Kleine Nine krijgt een andere kleur :-)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 14:00

Bedankt :-)

In het topic in mijn onderschrift staan op pagina 4 foto´s waar ze helemaal geschoren is :-)

Piepiekuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:21

Ik vind die nieuwe kleur ook wel erg mooi hoor!
Maar een schimmeltje is natuurlijk ook leuk!

Wat is ze mooi zeg! <3
En mama mag er ook wezen! :j

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 15:56

Dank je wel :-)

Ja mama is ook echt heel mooi, en ook echt een super kinderpony, we hebben haar uitgezocht speciaal voor mijn dochtertje en we wilden graag een echte witte meisjespony en dan ook nog eens super braaf en heel klein (mijn dochtertje is pas 2, en toen 1 ;)), dus was even zoeken! Maar toen vonden we Lola met haar prachtige hoofdje, kleur die we zochten en lieve karakter en daar zijn we iedere dag weer heel blij mee!
Nu heeft ze een dochtertje gekregen wat misschien precies haar evenbeeld zal worden (qua kleur dan, karakter is nog even afwachten want het is best een donder nu :+)

Nog twee fototjes van geschoren nine in dit topic: muisgrijs is ze nu

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

LisaDijk

Re: Kleine Nine krijgt een andere kleur :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:19

wat grappig dat ze nu zwart wit is i.p.v bruin wit! echt een mooi beesie is het!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 19:42

Dus ze is toch schimmelbont? Of is de uitslag van de test nog niet binnen?

Ik vind het een apart veulen, maar het heeft wel wat :) Ben heel benieuwd wat nou haar werkelijke kleur is/wordt!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 20:26

De uitslag van de test is nog niet binnen maar omdat ze muisgrijs is na het scheren, is het eigenlijk bijna zeker dat ze schimmelbont is :-). Ik vind het wel mooi zo!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 16:44

Zou goed schimmel kunnen zijn idd, ons vosgeboren schimmeltje werd ook heel donker na de eerste verharing.
Maar ik hoop voor je dat ze wel het zilverappel en/of appaloosa gen van de papa heeft, daar fok je tenslotte voor, als ze ze allebei heeft is ze foktechnisch wel heel bijzonder.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 21:17

Ik heb haar in levende lijve gezien!!! :D Dan is ze nog mooier!
Echt heel grappig. Ze was wel erg verlegen, maar dat kan ook komen doordat ik op mijn skates stond ;)

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 22:35

Ninajojo wat leuk! Heb je haar in de kudde gezien? We hebben ze toevallig net opgehaalt en ze staan weer thuis!
Nine is idd heel verlegen ;-). Ik vond dat ze er beide heel erg goed uitzagen trouwens!! Ze hebben het echt goed gehad in de kudde. Ze is echt ontzettend klein he! Ik had ze ook al een tijdje niet gezien maar ben erg blij dat ik ze nu weer thuis heb. Nu is het afwachten of ze drachtig is en of Nine volgend jaar een halfbroertje of zusje krijgt :-). Anders gaat ze volgend jaar april/mei weer lekker de kudde in (Lola dan alleen)

De kleurenuitslag is er, ze is een splash tovero vos schimmeltje. Ze heeft dus echt alle kleurgenen van haar moeder geerft! Alleen het splash van haar papa *D. Appaloosa zou ook nog kunnen maar dat is niet te testen dus dat is afwachten.

Annelies, ik fok niet alleen op kleur hoor ;-). Ik had het hengstje uitgezocht omdat hij zo klein, fijn en luxe is en een geweldig karakter heeft, en daarbij ook naar de kleur gekeken ja maar niet voornamelijk. Ik ben heel blij met het resultaat en ze heeft heel wat kleurgenen bij zich en van beide ouders iets speciaals meegekregen, dus als ze ooit veulentjes krijgt wordt het ook weer flink gokken.

Nine zal dus wit worden met felblauwe ogen en een zwarte neus, vind ik ook erg mooi hoor *D. Het bont zal je wel blijven zien omdat de huid onder het bont zwart is en onder het wit roze, dus vooral bij het scheren zal je het altijd zien en ze zal vaak geschoren worden want zal regelmatig naar shows en keuringen gaan met haar :-).
En heel apart dat ze de komende maanden elke keer anders van kleur zal zijn, echt een toverballetje.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:53

Ik zag haar in haar kudde ja ;) Leuk plekje hebben ze!
Stond nog een ander ponytje (ruintje volgensmij) met een soort donkere vos kleur. Was ook erg mooi!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 20:51

Er staan daar geen ruinen ;-). Dat was denk ik de hengst (AMHA hengstje, bucks em pack) en die is valk van kleur, deze:

Afbeelding

De rest zijn merries en veulens die er zijn om gedekt te worden. Gister stonden er nog maar 2 merrietjes en de hengst dus de kudde is nog maar heel klein :-).

Mooi plekje hadden ze daar he! Nu zijn ze weer thuis bij ons :-).

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 15:28

Ik bedoelde ook valk :+ En dat is hem ja :)
Mooie foto ook trouwens!

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:45

wat een mooi beestje <3

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 21:19

Dat veulentje ziet er heel apart uit! & heel schattig <3
(Apart = leuk :Y) )