Oh, wat leuk om eens iets van deze paardjes te lezen. Ik vond het al zo jammer dat de enige fokkerij in Nederland een aantal jaar geleden stopte met de curly's. Ik hoop met je mee op een gezond veulentje en een voorspoedige bevalling. Daarnaast hoop ik ook meteen op een palomino... toch wel een erg gaaf kleurtje.
maar, ze hebben dus ook midden in de zomer een langere krullerige vacht? of word het in de zomer gewoon net zoals bij andere paarden een zomervacht? Ik weet echt niks van curlys maar vind het er wel leuk uit zien:)
Dat verschilt per curly, maar de meeste hebben zomers wel een gewone vacht. Maar soms zie je wel kringeltjes net alsof ze nat zijn geweest. Ook verliezen sommige manen en staart en sommige (zoals mijn hengst) blijven een mooie volle bos krullen/dreadlocks houden.
De extreme curlies verliezen vaak hun manen helaas
Tjinta
Geplaatst: 20-05-11 08:51
eind juni begin juli gedekt.... nou zit je nu in ieder geval al in de 'veilige' periode. En dan de coyotes op afstand...nog beter. Die hebben in de lente sowieso meer te eten in het wild toch, trekken zich meer terug? Kan ze fijn buiten bevallen. Als het weer dan tenminste meewerkt. van 10 naar 30 graden heftige overgang. Diegene die in de zomer hun krullen houden zullen het dan wel warm hebben niet? of valt dat mee? Heb je toevallig nog dracht foto´s? ben best benieuwd.