Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Indy29 schreef:Dit komt weleens vaker voor dat de merries boos zijn op de veulentjes omdat de bevalling misschien heel erg pijn heeft gedaan.
Ik heb dit weleens meegemaakt met een welshcob merrie.
Nessah schreef:Jeutje.. Dat is een grote wond.. Wel even schrikken zeg!
Geneest het een beetje voorspoedig? Is het veulen nu niet schrikachtig geworden?
Beterschap voor het veulen elk geval.. Ik heb geen tip voor je, zoiets nog nooit meegemaakt.
tamaramt schreef:ben ik nu de enige die hier met stomme verbazing zit te lezen en de fotos zit te bekijken?
ik vind dit echt alles behalve normaal en zou zelfs als dit mijn paard was; het veulen bij de merrie weghalen en proberen met een pleegmoeder of zo.
ook niet ideaal en tegen de natuur in maar een merrie die haar eigen veulen zo toetakeld is ook niet normaal en tegen de natuur in.
Aukelizzy schreef:Arm veulentje...Ben je net op deze wereld wordt je zo hardhandig terecht gewezen door je mama. Wat kunnen hormonen toch rare stemmingen veroorzaken.
Blijft het veulen wel goed drinken bij haar? Kan me voorstellen dat ze banger geworden is en haar halsje aardig pijnlijk is.
Dorien1 schreef:help zeg, dat is wel erg. Ook nog nooit zoiets meegemaakt of er nog maar van gehoord. Denk dat die kalmeringsinjecties geen slecht idee zijn voor haar. Zou dat blijven geven in overleg met de da natuurlijk. En vastbinden in de stal, of een pleegmoeder zoeken. Natuurlijk, dat laatste is ook nog zo makkelijk niet. Maar ik zou zeker het veulen zo snel als het gaat spenen. Kan me niet voorstellen dat dat erger is dan bij zo'n moeder blijven. Goed gewoon laten maken aan korrels en al op 3 maand weghalen zou ik zeggen. (zorg dat de korrels hoge eiwitten hebben) 3 maand is jong, maar in zo'n geval, amaai, dat is nog lang bij zo'n terror mama. Zielig, hoop dat het veulen er niets blijvend aan over gaat houden.