ik vind het een prachtige hengst ben benieuwd wat eruit gaat komen! Ik vind karakter ook ontzettend belangrijk en deze hengst lijkt me echt een zeer fijn karakter te hebben.
Mooie kleur hengst, ik vind hem alleen niet zo goed bij je merrie passen
Vind zijn schouder nog vrij stijl en zeker op een stijle haflinger schouder zou ik dat niet doen. Dan zou ik zoeken naar een paard met een schuinere schouder. En zijn beweging vind ik ook niet geweldig... Ik denk dat je toch graag een paard wilt fokken met goede beweging en goed exterieur? Want dan zou ik een hengst zoeken die je merrie ook daadwerkelijk verbeterd. Ik heb het idee dat deze hengst je merrie eerder verslechterd (al klinkt dat wel erg negatief haha, zo bedoel ik het niet) en je een grote kans hebt op een nakomeling met een hele stijle schouder (= weinig vrijheid in het voorbeen) en wss ook een meer stuwend dan een dragend achterbeen. Ik zou zeggen: Als je toch pas in augustus wilt laten dekken... gebruik je tijd om eens verder te kijken!
Staar je niet blind op de kleur! Er bestaat kans dat het veulen nog steeds vos wordt..
LadyMadonna
Geplaatst: 02-03-11 17:10
met deze hengst kan t nooit een vos worden hoor, zowiezo creme
Odysseus
Geplaatst: 02-03-11 17:11
stef schreef:
met deze hengst kan t nooit een vos worden hoor, zowiezo creme
Oh oliebol, me toch weer vergist in de kleurvererving ,excuses (blijft lastig, genetica )