Haflingerveulentjes (na aanval van hond)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:47

Shadow0 schreef:
Desiree / Olga: het is misschien een idee om een goed-afgerichte hond (+ verantwoordelijke eigenaar) te zoeken die regelmatig in de buurt van de veulens kan komen, zodat ze er aan kunnen wennen dat niet elke hond gevaarlijk is? (Gewoon, rustig opbouwen, eerst van een afstand, later wat dichterbij, geen haast, geen paniek, maar zodat ze later niet onhandelbaar zijn uit angst voor honden.)

Dit is wel een goed idee voor deze veulens !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:47

Ze krijgen ook antibiotica. Hoe het verder zit met het haar wegknippen etc weet ik zo niet. Er is bij het hengstje wel 1 wond(niet op de foto) gehecht.

@Shadow0, dat is inderdaad wel een goed idee!

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:48

geerke schreef:
Over die 'hond' ga ik het maar niet hebben,ben bang dat ik dan te grof wordt....

Hoop toch wel dat je grof wordt tegenover die eigenaar van de hond en niet de hond zelf ;)

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:48

Djezes, ik hoop echt dat die twee droppies er geen blijvende schade aan overhouden zeg...sterkte!

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 18:49

Shadow0 schreef:
Desiree / Olga: het is misschien een idee om een goed-afgerichte hond (+ verantwoordelijke eigenaar) te zoeken die regelmatig in de buurt van de veulens kan komen, zodat ze er aan kunnen wennen dat niet elke hond gevaarlijk is? (Gewoon, rustig opbouwen, eerst van een afstand, later wat dichterbij, geen haast, geen paniek, maar zodat ze later niet onhandelbaar zijn uit angst voor honden.)

Oh, maar ik kon prima met die hond in de buurt komen hoor. Loopt ie netjes mee, luistert naar 'blijf'. Maar het is niet mijn hond helaas..

Met de rottweiler op stal loop ik regelmatig een rondje door de wei nu, langs de veulens. En zo te zien hebben ze er weinig schrik van gelukkig!

doerakje

Re: Haflingerveulentjes (na aanval van hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:50

Arme kinderen!!
Ik zal mijn shetlander eens los laten op die hond dan laat ie het wel uit zijn hoofd :+

Wat achtelijk zeg ik vind het heel erg sneu voor de beesten krijgen de eigenaren van de hond de dierenarts rekening?

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:57

He bah, wat naar om te zien! Hebben de moeders de hond niet gegrepen? Bij ons hoeft er echt geen hond in het land te komen, dan veranderen de merries ook ineens in pittbulls... :+

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 19:04

Mijn vader keek ook even mee en roept meteen dat het beest moet worden afgemaakt.
Natuurlijk kan het niet zo zijn dat een eigenaar zijn hond los laat en er niet op let.
En als de hond alleen een klein wondje had veroorzaakt was het wat anders of in de staart was gaan hangen. Maar dit zijn echte flinke valse bijten er is ontzettend door gebeten zoals je kunt zien. Moet er niet aan denken wat zo een hond met je buurmeisje uitvreet als hij even ontsnapt.. bah bah bah

nogmaals arme kinders

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 19:19

jee wat een nare wonden, overleg eens met de d.a. om mesistran te gebruiken op de wonden

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 19:24

doerakje schreef:
Mijn vader keek ook even mee en roept meteen dat het beest moet worden afgemaakt.
Natuurlijk kan het niet zo zijn dat een eigenaar zijn hond los laat en er niet op let.
En als de hond alleen een klein wondje had veroorzaakt was het wat anders of in de staart was gaan hangen. Maar dit zijn echte flinke valse bijten er is ontzettend door gebeten zoals je kunt zien. Moet er niet aan denken wat zo een hond met je buurmeisje uitvreet als hij even ontsnapt.. bah bah bah

nogmaals arme kinders

Dat schoot ook gelijk in mijn gedachte, wat nou als er een kindje bij had gelopen? Maar goed, dit is al erg genoeg! :n

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 19:42

:oo arme veulentjes!!! en wat een rotzak die hond!! :(

vertroetel die arme beestjes maar lekker :(:)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 19:46

Een hond die eenmaal bloed geproefd heeft, zal nog een keer aanvallen. Dat kan echt niet. Ik vind de wonden bij beide dieren heel heftig, ik hoop dat daar geen lelijke littekens uit overblijven...

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:32

Sorry hoor maar ook al is het een fout van zijn baasje of van wie dan ook maar van mij had hij een spuitje gehad nu is het een veulen volgende week is het een kind of mens...

Dit is echt niet normaal het had mijn hond moeten wezen:(

De veulens hebben blijvend littekens bah...

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:36

geerke schreef:
iedergeval het haar wegknippen om de wonden heen en waar het mogelijk is de wonden onder verband laten helen...krijgen ze antibiotica?
Over die 'hond' ga ik het maar niet hebben,ben bang dat ik dan te grof wordt....

Waarom onder verband laten helen? Dan blijven de wonden zacht en gaan ze niet dicht.
Het zijn absoluut nare wonden maar het ziet er niet diep uit, dan lijkt het mij ook de beste oplossing het schoon te houden en gewoon aan de lucht te laten helen, dat gaat toch het snelst.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:41

Een hond hoort niet te bijten als die dit al bij veulentjes flikt wat doet hij dan bij jonge kinderen ? afmaken die hond!! Hij heeft niet zomaar even een hap gegeven maar gewoon flink gebeten kun je zo zien... jeetje zeg arme veulentjes. :(:)

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:42

Buckje schreef:
Een hond hoort niet te bijten als die dit al bij veulentjes flikt wat doet hij dan bij jonge kinderen ? afmaken die hond!! Hij heeft niet zomaar even een hap gegeven maar gewoon flink gebeten kun je zo zien... jeetje zeg arme veulentjes. :(:)

helemaal mee eens

saskir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:45

Vreselijk dat dit gebeurd is.... |(
Mijn honden mogen gewoon niet bij de paarden komen, ik ben eigenlijk altijd bang dat mijn honden geschopt worden door de paarden... Dus had hier nooit bij stilgestaan. Toch...Een losse hond en los paard gaan in mijn ogen nooit samen...
Erg balen dat de veulentjes nu zo'n slechte ervaring hebben met honden, maar erg goed van je dat je met de R'weiler de wei in gaat! Hoop dat de kleine prutjes snel opknappen! :(:)

p.s. Mooie naam Aylin! Mijn dochter heet Tess Aylin! Aylin is een turkse ( meisjes)naam en betekent Maneschijn! Daarnaast betekent het in het Keltisch: Sterrenkrans rond te maan ( eigenlijk bijna hetzelfde) Ik wilde mijn dochter Ayla noemen, mijn man vond dat niet mooi, dus hebben we er Aylin van gemaakt. En daarna kwamen we achter de betekenis... Tess ( zomerzon) Aylin (maneschijn).
Ik vind het wel mooi! :)

Barb12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:51

Arme dieren!
Op ons vorige staladres liep er ook een hond los. Het was een bordercollie met een enorme drang om te drijven. Hij beschouwde de paarden dan ook als kudde die hij bijeen moest houden. Hij rende rondjes om de paarden en beet dan in de hakken. Het is hem slecht bekomen toen hij dit bij mijn merrie probeerde; 5 tanden uit z'n bek en hij heeft 4 dagen in zn mand gelegen.

Ravien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:52

:oo Jeetje wat verzelijk,ik hoop dat alles weer goed komt ;)

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:52

Ocharme, laat zeker weten als het mooi genezen is :)
Mooie veulens zijn het. Jammer van de hond zijn eigenaar...

Knoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:53

Wat afschuwelijk zeg.
Mijn reactie: Direct afschieten die hond.
Je kind zal er maar bij in de buurt komen.
Sorry, maar dit kan echt niet!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:55

wat een ontzettend lelijke wonden, arme veulens :(:)

dit is toch en behoorlijk agressieve hond geweest :(
dat hij ze wat opjaagd of helaas in de benen bijt is nog iets maar dit zijn grote vleeswonden
dit is heel bewust een levend dier aanvallen om te verwonden
bij mij had hij een spuitje gekregen, ik had hem niet meer vertrouwd en het feit dat de eigenaar het dier steeds in een ren houdt, geeft aan dat hij het dier ook niet vertrouwd

ik heb hier verschillende honden maar de bouvier kan het ook niet laten om te drijven
hier blijven ze gescheiden

Reegle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:58

Aah wat zielig voor die veulentjes! Hopelijk komt het allemaal weer goed! :(:)
Lijkt me een goed idee van Shadow0, de veulentjes toch een beetje aan een hond proberen te laten wennen, anders worden ze misschien bang van honden..?

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:00

Bij het zien van de foto's schoot me iets anders te binnen maar ik houd het maar bij jeetje :oo
Dat zal wel flink schrikken zijn geweest!
Arme beestjes :(:)

Ik hoop daat het allemaal goed afloopt en snel geneest !

nOukiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:02

Jeetjee, gewoon je hond goed vast doen in
een groot hok of gewoon aan de riem houden..
Wonden zien er wel akelig uit :o
Zielig voor die kleintjes.. dat hengstje
is trouwens wel licht van kleur,
Zijn wel 2 knapperds :D.. hopelijk gaat 't snel beter!!
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 06-06-10 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: italic tag verwijderd