Na een stormachtig 2010 kijken we uit naar Mirte haar veulen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pluttersput

Re: Na een stormachtig 2010 kijken we uit naar Mirte haar veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 17:31

Ook vanuit hier hoop ik dat dit jaar beter voor je gaat zijn :j Ik hoop mee op een gezond veulen voor Mirte, en dat jullie daar maar lekker met zijn allen van kunnen gaan genieten :(:)

DonRoubos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 17:32

Wat is dat een mooi veulen zeg hé! Kan niet wachten om de volgende te zien, wens jullie een mooi 2011, 2010 is nu het verleden :)

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 18:26

Heerlijk ventje he <3 ! Tot op de dag van vandaag mis ik hem. Helaas konden we hem niet aanhouden, het liefst had ik hem nooit laten gaan... Maar ik had geen ruimte voor een hengst. Maar achteraf had ik hem gewoon aan moeten houden en in de opfok moeten zetten. Echt een geweldig kereltje! Ik hoop dat we dit jaar weer een veulen krijgen dat zo enorm lief is, dat zo geweldig kan lopen en dat zo mooi compleet is <3

Dit was haar eerste veulen, hier ruim een weekje oud. Dat liep er net bij toen we haar kochten. Dit was een merrietje.

Afbeelding

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 20:01

wow, mirte heeft al mooie kinders gehad, ben héél benieuwd naar deze ;)

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 11:46

Ik denk dat ze een valkje krijgt, denk hengstje, maar geslacht heb ik vaak fout. :P

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 12:02

Ik ben benieuwd!! Het bovenstaande merrieveulen was van Higgledy Piggledy, die te boek staat als palomino.
Dit dametje is uiteindelijk heel donker opgedroogd met goudaccenten bij de neus, liezen e.d. Het vermoeden bestaat dat ze een verdunning heeft gekregen van papa, maar daar was in eerste instantie niets van te zien. Pas na het loslaten van de veulenvacht.
Allebei de veulens zijn in de kastanjebruine kleur geboren en héééél donker op gedroogd ;-)
Versace geeft veel valkveulens en het is mijn lievelingskleur, daar ben ik heel eerlijk in. Maar voor mij is het allereerst het belangrijkste dat moeder en kind het goed maken. De kleur is dan het extraatje ;-) We tellen de dagen dus af ;-)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 15:56

Wat een prachtig kind, die Mighty Man van haar zeg!
Wees er trots op, erg schattig!

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 21:00

Jeetje Babette wat een schoonheid, en die benen!! :9

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 08:52

Hi hi hi, Mighty Long Legs had dus ook wel gekund ;-)

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 15:14

Mooie merrie <3
Wat voor afstamming heeft ze?

Wat een verhaal zeg, echt vreselijk :(:)

Mooie hengst is Versace he. Ik ben ook zo gek op valkjes (zie profiel)
Ik heb een kleine Haywards Guardsman valkmerrie en een donkerbruine Holthousen Frodo II.
Als ze later groot zijn en alles is gezond, mogen ze ook gedekt worden door Versace ;)

Ook veel succes met je twee kleine nieuwe aanwinsten ;)

kelly007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 15:44

mooi veulen heeft ze toen gehad.
Ik ben ook gek op valken.
mijn valkmerrie is dit jaar gedekt en hoop ook stiekum op een valk veulen

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 16:55

Mirte komt uit een van de stammen van de Vries, een succesvolle fokker binnen het Foreststamboek.
Haar afstamming is:
Vader: De Vriesjes Mitch (Justice)
Moeder: Sterprestatie van Mescalero
MM voorlopig kroon van Kantjes Ronaldo
MMM elite van Noordererf Chap.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 21:57

Nou als ik zo de foto's bekijk en de nakomelingen heb je een geweldige fokmerrie. Dit komende veulentje zal ook erg mooi worden, daar ben ik van overtuigd.
Erg spannend allemaal.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 22:21

Sterkte met het verlies van je hond, dat doet pijn en geeft zo'n lege plek in huis.
Prachtige merrie heb je daar, wij hebben een Justice zoon gehad in dezelfde kleur, wat een geweldig karakter had deze. Volgens mij zijn dit echte kinderpony's.
Was echt nergens van onder de indruk en ondanks dat hij toen als dressuurpony was gekocht sprong hij na drie maanden onder het zadel vrolijk een B parcours rond met een onervaren springruiter.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 18:12

violente: ook ik wens je (als Versace-fan) een prachtig valkje!

bigone: typisch Justice-veulens... mijn veulen sprong als klein veulentje een heel parcoursje over de dressuurhekjes heen, draaien om de bomen heen en weer terug het "springveld" in :D . Zijn moeder (toch ook uit een goed springende familie) is b.w.v. spreken echter te houden in een "box" van in een vierkant gelegde strobalen... :P .

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-11 19:14

Mirte heeft een fenomenaal karakter. Ik was direct verliefd op haar hoofdje toen we haar kwamen bekijken.
Ze was toen behoorlijk eeh, slank zeg maar... Beetje schraal. Maar ik was op slag verliefd. Ze was ook erg terughoudend, maar ik voelde dat het goed zat met haar. En dat gevoel klopt. Ze is de ultieme kinderpony. Superlief en betrouwbaar en als mijn zoontje van 4 in de buurt is, dan is het net een Forest van 30 jaar. Maar ga je met haar werken, dan is ze alert en werkwillig en toch altijd betrouwbaar. Bovendien kan ze enorm showen en is ze altijd wel in voor "een rondje laten zien hoe mooi ik ben" ;-) Ze kan ook erg goed springen, maar dat kan haar hele familie, dus dat was geen verrassing ;-)
Kortom, voor ons de ideale mix! Ik ben al verslaagd aan de viervoeters vanaf mijn 4e, maar zo een als Mirte kwam ik nog nooit tegen. Ze doet alles voor me. We hebben een hele speciale band. Op stal is ze ook heel makkelijk en ze loopt zo de trailer op. Ik heb nog nooit boos hoeven worden, alles doet ze super! Ze is heel gevoelig en doet alles op basis van vertrouwen. Na de storm liep ze door de stromende regen, zwaargewond, zonder halster, langs me mee naar de veiligheid.... Deze merrie heeft mijn hart gestolen!
Kortom... ik ben fliefd ;-) <3 :o
Eigenlijk zou ze uitgebracht moeten worden in de sport, maar het vinden van een betrouwbare, geschikte ruiter valt niet mee :n
Ik hoop met Versace de rug en het voorbeen nog iets te verbeteren. Voor de rest ben ik helemaal tevreden en hoop ik dat het een kopie van Mirte zal zijn!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 22:58

Misschien weet ik er wel eentje bij jou in de buurt, maar ik weet niet hoe haar ouders daar tegenover staan.... ik stuur je pb!

niki86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 23:49

Wat een mooierds allemaal zeg!
En die hengst echt geweldig1

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 14:06

Versace is inderdaad geweldig. Enorm indrukwekkend en in real life is ie dat nog in het kwadraat!
Onvoorstelbare goede fokmerrie, zijn moeder! Als je ziet wat die voor geweldige nakomelingen heeft gegeven!!
Volle broer Versage is ook al zo'n superpony!

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 16:59

Dit is dus echt op en top Mirte. Met al haar zachtheid even knuffelen met haar allergrootste vriend, mijn zoontje van vier <3

Afbeelding

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 17:38

Oh leuk, Mirte op de foto met kleine Luc...hihihi volgens mij denkt Mirte dat Luc iets lekkers in zijn hand heeft, die oortjes!!!! :D

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 17:44

wat een prachtige foto babette <3

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 19:01

Dat is nou net het bijzondere. Ze kan zo goed momentenlang stilstaan, met haar snoet vlakbij Luc. Zonder te zoeken, zonder te vragen. Gewoon, dichtbij hem. Alsof ze oogcontact zoekt. Luc aait haar dan voorzichtig en op de terugweg in de auto, is ie nog stelliger dan voorheen. Mirte is van hem ;-) <3

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:10

wat een leukerd en gelukkig is alles weer goedgekomen, hopelijk blijft het zo goed gaan en krijg je een gezond veulen..

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 19:01

Vond nog een foto van Mighty Man waar hij helemaal doorgekleurd is <3

Afbeelding