Wahida Bella F.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jSophiaF

Re: Wahida Bella F.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 19:36

Hey Gracy, het gaat hard. Ze is nu echt aan het groeien, ben ook heel benieuwd welke eind hoogte ze gaat bereiken.

Vanmiddag is ze gechipt en ze was super braaf, alleen met het inschetsen was ze beetje vervelend en wou ze de box uitwandelen om op onderzoek uit te gaan, helaas die ondekkingsreis ging niet door voor haar.
Met het chippen zelf ging het echt bijna voorbeeldig, de man had haar oor vast en gelijk de chip in haar hals, een stap naar achteren en toen stond ze heel netjes stil.

Na bijna de hele dag op stal te hebben gestaan, zijn ze nog voor 2,5 uur naar buiten gegaan. Op de planning stond om Wahida nog even in de box te laten vanavond en Donna even te laten lopen, maar ik vond het wel genoeg voor me kleine meid, was toch een indrukwekkende dag voor dr. Lekker een avondje rust.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 20:13

Wat een leukerdje!

Haffielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 10:24

Wat een leuk veulen, die aftekening is erg leuk!
Mag je trots op zijn :P

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 22:25

Dank je Haffielover, ik ben ook erg trots op me kleine meisje en op moeder natuurlijk, zij heeft toch maar 11 maanden gedragen en de gehele bevalling super laten verlopen en is heel lief en zorgzaam voor Wahida. ( en haar vriendinnetje Amika ) Alleen iets minder dat zij gelijk is gaan staan toen Wahida net geboren was, waardoor ze een navelbreukje heeft opgelopen,maar ja kan niet alles hebben natuurlijk. Ze heeft er tot nu toe nog geen last van.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 20:40

zie ik vanavond bij Wahida een bobbel op een hoefbal aan haar linkervoorvoetje, die zweet en behoorlijk stinkt, hoefzweer ??? dacht ik, was ook gevoelig. Dus stalveearts erbij gehaald en moest gelijk door de smid die ook op stal was, uitgesneden worden.Donna ging mesten toen de DA met Wahida bezig was en Wahida ging er bijna direct na ook mesten. Dus even tussendoor gepiept bij de smid. Het is inderdaad een hoefzweer en hij kan hem niet uitsnijden, maar wel zover dat hij nu ook zweet aan de onderkant van de hoef, in de hoefgroeve. Vanavond schoongemaakt, blauwspray op gedaan en watje in gestopt ( op advies van DA en smid ) Morgen biotex halen en weken en spoelen maar. Ik weet niet wat die kleine meid heeft met hoefballen en voetjes, maar krijg er nu al een punthoofd van.
Bij de smid was ze niet zo heel erg lief, gaf wel braaf voetje, maar zodra hij in de buurt van het bobbeltje kwam ging ze hangen, met als gevolg dat ze ging liggen en een koprol maakte, maar daarna weer heel lief voetje geven, heeft een beetje achteruit gelopen, maar niet geslagen of voetje terug getrokken.

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 12:51

Jeetje, het zit niet mee voor je kleine meid.. :(:)

Het is wel te begrijpen dat ze zo reageert met de hoefsmid, dat hoefzweer zou pijnlijk zijn.. %)

Hoe gaat het nu met haar voetje, is het wel goed aan het genezen? Alvast beterschap

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 12:36

Dank je Gracy. het linkervoetje was binnen een week genezen.
Vorige week dinsdag is ze voor het eerst bekapt ( en heb dit ook bewaart , hahaha ) en toen bleek dat ze de hoefzweer links heeft ingeruild voor een hoefzweer rechtsvoor.
Ze was braaf met linksvoor, maar rechtsvoor was het zelfde drama als met linksvoor de week ervoor. Met de achtervoetjes had ze zo iets van, he ik krijg hem niet meer terug, dus dan laat ik het maar gaan.
Ook de hoefzweer rechtsvoor was binnen een week geheel genezen. Alleen heeft ze nu zo iets van, ik blijf lekker etteren met voetjes geven, dus we laten haar momenteel lekker met rust en doen totaal niks meer haar. Niet poetsen , voetjes vragen en ook niet los met moeders in de bak.
Dit omdat ze ook momenteel te brutaal en te amikaal aan het worden is en mij als een soortgenoot ziet, wat totaal niet de bedoeling is. Dus totale negeerstand en zij krijgt pas aandacht als ik er zin en tijd voor heb.
Ik deed altijd haar mams als eerste, maar momenteel dringt ze zich zo op, dat we haar nu echt weg sturen, m oet zeggen na een weekje zo te handelen begint het kwartje bij haar te vallen, dus gaat allemaal goed komen.

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 13:11

Wel apart dat ze last krijg van de hoefzweren, maar gelukkig dat het zo snel geneest.

Ach geef haar geen ongelijk, ze is een lekker ondeugend jong meid en grenzen zijn om te 'verlengen..' O:)

Ik heb op Wahida gestemd, volgens mij wordt ze veulen van het jaar.. :D

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 13:12

Ha Jolanda, leuke foto's :D wat is het toch een knappe veulen!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 13:19

Gracy schreef:
Wel apart dat ze last krijg van de hoefzweren, maar gelukkig dat het zo snel geneest.

Ach geef haar geen ongelijk, ze is een lekker ondeugend jong meid en grenzen zijn om te 'verlengen..' O:)

Ik heb op Wahida gestemd, volgens mij wordt ze veulen van het jaar.. :D

Ja dat is waar, maar aan het grenzen verleggen zitten wel grenzen, hahahaha
Ik heb ook geen idee hoe ze iedere keer aan die hoefzweren komt, hoop toch wel dat dit de laatste was voor een lange tijd.

Madeira_ schreef:
Ha Jolanda, leuke foto's :D wat is het toch een knappe veulen!

Dank je, zal binnen kort weer eens foto's gaan schieten van dr. Het is inmiddels al weer goed ander halve week geleden dat de laatst zijn genomen.

Keellydonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 16:07

Enorm mooi veulen! :)

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 16:54

Keellydonna schreef:
Enorm mooi veulen! :)

Beetje later reactie, dank je wel ... ben er ook erg blij mee.

Zal binnen kort weer eens een update geven over me twee dametjes.

Ravien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 19:51

mooi veulentje