dit is een bitloos hoofdstel een sidpull geloof ik dat het heet! mijn merrie reageert er super op als ik er mee rij ( gebruik het alleen niet zo vaak )
_Alarm_wlkp
Geplaatst: 13-03-11 20:41
Wat een braaf veulen zeg! En typisch bokt weer om er een weer eens een heel heisa over te maken... Als ze zo braaf is en en van aandacht houd waarom niet? Mijn paard kreeg als jaarling ook een dekje met dekensingel aan en bandages, vond ze superleuk en idd paarden zijn niet van suiker hé Nog veel plezier met dit veulen!
_Lisaa_
Geplaatst: 13-03-11 20:43
Naar mijn idee veelste vroeg en nog nergens voor nodig. laat haar nog gewoon veulen zijn met andere vriendjes.
allemachtig jullie doen net alsof het dierenmishandeling is. zien jullie enige dwang?? nou ik niet eigenlijk.
Ik vind dit gewoon aan dingen wennen. en het veulen staat daarna waarschijnlijk gewoon weer op het land bij zijn vriendjes. de singel zit ook vast niet strak. en been bescherming.ik zie het als een oefening voor als het veulen op de trailer gaat met been bescherming. Nix geen Dierenmishandeling aan hoor!
nee bbp is op maat drachtige haflinger merrie gekocht al wilde ik aansingelen ging het nog niet! en als ze na de been bescherming getrapt had of wat dan ook had het niet eens aan gedaan! maar ze vind het alemaal prima! loop overal mee heen! zelfs al krijgt ze de deken van mama over der ogen dan volgd ze me nog!
Vanky
Geplaatst: 13-03-11 20:53
o0eefje0o schreef:
dit is een bitloos hoofdstel een sidpull geloof ik dat het heet! mijn merrie reageert er super op als ik er mee rij ( gebruik het alleen niet zo vaak )
Goh... en een kind van 4 laat je ook vast wel meesturen in de auto, kan die ook vast 'wennen' voor als ie later 18 is....
Creamy
Geplaatst: 13-03-11 22:31
haha wat leuk,nou als dat al niet mag wat mag dan nog wel. een beetje lol kan ook geen kwaad . vindt het wel heel stoer staan hoe zou ze het over een paar jaartjes doen ben wel benieuwd.
StalNollie
Geplaatst: 13-03-11 22:37
katjuh schreef:
Goh... en een kind van 4 laat je ook vast wel meesturen in de auto, kan die ook vast 'wennen' voor als ie later 18 is....
wat een rare vergelijkenis, een mens is geen paard laten we dat voorop stellen. ik vind er niks zieligs aan, die keer dat het gedaan word,
Mensen maak je liever druk om de paarden die het echt nodig hebben en het niet zo goed hebben als het paard hier van TS.
wat een lieverd is het toch, alleen maar fijn dat ze het zo goed oppakt, jammer van de regenschurft is dit niet alleen besmettelijk voor de andere paardjes. en voor de volgende keer veiligheid boven alles die kat van je had wel een CAP op moeten doen hoor, voordat heel bokt daar dadelijk nog over struikelt zeg ik het maar alvast
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 13-03-11 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Caps aangepast
regen schurft is niet besmettelijk. het was een soort van in elk geval! ze is vrij klein een keer verhuist dus had met minder weer mindere weerstand waardoor het gekomen is! was heel snel weer verholpen door een viramine spuit maar de korstje blijven in de dikker winter vacht plakken
Meningen kunnen verschillen, maar geef in dit topic aub je mening over de foto's en niet over elkaars posts, we zijn hier niet voor een discussie over wie gelijk heeft, daar is een foto topic niet voor.
wanuu
Geplaatst: 13-03-11 23:18
Ik hoop dat je die sidepull normaal wel wat hoger op de neus legt en niet zo laag
Wat ben ik blij een keer iemand te zien die z'n veulen al aan dingen laat wennen ipv de eerste 3 jaar op het land gooit, nooit in handen komt van mensen. En als ze dan uiteindelijk uit het land worden getrokken, dat ze niet meer te hanteren zijn. TS lekker laten wennen aan van alles en nog wat, daar doe jij alleen maar je voordeel mee. Maar idd het deken de volgende keer wat beter vast maken. Ongelukken kun je beter proberen te voorkomen.
Akhal_Teke
Geplaatst: 13-03-11 23:29
Je bent goed bezig. Ze zal later geen stress krijgen van een zadel of singel of iets op of om haar lijf.
Yviertje: Ik ben het helemaal met je eens.
lieverties
Geplaatst: 14-03-11 12:13
Heel leuk heerlijk toch als je zoveel vertrouwen krijgt van een jong beestje geniet er van hoor Alleen weer jammer dat er mensen zijn die of jaloers zijn of aan het zeuren zijn gewoon niks van aantrekken
En tiff heeft nog nooit een stap verkeerd gezet, dus is een teken dat ze het allemaal prima vind! En ik kan het weten! Je kan er gewoon alles mee.....
cupcake1986
Geplaatst: 14-03-11 12:44
wat een heisa weer...
ik deel TS haar idee: laat maar lekker wennen aan allemaal rare dingetjes. Gaan ze echt niet dood van. TS is ms, wat: 10-15min elke dag met veulen bezig? dat wil zeggen dat het beestje nog 23u45 over heeft van haar dag om lekker veulen/paard te zijn.
Ben ik nu echt de enige die zich afvraagd of een paard na 3 jaar uit de wei trekken en er ineens zadel/ruiter en de hele bataklan erop niet veel traumatiserender is dan dat ze van jongs af aan af en toe eens wat 'raars' zien?
ik ga mee met TS - als alles vriendelijk en zonder dwang gebeurd, waarom niet?
vind het nu alleen nog een beetje frisjes om helemaal te wassen - maar veronderstel dat TS er wel op voorzien is.
thanks helemaal ze komt idd alleen op zaterdag der wei uit! dan word ze gepoets door mijn verzorgster! en gisteren moest ze dus op advies van de DA gewassen worden dus uitrijdeken van mama derop met toen ze op stal stond een deken singel erom!
en als ze er dan toch staat dan kunnen we wel eens kijken wat goed is