Mama Diesje met haar (pleeg veulentje) Milton

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

guenivere

Re: Mama Diesje met haar (pleeg veulentje) Milton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 09:28

Heb van mijn vriendin een mini veulen halstertje gekregen voor milton met een bijbehorend touwtje. Net even gepast en op zijn strakst past ie net, het halstertje mag dan roze wezen... milton geeft er niet zo veel om :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 09:49

Ahh wat schattig^^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 09:54

Wat vervelend dat je eigen veulen dood geboren is. :(:)

Maar anderzijds heel erg fijn dat je merrie dit prachtige veulen accepteerd.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 10:00

Wat een verhaal zeg. Ik vind het echt sneu voor je eigen veulen maar super van je merrie dat ze dit veulen een kans geeft.
Ze staan ook goed bij elkaar :)
halster staat hem ook heel goed, echte mannen dragen ook roze.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 10:07

Wat een supercute veulentje! :+:

Kwa kleur past hij opzich best wel bij zn moeder ;)

Heel veel succes, en hopen dat het nu maar wél goed blijft gaan!

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 18:16

Schattig dat nieuwe halstertje :) Hij heeft al meer 'body' gekregen hè? De moedermelk doet hem goed als je naar z'n billetjes kijkt ;) Hoe is jouw andere mini eronder eigenlijk? Of mogen ze nog niet met z'n 3en in één paddock?

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 18:33

Gecondoleerd met het verlies van je kleintje. Prachtig dat je merrie Milton heeft geaccepteerd!
Dat halstertje, geweldig ! Eigenlijk moet mams er ook een }>

guenivere schreef:
En ook de eigenaar van het veulen is een soort handelaar. Hij heeft nooit gevraagd of ik de merrie wou brengen. Werd alleen gezegd dat ik het veulen zo voor niks op kon halen, omdat het veulen het anders toch niet zou redden.

Voor niks op kon halen? Is het veulen nu jou bezit, of gaat het weer terug naar de handelaar/eigenaar?

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 18:36

Wat een verhaal :)

En enorm jammer van het eerste veulen, was een mooi ding! Ben erg blij voor je dat het zo goed is gegaan met Milton! Gaan jullie hem houden of gaat hij straks weer terug?

Voltige96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 18:43

wat rot dat het veulen dood geboren was,
maar wat goed dat je toen deze optie hebt genomen! :D
en wat een mooi veulen <3

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 18:53

Heel verdrietig van je eigen prachtige veulentje.
Maar wat mooi dat Diesje nu toch een kind heeft en Milton een mama.
Ik vind het echt een droppie,té cute gewoon <3

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 19:40

Hij drinkt idd heel erg goed. Vandaag heeft hij zijn laatste keer pasta gehad( was een kuur van 6 dagen). Ik mag milton idd houden, wil heel graag dat hij blijft maar ik kan eigenlijk geen hengst veulentjes aan houden. Dus ben er nog niet helemaal over uit. Mijn andere merrie is er nog niet bij geweest, want dan wil diesje haar aanvliegen. Morgen of zaterdag gaan ze even het land op dat is 2,5 hectare en dan gaat mijn andere mini er voor het eerst bij dan hebben ze de ruimte om voor elkaar weg te komen in ieder geval. Iedereen bedankt voor de leuke en lieve reacties! Owja diesje heeft trouwens al een knal roze halster :)

jessica_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 19:51

Sterkte met het verlies van het merrieveulen, ze was prachtig getekend! Echt heel erg balen :(:)

Maar wat super dat het zo goed gaat met het pleegveulen! Echt top werk, dikke pluim voor jullie :D

_lieff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 19:59

Oow jemig he.
ik herken het zo erg!

Ik heb het een weekje geleden ook meegemaakt en echt, het is zo ongelovelijk verdrietig!

Je hebt nog geluk dat je merrie er goed van af is gekomen, die hier heeft baarmoederontsteking en waarschijnlijk
krijgt ze ook nog last van haar uiers...

Kijk hier maar even: Arme arme Daisy

marvanill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 20:38

hee,
ik heb een kwpn merrie, en die had vorig jaar ook een veulen gehad, maar dat was helaas overleden.
toen hebben we via de moederloze veulen centrale een pleegveulen gevonden,
maar mijn paard wou het niet accepteren. hij trapte het veulen en beet ernaar, dus dat was helemaal fout gegaan.
we hadden het ook helemaal met de nageboorte ingesmeerd, maar niets hielp.\
wel heel goed dat het bij jou is gelukt nog veel succes en sterkte met het verlies.

groetjes

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 20:40

Wat een geweldig veulentje en wat heerlijk dat het zo goed is gekomen!
Heel erg zonde van je eigen veulentje. Toch een schrale troost dat je nu deze mooie man een lieve moeder kunt geven!

Mijn verzorgpaard heeft ook al 2x een pleegveulen gehad, nadat ze haar eigen veulen groot gebracht heeft.
In 2007 heeft mijn paard haar 1e veulen gekregen op 30 januari. Dat jaar kreeg een andere merrie op stal ook voor het eerst een veulen, die geboren is op 2e pinksterdag geloof ik.. Die 2e merrie accepteerde haar veulen niet en na zo'n 2 weken proberen (met fles bijgevoerd) en veulen bijna op sterven na dood hebben we besloten om het veulen van mijn paard (toen 4maanden oud) van haar moeder af te halen en het niet geaccepteerde veulentje erbij te zetten, wat echt meteen goed ging gelukkig!
Dit veulen heeft toen wel een groeiachterstand opgelopen, maar is uiteindelijk helemaal goed gekomen. Uiteindelijk wel verkocht, dus zou niet weten hoe het nou met dit veulen gaat.

De merrie die haar veulen niet accepteerde is toch weer gedekt, je wist tenslotte maar nooit, misschien ging het het jaar erop wel goed..
Ook in 2008 heeft de merrie haar veulen niet geaccepteerd. Veulen van mijn paard was weer oud genoeg om eraf te gaan (5maanden) en dit weer "moederloze" veulen is na 2 dagen bij mijn paard komen staan. Ook dit veulen heeft een kleine groeiachterstand opgelopen (tsja, merrie was al 5maanden lang leeggezogen), maar is uiteindelijk ook helemaal goed gekomen. Dit veulen is nu verkocht naar Zweden ofzo en schijnt het nu erg goed te maken.

Helaas wilde ze tóch graag proberen een merrieveulen bij deze slechte moeder te fokken (aub geen commentaar hierop, zijn mijn paarden niet, dus ik kan er niks over zeggen, al heb ik geprobeerd het de eigenaar uit zijn hoofd te praten..) en zo is er in 2009 een merrieveulentje gekomen. Ook dit jaar werd het natuurlijk weer niet geaccepteerd.
De melk van mijn merrie werd dit jaar even onderzocht (aangezien de vorige 2 veulens een groeiachterstand hebben opgelopen) en dit kwam voedingsstoffen te kort, dus het veulen zou dit jaar niet bij mijn merrie komen te staan.
We hadden nog 1 merrie staan die altijd veel te veel melk geeft aan haar eigen veulens (stelletje rolmopsen die veulens :+ ) en waar we dus hebben geprobeerd of deze niet 2 veulens tegelijk kon opvoeden.. Dit ging gelukkig super goed, waardoor ook dit veulen een fijne moeder heeft gehad.

Gelukkig daarna geen veulens meer bij de slechte moeder gefokt, dus hopelijk vanaf nu geen pleegveulentjes meer :+

Paar foto's erbij (in link, want ik wil natuurlijk niet je topic overnemen ;) )

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ANBQVSIW.jpg
Jetske ("mijn" paard) met eerste pleegveulen Yochem op de keuring (2007)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-7N4ZJFRX.jpg
Jetske met haar tweede pleegveulen Bouke (2008)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-AWIYFZOU.jpg
De 2 pleegzusjes Dhame en Famke (2009). Heb zo gauw even geen foto met mams erbij

Dat was een lang bericht, hahaha! Maarja, je vroeg ook om reacties van mensen die ook pleegveulentjes hebben (gehad in mijn geval) :P ;)

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 20:46

Jeetje dit is geen goed jaar voor jou geweest zeg. Twee veulens kwijt :(:)
Wel schitterend om te zien dat Diesje zo goed voor haar pleegkind zorgt. Super!

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 21:55

ImkeTarek vind het idd leuk om het van andere mensen ook te horen. Wat heb jij dan ook een super merrie die het ook allemaal accepteerd! Die foto's daar kan ik wel van weg smelten, vooral die laatste :)

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 10:53

Jeeeh, milton is niet meer in de diarree:) Ook komen er beneden al 2 tandjes door en boven 1tje, zo schattig! Ze staan weer in de uitloop. Vanmiddag of morgen gaan ze even het land op. Hoop vanmiddag weer nieuwe foto's te maken.

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 11:16

Jeemig wat een verhaal. Heel veel sterkte! Hoop dat Milton je het verdriet een beetje kan ontnemen. ;)

Mijn vorige merrie was bijna afgespeent toen een andere merrie een veulen kreeg. Na een paar weken ging het soms mis tussen het andere veulen en de merrie. Deze moeder had gigantische voernijd. Zodra zij eten kreeg schopte ze het veulen in de hoek. Heb toen dat veulen bij mijn merrie gezet en na 1x bijten naar het veulen (heb de merrie 1x toe geroepen) mocht deze bij haar drinken en zelfs uit haar voerbak eten. Ze gingen altijd samen naar buiten en dan dronk het veulen bij beide.

Nu mijn "oude" merrie tussen de fokmerries staat laat ze daar sommige veulens ook bij haar drinken.

Heel veel succes!

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 11:30

Wat lijkt me dat lastig voor je, in 1 jaar, 2 veulens kwijt te raken. Super dat je
dan een ander veulen opvangt zeg! Heel erg goed van je! ;)
Ook leuk dat je het veulen zo mocht houden. Snap het opzicht
best wel, je doet erg veel moeite voor het veulen enz.

Je hebt trouwens wel geluk met je veulen, ze is echt een schoonheid! <3
Fijn trouwens, dat het steeds beter gaat het het veulen! mams maakt
het ook nog steeds goed? Je moet wel blij zijn dat je in ieder geval
zo'n lieve merrie hebt, dat ze een andermans veulen zo opvangt! Super zeg!

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 22:21

Hihi het is geen ze maar een hij, snap dat het een beetje verwarrend is met een roze halster :)

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 14:18

Diesje en milton zijn net voor het eerst op het land geweest, en ook voor het eerst met mijn andere merrietje olga erbij. Heb ook een filmpje gemaakt, eerste stukje van het filmpje vliegt de camera alle kanten op maar daarna gaat het beter. Ik film haast nooit en dat kan je ook merken, daarvoor mijn excusses :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mijn andere mini olga :)

En het filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=ewoSCyiW9rA

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 22:13

Ze zijn echt supergelukkig samen zo te zien, fijn hoor!

Zabor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 22:26

je bent 2 veulens kwijt maar ook een hele mooie rijker!
Moet wel een heel dubbel gevoel geven.....
Echt prachtig zoals de merrie het veulen als de hare beschouwt, hij krijgt nu alles wat hij kan wensen en je merrie is helemaal gelukkig met de kleine man <3

Echt heel fijn om naar te kijken ;)

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 09:18

Wat bijzonder dat ze het veulen geaccepteerd heeft. Wat is de natuur toch mooi he! :+:

Heel veel sterkte met het verlies van je echte veulen. Maar heel veel plezier toegewenst met je pleegveulen! Wat een prachtding is het!