Kwpn/kentucky mountain horse *veulen overleden - pag 3*

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 23:14

Anne Marie schreef:
Ciao bellissima! Wat een mooi meisje... zwijmel... Dat wordt een hele mooie grote dame, zo te zien! Wat een lange stelten! :oo
Als je haar naam in de griekse sfeer wilt houden (Pathos, Apollo...) dan is Cassiopeia misschien iets voor je? Zij is de godin van de nacht en de schoonheid. ;)

Scheren vind ik in jouw geval een heel handige oplossing, en dat groeit vanzelf weer wel aan. Niks mis mee, heel artistiek. :D

Leuke naam en dat als roepnaam Cassi!

marleen_88

Re: Kruising kwpn/kentucky mountain horse, vannacht geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 23:39

Leuk veulen hoor, gefeliciteerd.

Als ik jou was had ik alleen de hele merrie geschoren, dit ziet er nogal eeeehm vreemd uit zeg maar. :=

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 00:35

van harte, leuk veulen, arme mams, lijkt net of ze een aanvaring met een scheermachine verloren heeft :D

een naam:
Ciao Bella
Cinderella
Comic = Kom ik
Cicaboo = kiekeboe

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:03

Wat een scheet zeg! Ik zou ook wel een veulentje willen fokken, maar heb alleen een ruin :D

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 12:57

Pashon schreef:
vind het een erg leuk veulentje, waarom heb je voor deze kruising gekozen?

Vind de merrie echt verschrikkelijk zoals ze eruit ziet, ook al was het scheren een nood oplossing dan had het nog wel wat netter gekund.

In ieder geval succes met dit kleintje!

Ik vind dit geen leuke reactie van je. Het scheerapparaat bleef haken in die korstjes, daar is nou eenmaal niets aan te doen. Ook was het pijnlijk voor Ori, wat ze ook duidelijk liet weten, zelfs met praam. Sederen is natuurlijk geen optie voor een drachtige merrie. Bovendien ziet het er nu pas zo raar uit omdat haar zomervacht er doorheen komt. Toen ze nog haar geschoren wintervacht had zag het er helemaal niet verkeerd uit.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 13:02

Snap niet wat jullie moeilijk doen??

De TS zegt toch dat het paard is geschoren omdat ze allemaal plekjes had..
ze denkt om de welzijn van het paard, niet alleen het uiterlijk..

Iets met korsten kan je niet mooi glad scheren (kan wel, maar dan wordt het een bloedbad) neem aan dat dat niet de bedoeling is...

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 13:03

marleen_88 schreef:
Leuk veulen hoor, gefeliciteerd.

Als ik jou was had ik alleen de hele merrie geschoren, dit ziet er nogal eeeehm vreemd uit zeg maar. :=

Dat stukje op haar rug, daar ligt het dekje dus. Dat kan ik niet scheren want dat gaat irriteren en dan krijgt ze kale plekken (weet ik uit ervaring want ik scheer haar elke jaar). Ik vind het niet leuk dat iedereen van die poedersuiker maakt over het scheren. Daar gaat het nu helemaal niet om, gaat om het veulen. Ik heb haar toen moeten scheren omdat die korstjes in het lange haar bleven zitten en het maar niet overging. Ze heeft van de zomer luizen en een allergische reactie op dazen gehad. Uiteindelijk heb ik haar dus maar geschoren voor zover dat ging en met de huid gaat het nu heel goed. Het ziet er gewoon raar uit omdat ze nu veel donkerder word, als al het haar weg is dan zie je er niets meer van. Daar kan ik verder niets aan doen, en achteraf al helemaal niet. Dus als je nog zoiets te melden hebt doe het dan maar per pb ofzo. Lekker makkelijk oordelen als je er zelf niet bij bent geweest.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 13:05

Even voor de duidelijkheid, zo zag het er dus uit toen ze nog in haar wintervacht zat.
Afbeelding

mijnponynero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 13:05

ahh <3

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 13:21

Heb je al een naam verzonnen??

melsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 13:26

Wat een gezeur over het scheren!

Volgens mij wil TS alleen haar knappe veulentje laten zien en daar leuke reacties op krijgen.

Tinka, van Harte gefeliciteerd met je mooie veulen!

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 13:33

gefeliciteerd met je veulen :D
Wat een leukerd zeg!!

En over dat scheren.. jij doet het voor de welzijn van je paard, vind dat andere mensen daar niet over moeten gaan oordelen!
Vind dat je het goed hebt gedaan +:)+

Jadys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 14:32

Wat een mooi leuk veulen en een aparte kruising :) Hou dr wel van, heb zelf een kruising IJslander/Quarter! Hoe kom je bij deze kruising?? En heb je een foto van de papa? Ben wel benieuwd!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 19:44

Afbeelding
Dit is de papa. Hij is mijn eigen hengst (inmiddels ruin). Vandaar de kruising, hij geeft erg leuke veulens met goed karakter.

Anne Marie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 20:19

Wow, mooie papa ook! Eigenlijk logisch, met zo'n mooie mama en zo'n mooie dochter... ;) En ken je de uitdrukking LLL? :D Lekker Laten banketstaaf, die pennie-typjes. Jammer dat papa niet nog een keer papa kan worden, maar als ruin is hij ook heel leuk! :j

Doet junior het nog steeds goed? :D

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 20:29

Anne Marie schreef:
Wow, mooie papa ook! Eigenlijk logisch, met zo'n mooie mama en zo'n mooie dochter... ;) En ken je de uitdrukking LLL? :D Lekker Laten banketstaaf, die pennie-typjes. Jammer dat papa niet nog een keer papa kan worden, maar als ruin is hij ook heel leuk! :j

Doet junior het nog steeds goed? :D

Het gaat prima met de kleine meid. Als het goed is word Pathos nog 1 keer papa volgend jaar, de moeder is mijn ijslander.
Dit weekend mag mama met kleine veulie bij de andere merries, dan kan ze lekker met haar halfzusje (van 2 mnd) spelen.
Eigenlijk zouden de 2 merries een week na elkaar moeten bevallen, maar de ene was 6 wkn te vroeg en de andere 3 wkn te laat dus.

nivonne1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:23

Hoi gefeliciteerd met je veulen!! Leuk om ori weer is te zien ik heb met nikita bij ori op de wei gestaan weet niet of je me nog kent. groetjes

melinda15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:27

wat een mooi veulen,

wou alleen even zeggen, dat moeders niet erg ooi is geschoren !
vind het er niet uit zien sorry !

Maar voor de rest mooie merrie en mooi veulen. wees er maar trots op ;)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:29

Gefeliciteerd met je veulen. Enne...die vacht groeit wel weer aan hoor..zie je straks niet meer van. Beter dan een paard met vachtproblemen.. ;) Ik heb mijn ruin na een allergische reaktie ook eens geschoren. Op dat moment lijkt het keurig, pas als de vacht weer gaat groeien zie je dat het niet zo netjes is..Maar zoals ik al zei..het groeit vanzelf weer en ze heeft een prachtig veulen op de wereld gezet en dat is het allerbelangrijkste...toch. :D

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:33

Wat een leuk veulentje zeg. Die aftekeningen op haar hoofdje zijn erg mooi. Haar papa mag er zeker ook wel wezen..

En wat een gezeik over het scheren van een paard. Gaat hier toch om het veulen en niet om de schoonheidsprijs voor een scheerpartij?!?

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:46

Charaz schreef:
maar wie heeft moeders zo toegetakeld met de scheermachine?

Dat dacht ik dus ook := Verder is het wel echt een scheetje :)

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 22:16

melinda15 schreef:
wat een mooi veulen,

Als je het topic terug leest kan je zien waarom dat is!!

Jadys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 18:53

Oooh leuk volgend jaar gekruisd met een IJslander! Nu word ik helemaal nieuwschierig :) Natuurlijk omdat ik ook een kruising ijsco heb. En ben zo benieuwd hoe ze uit zal groeien!

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 09:12

melinda15 schreef:
wat een mooi veulen,

tja dat is dan jou mening, mag je ook geven, maar leuk is zoiets niet, je had ook kunnen vragen of het een reden heeft dat ze geschoren is.
maar goed, ieder zijn mening, ik vind het een leuk veulen! loopt ze al veel in tölt? tja, dat vind ik dan weer interessant als gangenpaardliefhebber ;).

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 18:05

even een update over het veulen van Ori: het ziet er niet goed uit voor haar. We hebben moeder en kind vanmiddag naar Utrecht gebracht. Haar niertjes werken niet goed, ze heeft een ontsteking en verzuring van het bloed. Ze heeft infuus gehad, daarna was haar nierwaarde nog steeds even hoog, helemaal niet goed dus. Dat kan aangeboren zijn, of door een nare infectie. Eiwitgehalte was wel goed, dus ze heeft wel genoeg biest binnen gekregen. Nou gaan ze morgen weer kijken en ondertussen krijgt ze een hele zooi medicijnen. Als het morgen niet verbeterd is, dan is het hopeloos en word het inslapen |( . Vanavond maar een kaarsje branden voor haar en hopen dat ze toch wat opknapt.