist een Uphill veulen gekregen (met een mooie opwaartse hals en heel veel veer al zeg ik het zelf :o ). [KS-ITP] Gentle Strade (Uphill x Dreamcatcher xFlemmingh)
Er is een topic van de Uphill-nakomelingen en er staan al aardig wat veulentjes op. Gewoon ter info hoor. [HK] Nakomelingen van Uphill..
Vrienden van ons hebben een Carlton Hill gekregen. Een vos hengstje uit een (vos) Jazz-merrie.
Hij heeft een enorme schuine schouder (zo schuin heb ik ze nog nooit gezien) en een hele mooie gespierde kont. Hoe hij kan bewegen kan ik je helaas (nog) niet vertellen want wij hebben hem gezien toen hij net een paar uurtjes oud was. Maar met die schouder moet hij schoudervrijheid hebben :D
Ik denk wel dat Carlton Hill een merrie met veel "bloed-uitstraling" nodig heeft met Vincent erachter kan het best snel wat flinker worden denk ik.

Maar als jij met Uphill zou dekken doen wij aan stuivertje wisselen :D . Wij hebben zojuist onze merrie naar de HH gebracht om te dekken met Charmeur.

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 13:45

hoi steffie,

Grappig zeg dat jij met Charmeur dekt en ik serieus nadenk over Uphill. Je hebt helemaal gelijk als het een hele beste wordt, maakt kleur niet uit en grappig genoeg vind ik vos of bruin net zo mooi. Maar ik vind het heel prettig dat je me niet veroordeeld.

Ik vind BW een pracht hengst. Ik heb hem live gezien en was erg onder de indruk. Aan de andere kant weet ik niet wat/hoe hij dingen doorgeeft en met Uphill weet je veel meer. Leuk om jouw ervaringen van Carlton hill te horen. Wat Charmeur betreft mijn veulen heeft ook een hele schuine schouder iets wat mijn merrie dus niet heeft.
Mijn merrie heeft wel veel bloed meer dan 57 % procent dus dat zit wel goed.

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 15:50

Hoi overzee2,

Waarom zou ik je in "tuuts"naam veroordelen? Dat is toch nergens voor nodig?
Ik vind een vos ook niet zo erg (maar dan wel graag met een beetje wit en het liefst op het hoofd :D, zie je wel ik ben net zo erg haha)
BW is idd een imposante verschijning om te zien met een heel mooi front. Ik vind echter dat hij achter nogal aan kracht mist. En natuurlijk voor zo'n groot paard moet je hem de tijd gunnen maar toch staat dat mij tegen. Al moet een sterk achterbeen met jouw Rhodiummerrie geen probleem moeten zijn denk ik zo.
En dan de klasse C voor de röntgenfoto's vind ik ook niet echt een plus. Daarbij is hij vrij voos op de benen. Van BW en Carlton Hill is het idd afwachten wat ze geven maar die gok heb jij vorig jaar ook al genomen met Charmeur en dat heeft heel goed uitgepakt :D.
Ik vind het dan wel weer heel leuk dat jouw veulen ook een hele schuine schouder heeft want dat mist onze merrie dus ook. Dus hopen dat dat bij het volgende veulen (als ze drachtig wordt) ook verbeterd. Bij Uphill is dat super gelukt. En hij vergroot gemiddeld gezien ook enorm, maar ik weet natuurlijk niet of jij dat nodig hebt voor jouw merrie.
Maar laat je niet gek maken door iedereens mening (ook de mijne dus) en trek je eigen plan. Ga op jouw gevoel af. Jij kent je merrie het beste en haar plus en mindere punten die je graag verbeterd ziet.

Stasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 20:41

Wat een lekker ding en een prima kleur toch?! Niks mis met vos of "gewoon" bruin ;)
Ben heel benieuwd hoe ze verder uit groeit maar het ziet er veel belovend uit!

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 12:05

he Jantien,

Ja het is echt een plaatje. Maar ik ben dan ook niet subjectief!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

_biondaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 18:08

oooh foto twee is zooo leuk <3 <3 <3

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 20:07

San84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 20:11

aahhh zeepaardjeshoofdje!!! knap meisje!!!!!

Stasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 12:16

Mooi galopje!

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 22:43

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 10:40

Wat een lieeeverd :D

unner

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 12:08

Wat een scheetje :D

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 21:17

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 21:22

Die is leuk geworden <3
En wat kan ze lopen!

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 21:29

Kaus schreef:
Die is leuk geworden <3
En wat kan ze lopen!

Bedankt, leuk om te horen :) :D

Dorith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 21:41

Wauw, gaaf paard!