1 mini appaloosa veulentje in aantocht!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 09:13

Wat ontzettend leuk :D
Ik ga deze volgen <3

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 19:09

Ik heb vandaag weer ff wat foto's gemaakt van de zwangere dames! Kwaliteit is niet erg goed gezien ik ze met mijn mobiel gemaakt heb en het al begon te schemeren.. :o Het geeft wel ff een beeld van de buikjes nu en daar gaat het om! ;)
Flora is nu 8 maanden en 4 weken en 2 dagen drachtig. Josje is nu 7 maanden en 3 weken drachtig. Beide hebben nog bescheiden buikjes dus ik denk dat de buikjes pas de laatste maand echt gaan "groeien".

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maydine

Re: 2 mini appaloosa veulentjes in aantocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 21:54

Time flies! Laat het mooie weer en de veulentjes maar komen! ;)

Marije_Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 01:01

Ach wat een moppies weer <3

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 14:33

Even weer een kleine update. De buikjes blijven maar groeien! :D

Bij deze nog wat foto's van vorige week. Flora is hier 9 maanden en 1 week drachten en Josje precies 8 maanden. Vooral bij Flora begin ik nu echt verschil te zien!
Ook de verzorg meisjes beginnen het al behoorlijk spannend te vinden en zijn niet uit de stal weg te slaan.. ;)
Het veulen van Flora voelen en zien we nu meerdere keren per dag duidelijk bewegen en schoppen. Josje laat het niet zo erg toe al dat gefriemel..
Flora's buikje, 9 maanden en 1 week dracht:
Afbeelding
De meiden spreken het veulentje even lief toe.. ;)
Afbeelding
Josje, pluizebolletje met een buikje! <3
Afbeelding

_Angelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:04

Nu begint Flora dan toch echt te groeien (haar buik). Spannend hoor.
Leuk die meiden, hopelijk sturen ze goede vibes :D

_baxter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:22

Flora haar buik word idd dikker! Spannend! :D
Ik ga dit volgen :)

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:25

spannend!!! Leuk hoor.. lees gespannen mee ;)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 16:56

wow, flora is flink gegroeid zeg, wel een écht babybuik hoor, wat zit ze kort in het haar? hihi josje is een schattig bolletje zo <3

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 17:01

ik vind ze nog steeds lief (naar 4 jaar!!). Het eerst pony wat ik ga nemen word ook zo'n mini paardje!

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 17:33

Wow Tina, wat is Flora haar buik gegroeid zeg! En wat leuk dat de verzorgmeisjes er zo bij betrokken zijn. :) Josje heeft overigens ook zo'n mooi buikje! ;) Peaces heeft ook nooit zoveel zin in dat gefriemel nu ze drachtig is.

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 17:39

Wat een mooie pony's! Ik ben benieuwd welke kleur de veulens worden ik ga zeker volgen :D

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 17:58

Bedankt allemaal voor de leuke reacties! :D

Flora haar buik is idd gigantisch gegroeid, valt idd extra op doordat ze niet erg dik in haar vacht zit in vergelijking met Josje.
Josje haar buik is ook wel degelijk gegroeid alleen valt dat wat minder op door al dat haar haha. Het is jammer dat Josje dat gefriemel niet leuk vind, vind het zelf altijd erg leuk om de veulentjes te voelen schoppen etc.

De verzorgmeisjes zijn er inderdaad erg bij betrokken, ze zijn hier dan ook zeker 3x in de week druk in de weer met poetsen, longeren, wandelen etc. En van de zomer weer rijden en mennen met Flora. Nu met het veulentje vinden ze het natuurlijk extra spannend en de lijstjes met mogelijke namen blijven groeien! haha

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:14

Flora heeft géén bescheiden buikje meer hoor :oo het lijkt wel een skippybal, zo rond! :+

pacokuzies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:30

welke namen heb jij dan al voor de veulens tina

ik ga dit echt volgen hoor

ik denk dat het wel 2 merries worden net als hun moeder

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:57

Tina,wat een verschil zeg met Flora,..die is nu zeker mooi en zichbaar drachtig,... :j
Josje was dat al,....ik vergelijk haar maar met Blonde en Flora met zwarte Keet verleden jaar ;) Die was op t laatst nog niet echt heel dik,...

Ben super benieuwd naar je veulens en zo lief met je verzorgstertjes <3

Dat kan hier niet hoor,Blonde hoe lief ook in t dagelijks leven,...is net een waakse pitbull over haar ongeboren veulen,...alleen ik kan normaal aan haar buik komen...

Ben je al uit de namen?????

hilleke1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:04

spannend hoor! Leuk dat je verzorgstertjes zo meeleven, is natuurlijk ook heel leuk voor ze!!

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 21:45

Hihi ja ik heb al een mooi namen lijstje voor zowel merrie's als hengstjes... Viel me alleen laatst op dat ik meer hengstennamen dan merrie namen heb staan.. toeval of.... ? :P

Ik ga ze hier natuurlijk nog niet bekend maken he... ;)

Mocht iemand nog leuke suggesties hebben voor merrie en/of hengsten namen, laat ze gerust weten! :D

sandra3235 schreef:
Tina,wat een verschil zeg met Flora,..die is nu zeker mooi en zichbaar drachtig,... :j
Josje was dat al,....ik vergelijk haar maar met Blonde en Flora met zwarte Keet verleden jaar ;) Die was op t laatst nog niet echt heel dik,...

Ben super benieuwd naar je veulens en zo lief met je verzorgstertjes <3

Dat kan hier niet hoor,Blonde hoe lief ook in t dagelijks leven,...is net een waakse pitbull over haar ongeboren veulen,...alleen ik kan normaal aan haar buik komen...

Ben je al uit de namen?????

Hahah ja wat een verschil he? Flora vind het ook niet heel erg leuk dat gefriemel aan de buik. Mij accepteerd ze dan nog wel.. Had haar bij deze foto met de meiden een flinke pluk kuil gegeven waar ze druk mee was zodat de dames ook even konden knuffelen en voelen. Ging super goed, maar ze bleven wel voorzichtig natuurlijk..

xElienx schreef:
Flora heeft géén bescheiden buikje meer hoor :oo het lijkt wel een skippybal, zo rond! :+

Hahaha ja zo ziet ze er ook uit, een grote skippybal die af en toe uit zichzelf beweegt! :+

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 13:08

Flora heeft een skippybal opgegeten :oo Maar toch wel echt zo'n veulenbuikje, nog een kleine 2 maanden en dan kunnen we het veulentje zien :D
Josje krijgt ook echt al een veulenbuik hoor, die vond ik eerst ook nog best meevallen

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 12:07

Hahaha ja Flora ziet er momenteel inderdaad uit alsof ze een skippybal heeft opgegeten.. :P Misschien moeten we het veulen dan maar Skippy noemen! ;)

Haha nee zonder gekheid, ik heb al een mooi lijstje met namen maar nieuwe suggesties zijn natuurlijk altijd welkom!
Een klein tipje van de sluier: Er komt zowiezo TH's voor de te staan. :)

Vanmorgen was het veulentje ook alweer lekker actief aan het kikboksen, soms ziet het er echt uit alsof hij/zij elk moment door Flora haar buik gesprongen komt! :P
Nog een maandje en dan zullen we hem of haar eindelijk kunnen bewonderen.. In mijn dromen heb ik het veulen al 100x geboren zien worden, dus ben onderhand wel erg nieuwsgierig geworden!

De kraamstal is klaar, de camera wordt dit weekend opgehangen en dan zijn we er helemaal klaar voor. Afhankelijk van Flora gaan we rond volgende week zaterdag (300 dagen) de camera aanzetten.

Ik hou jullie op de hoogte!

hanna_mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 11:11

Ze zijn al dik hè? echt wat een schatjes. ik kan niet wachten toto dat je me opbelt en zegt dat het veulen geboren is;)

XxmaxiexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 14:02

wow wat een leuke Tina! ik heb zo'n zin in maart :# kan echt niet wachten! maar moet nu gaan(naar de pony's :P)

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 12:28

Even snel een Update: De hoefsmid was net hier om de dames nog even mooi op de voetjes te zetten.. Zegt ie ineens: Kijk eens hier naar de uier van Flora... Ik kijken.. en ja hoor... een mooi klein uiertje met harspuntjes!! Ik schrok me kapot.. Binnen nu en 14 dagen kon ik het veulentje wel verwachten zei de smid..
Flora zit vandaag precies op 300 dagen, dus van mij mag het nog wel ff blijven zitten, zeker met die kou...
Banden zijn ook al wat slapper en haar gedrag is duidelijk anders.. Ze gedraagt zich anders dan normaal, staat met staart omhoog in de paddock, te stampen met haar achterbenen en jaagt zowel Sun als Josje zo snel mogelijk bij haar uit de buurt...
Komende tijd gaan we haar goed in de gaten houden, maandag wordt de camera geinstalleerd en gaat ze met birthalarm onder camera toezicht.. ;)

TiffanyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 12:52

spannend allemaal, succes met het wachten!

Mariska80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 00:35

Bij jouw ook al spannend.
Ben benieuwd wat het gaat worden.

Hier hopelijk ook gauw gezonde veulens.
Kijk er wel erg naar uit :j