Onze paardenmarkt (elst) aanwinst Don Diablo (johan)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Aurora_

Re: Onze paardenmarkt (elst) aanwinst Don Diablo (johan)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:12

Leuk veulentje en hoop dat je er eventjes plezier van hebt. Succes met verkopen later!

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 17:15

Danitsja88 schreef:
Leuk veulentje en hoop dat je er eventjes plezier van hebt. Succes met verkopen later!

Dankjewel :D en dat komt goed :D

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 18:06

Amber_ schreef:
Foto 2.. zie ik een herkenbare Tigra haha.
Jawel, Lunteren.. Zijweg van de Krommesteeg, mijn Fjordjes staan daar :j.

Leuk diertje hoor !! Halster past er goed bij :D!

Jah ik weet het jij zit om de hoek :D
Je bent ook wel eens op stal geweest, toen heb je mijn vriend gevraagd of hij mee wilde naar de hengsten keuring ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 20:29

Echt een leuk dier renate, ik kom gauw een keer kijken met Frida en de paarden gaan we t zand op :D

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 20:45

lijkt ries en mij echt onwijs leuk en gezellig! :D x

aspro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 21:58

Wat een apart paardje! Mooie kleuren!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 22:29

Wat een prachtig veulentje!! Gefeliciteerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 22:35

ik vind niet dat je moet kijken wat de eigenaar het beste vind, maarw at voor het dier het beste is :)
Natuurlijk zal TS het beste willen voor dit veulen daar twijfel ik niet aan, maar als je dan een tip krijgt en er word zo gereageerd denk ik, had je wel aan een veulen moeten beginnen?
Ik ben ook 7 jaar geleden begonnen met een veulen, kreeg ook commentaar op bepaalde dingen, soms terecht, soms onterect maar heb er zoveel van geleerd!
Maar het is gewoon een feit dat je het hele huishouding van zo'n diertje verkloot als je al begint met dekens voor t dier amper 1 jaar is. Het dier krijgt niet eens de kans zn eerste wintervacht aan te maken. Dat dier zou later niet tegen een druppie regen kunnen, die heeft daar de vacht en het huidvet niet voor kunnen aanmaken, je maakt er dus gewoon een mietje van. Volgens mij weet iedereen dat wel die zich al enige tijd met paarden bezighoud.
Dan akn je beter voor wat te schuilen zorgen. Je weet wara je aan begint als je een veulen aanschaft, dat is nou eenmaal geen volwassen paard waar je alles mee kan doen!

edit zie dat de reactie weg is waarvan ik nu antwoord geef, naja maak nie uit

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 23:47

Maar Cindy. Het 's avonds is het nu al niet lekker enz.
Als dat beestje buiten staat te rillen van de kou en de regen enz. En ze hebben zelfs een schuilstal.
Dan nog laat jij zo'n veulen staan??
Het beestje komt van een handelsmarkt. TS weet dus niet hoe er hiervoor is omgegaan mt het veulen. Heeft het buiitengestaan of alsmaar in een stal.
Het is de keuze van de TS om een handelspaard te kopen en waarvan je dus geen geschiedenis weet. Dit is haar keuze geweest.
Als ze nu begint met dekens voor 1 seizoen, dan betekend dat heus niet dat het veulen volgend winterseizoen geen wintervacht heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 23:53

Goed lezen, er staat dat hij in de regen staat te trillen! Dus als ie kan schuilen en droog zou kunenn staan zou dit niet het geval zijn.
Als ditr paard altijd binnen heeft gestaan zou ik t opbouwen buiten te zetten, ook vanwege de hoeveelheid gras die hij niet gewend zou zijn. En zodra hij er dan aan toe is lekekr dag en nacht buiten.
En juist in het 1e levensjaar is het voor een paard zo belangrijk dat die vacht goed doorkomt, en in de zomer zijn vacht weer verliest! Geloof me, dat is echt zo ;)
maar ik vind dat als je al niet weet dat je eeen veulentje geen deken om moet doen ( uitzondering ziektes van koorts etc ) je dan ook niet aan een veulentje moet beginnen. En als je zo'n diertje dag en nacht wil buiten hebben dan moet je ( vind ik ) schuilvoorzieningen hebben!

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 23:55

Ja want jij weet alles :roll:
Ik stop met deze nutteloze discussie met jou

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 23:56

denk eerdre dat je geen antwoord er meer op hebt ;)

Maar het is niet de bedoeling persoonlijke aanvallen te doen weet je nog :) ik tem eventjes

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 23:58

Ohjawel hoor.
Wij hebben op stal een geweldig voorbeeld staan die als jaarling een deken op heeft gehad en gewoon een wintervacht aanmaakt.

Maargoed om weer op het veulen verder te gaan.
Je hebt een leuk beestje Renaat. Ben benieuwd hoe dit beestje verder gaat uitgroeien..

*Edit, zin even iets aangepast :)
Laatst bijgewerkt door Lisetje op 09-09-10 00:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 00:05

nual een wintervacht? ze zijn er wel mee bezig maar nual een wintervacht is wel wat overdreven.

Ik heb meerdere veulens opgevoed, mensen die ik ken ook, heb er veel van geleerd, ik weet echt wel waar ik over praat, misschien moet je op je jaarling ook anders vast een zadel leggen, en een bit in doen :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 07:51

Moderatoropmerking:
De TS heeft al verzocht om deze discussie via pb te doen. Ze laat hier enkel leuke foto's zien van haar nieuwe aanwinst. Er iets van zeggen mag natuurlijk altijd, maar doordrammen is niet de bedoeling. Het is nog altijd de eigen keuze van de TS om iets te doen.

ITP---> KS-ITP

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:00

Lisetje schreef:
Maar Cindy. Het 's avonds is het nu al niet lekker enz.
Als dat beestje buiten staat te rillen van de kou en de regen enz. En ze hebben zelfs een schuilstal.
Dan nog laat jij zo'n veulen staan??
Het beestje komt van een handelsmarkt. TS weet dus niet hoe er hiervoor is omgegaan mt het veulen. Heeft het buiitengestaan of alsmaar in een stal.
Het is de keuze van de TS om een handelspaard te kopen en waarvan je dus geen geschiedenis weet. Dit is haar keuze geweest.
Als ze nu begint met dekens voor 1 seizoen, dan betekend dat heus niet dat het veulen volgend winterseizoen geen wintervacht heeft.

Een paard dat staat te rillen geeft niks, het rillen is een systeem om zichzelf warm te houden en geen teken dat ie het koud heeft, dier zijn géén mensen, als wij het koud hebben hebben hun het niet per definitie koud. Wij mensen zijn erg makkelijk in het vermenselijken van beesten. Ook ik vind een deken bij een paard van nog niet eens een jaar nodig.. Visa staat nu ook sinds 2 jaar zonder deken, en ik zie gewoon dat hij zichzelf veeeeeel beter voelt..

Verder wel een leuk beestje, zit een lief koppie op.

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 12:59

Zooo gaat lekker hier he ;)

ondertussen is het veulen verhuist.
Hij staat nu bij mijn thuis.
's nachts op stal en overdag lekker in de weide.
Deken is er dus weer af omdat hij niet 24/7 in het vieze weer staat.
Mocht ze 24/7 in de wei staan had hij hem gewoon omgehad.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:01

Leuk paardje, naam komt me wel erg bekend voor in combinatie met het veulen! Ik weet alleen niet meer waarvan :s En dan bedoel ik dus de naam Johan ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:07

Leuk veulentje heb je gekocht :-) Ik zou alleen geen deken opdoen !! Haar en vet is zo aangemaakt en een een paard kan het beter koud als warm hebben..
Maar dat moet jeg eheel zelf weten :D veel plezier ermee verder in iedergeval ..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:17

dowie schreef:
Leuk veulentje heb je gekocht :-) Ik zou alleen geen deken opdoen !! Haar en vet is zo aangemaakt en een een paard kan het beter koud als warm hebben..
Maar dat moet jeg eheel zelf weten :D veel plezier ermee verder in iedergeval ..

Misschien is het handig als je even terugleest. ;)

Leuk veulen, apart getekend! Ben benieuwd hoe die uitgroeid. :D

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 15:05

fijn dat je haar aan huis gezet hebt.
Kun je dr altijd bekijken. Ik zou geloof ik de hele dag voor het raam zitten dan.
Went ze vlug aan de verhuizing?

kmph

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 15:15

klopt het dat hij op marktplaats staat?
het veulen wat ik daar zag lijkt heel erg op hem,
en het meisje wat er naast loopt heeft dezelfde jas aan als jij,
althans, de zelfde kleur volgends mij :Y)

ps. wel een onwijs mooi beestje ! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 15:21

Bellatrix schreef:
dowie schreef:

Misschien is het handig als je even terugleest. ;)

Leuk veulen, apart getekend! Ben benieuwd hoe die uitgroeid. :D

Ik heb terug gelezen ;) Maar wou het toch nog even zeggen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:35

heb m oook op mp voorbij zien komen, helaas voor eenw nogal hoog bedrag, anders had mn nichtje zeker interesse gehad. blijft natuurlijk een leuk ding!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 18:43

dat veulentje heb ik op marktplaats zien staan :P erg leuk koppie zit er op! :D