Heb ik een Paint gefokt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 22:57

Melanie5 schreef:
Sabino is toegestaan bij de Welsh. Platenbont niet. Sabino valt niet onder bont. Welsh ponies mogen geen wit op de rug hebben en niet teveel op het lijf. Dit veulen valt ruim binnen de norm en wordt gewoon opgenomen.

Ja ieder stamboek heeft zijn eigen regels :-). Ik zei ook dat ik de regels van het welsh niet weet.

Maar sabino noem je naar mijn weten ook een bontvorm om even terug te komen op je opmerking dat sabino niet onder bont valt.
Ik heb een splash tovero (ook een bontvorm) veulentje en die wordt ook gewoon vosbont genoemd in het paspoort, de specifieke bontvorm wordt niet genoemd.

Maar doet er verder natuurlijk niet toe :P. Ik vind het wel interessant te lezen welke regels welsh hebben qua kleuren. En omdat ik las dat bont niet toegestaan is bij welsh vroeg ik me af of sabino (een bontvorm :P) dat dan wel is bij het welsh en dat is inderdaad zo dus! Gewoon interesse hoor ;).

Daarbij heb je een ontzettend opvallend veulentje, ik vind haar prachtig!

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 23:30

Mijn sabino-vos merrie staat niet als vosbont in haar paspoort hoor, maar gewoon als vos en haar aftekeningen zijn dan getekend op het grafisch signalement.