Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
gitje65 schreef:Ik heb altijd kuipen staan en al onze veulens geven de voorkeur aan de melkbar; zelfs na 6 weken afspenen. Ik heb het nog nooit gehoord!!

Sjuimpje schreef:gitje65 schreef:Ik heb altijd kuipen staan en al onze veulens geven de voorkeur aan de melkbar; zelfs na 6 weken afspenen. Ik heb het nog nooit gehoord!!
Tot je er eentje treft die het wel doet, een gewaarschuwd mens telt voor twee is het niet?
Zeker bij een veulen die zo traag op gang kwam met een slechte zuigreflex moet je oppassen.

janderegelaa schreef:Mjay schreef:dat heb ik echt nog nooit gehoord.... niet willen drinken door waterkuipen... kan iemand dat bevestigen?
Buiten dat krijgen ze vreselijke diarree van water. Dan kun je beter de merrie een paar keer per dag met de emmer water geven.
__PSM__ schreef:Dan heb je helaas al wel een veulen wat aan de diarree is, en daar droogt je veulen van uit, dat is het enige wat sommige mensen hier proberen te vertellen...
Maar is ook niet weg te slaan bij de melkbar!Fleuribelle schreef:Ik snap niet dat je naar bed gaat als je weet dat het veulen nog niet heeft gedronken. Ook heb je zoals ik begrijp niet de moeite genomen om vannacht ee keer te gaan kijken. Ook ik vind dat je veel te lang gewacht hebt om de DA te bellen. Maar ja dat is mijn mening. Gelukkig is het goed gekomen voor het veulen.