Oh wat ben ik toch ontzettend verliefd op neefje lief Hij heeft op die ene hoofd foto met het donkere oog naar de camera dezelfde uitdrukking als Flame
Echt wat een prachtdier is het toch, en lekker bewegen kan hij ook!
frenia
Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-10 10:13
Bedankt allemaal voor de leuke commentaren
Degene die zijn tekening niet leuk vinden, hoeven daar geen bij te zetten hoor Ik vind zijn tekening namelijk ook niet geweldig mooi, wel bijzonder. Je leert er ook wel van houden Maar vind zijn andere kwaliteiten belangrijker dan waar zijn vlekken staan en hoeveel wit hij precies heeft
KMD: Weet je dat ik mijzelf die vraag al tig keer heb gesteld... en het nog steeds niet weet te beantwoorden Is hij het beste veulen dat ik al met Angel gefokt heb...? Ten eerste vind ik persoonlijk dat Angel altijd geweldig fokt (en dat dan zonder valse bescheidenheid, maar wil ook niet arrogant overkomen ofzo ) Kan geeneen van haar veulens noemen die ik eigenlijk minder vind/vond. Ze hebben allemaal wel iets speciaals en ze hebben allemaal telkens het beste van mams meegekregen, zijnde haar karakter en gangwerk. Of ze dan op een keuring gewaardeerd werden met een hoge 2de premie of een 1ste maakt me eigenlijk niks uit. Maar terug naar de vraag: is Janesho de beste? Als ik de vraag in deeltjes opsplits kom ik zoiets uit: Is hij de beste qua ruglengte? Ja Is hij de beste qua gangen? Ze zijn allemaal bovengemiddeld goed, maar Janesho steekt daar nog eens met kop en schouders bovenuit. Heeft hij het mooiste hoofd? Definitief niet. Heeft hij het zwaarste beenwerk en de beste boeg? Ja. De beste croupe? Gedeelde eerste plaats met Fantaghiro. Het meeste sokken? Allemaal ongeveer eender, hij steekt er niet boven of onderuit. Heeft hij de leukste tekening? Voor mijn smaak niet. Is hij dan de beste? Ik weet het nog steeds niet Hij heeft de beste body en gangen, daar kan ik wel instemmend op antwoorden
Ik ben ook benieuwd om te zien hoe hij er over 3 jaar uitziet maar of dat als 3jarige ruin of hengst is, maakt me verder niet uit, zolang hij maar een fijn leven heeft. Natuurlijk is het extra leuk als mensen hem willen presenteren voor de hk, maar dat is verder geen must ofzo. Als hij hier zou blijven zou dat wel het doel zijn, met oog op verkoop vervolgens. Ik kan met een hengst uit eigen fok simpelweg weinig aanvangen he Zijn mams kan hij niet dekken Tink wordt tegen die tijd misschien niet meer ingezet voor de fok. Blijft alleen Dorina over. En wat doen we dan met Deaglan? 2 hengsten houden voor 3 merries is een beetje
Feit is dat ik hem op zich gewoon zou houden omdat ik hem té goed vind voor de prijs die ik momenteel van hem vraag Als ik niet zwanger was, zou ik geeneens overwegen hem voor die prijs te laten gaan Probleem is dat ik op zich weinig voor hem voel. Heb niet echt een klik met hem. Wat overigens in het geheel niks slechts wil zeggen over zn karakter. Een makkelijker veulen bestaat niet. Dit is echt een hengstveulen dat zelfs een leek kan opvoeden. Simpelweg omdat er niks op te voeden valt, hij ligt nooit dwars, bijt niet, steigert niet, ... Hij kan een maand lang geen halster hebben opgehad en dan nog loop je de wei in, doet hem er een om en loopt er zo mee weg. En misschien is dat net het 'probleem', dat er geen uitdaging bij is voor mij. Ben allemaal paardjes gewend met een specifiek karaktertje, van extreem gevoelig tot extreem eigenwijs en aan alles is werk, terwijl er aan hem geen werk lijkt te zijn. pfff moeilijk uit te leggen hoor
Mero: ja hij is geweest met 2 maand oud naar keuring van ICS België (Benny en Jolanda keurden). Had een 2de veulenpremie met 143 punten, dus 1 puntje te kort. Had een 10 voor draf, 8 voor voor- en achterbenen en een 8 voor hoofd, 8 voor manen en staart, 10 voor gedrag. De 8 voor hoofd kan ik volledig inkomen. de andere 8en niet Zijn beenwerk is inmiddels haast zo zwaar als dat van mams die 10 jaar oud is maar goed, keuring is steeds een momentopname En zoals gezegd, deert het me eigenlijk verder niet. Dilhara had overigens ook 143 punten, Hayo had er 142 (beide vader Moes) en Fanta had er 148. Dorina had dit jaar ook 143 punten lijk er wel voor geboren te zijn zo
Djuno: Angel is rabicano, bij haar wordt het niet erger, ze is al jaren zo
JessAndHope: huphup waar wacht je nog op?!
Qualityhorse: haha ja, had hem de avond ervoor gepoetst, maar het is hier nu weer lekker weer, dus blijven ze opnieuw 's nachts buiten en toen ik s ochtens aankwam zag hij er zo uit tgaat hem om het paardje onder het vuil he
KootMiraDrum
Geplaatst: 12-10-10 10:29
Gangen... tja, daar moet je je niet op blind staren (nou kan dat met hem niet ), want het ras is oorspronkelijk natuurlijk niet als zweefteef gefokt he. Zie je hem al lopen, voor de zwaaaaaaare huifkar in zweefteefdraf? Grapje Kijk, je kunt hem maar 1x verkopen... en als tijdelijke maat voor Deaglan lijkt hij me perfect... verkopen kan altijd nog... Manen en staart van een 2mnd oud veulen beoordelen Da;s net zo iets als bij 't andere stamboek keurmeesters die zeggen dat een veulen overbouwd is.
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 12-10-10 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt