Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sky_As schreef:ik ga voor palomino hengst. Een valk heeft zwarte benen en zwarte manen? (weet niet waar die ineens vandaan moeten gaan komen) maar paps en mams hebben beide geen zwart. Dus ik denk inderdaad dat de grootste kans palomino gaat worden. (is overigens wel een knappe papa zeg!)
Peterina schreef:Cynthia82 schreef:En als ik nou eens zeg dat Daisy 5 veulens heeft gekregen, waarvan 4 merries?
Bepaald de merrie niet maar de hengst!![]()
Ben benieuwd wat Sublime heeft gegeven ... meer merries of hengstjes?
Wens voor jou een gezonde mooie Valk Merrieveulen!
cam schreef:zelfde kleur als mamma
dus zweetvos merrie
Cynthia82 schreef:Sky_As schreef:ik ga voor palomino hengst. Een valk heeft zwarte benen en zwarte manen? (weet niet waar die ineens vandaan moeten gaan komen) maar paps en mams hebben beide geen zwart. Dus ik denk inderdaad dat de grootste kans palomino gaat worden. (is overigens wel een knappe papa zeg!)
Vader is perlino. Is dus een bruine met twee creme-genen. Hij is alleen maar 'bruin', omdat hij ook agouti draagt (heterozygoot). Had hij dat niet gehad, was hij zwart geweest.
De valk komt van e (vos van Daisy) E (zwart van Sublime), A- (agouti van Daisy en/of Sublime, wat van zwart bruin maakt) en Cr (creme van Sublime, wat van bruin valk maakt)