Excellent geboren! 1 Augustus 2009 (Spielberg X Cocktail)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Loezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 21:59

amaze schreef:
Van Harte met je veulen ! Veel geluk ermee !

...maar O,O wat is je merrie mager ! :(:) Het verstandigst is te zorgen dat je merrie tijdens de dracht al ruim in conditie is. Het zal met een zogend veulen heel erg moeilijk worden om haar nog in conditie te krijgen/houden .

En het zou aangenaam zijn voor de TS als men eerst het topic wat doorleest ofzo, ik denk dat iedereen dit wel ziet hier is al genoeg over gezegd + uitleg van de TS :)

Het enige wat ik kan zeggen, : wat is hij groot :D En een lange nek! :o

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-09 22:23

Loezz schreef:
amaze schreef:

...maar O,O wat is je merrie mager ! :(:) Het verstandigst is te zorgen dat je merrie tijdens de dracht al ruim in conditie is. Het zal met een zogend veulen heel erg moeilijk worden om haar nog in conditie te krijgen/houden .

En het zou aangenaam zijn voor de TS als men eerst het topic wat doorleest ofzo, ik denk dat iedereen dit wel ziet hier is al genoeg over gezegd + uitleg van de TS :)

Bedankt voor je reactie.. Dat zou inderdaad wel fijn zijn!

Hij heeft wel een erg lange nek hé!
xx

Anoniem

Re: Excellent geboren! 1 Augustus 2009 (Spielberg X Cocktail)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 22:43

Gefeliciteerd met je veulen

Ik vind het weer een typische Spielberg, ik heb alleen nog maar van zulke gezien.

Ik had bij mijn oude merrie veel baat bij luzerne met graan voeren, en bietenpulp met zemelen en olie. Dat krijgt ze in de winter maar toen ze de laatste keer een veulen aan de voet had ook naast goed gras.
Van merriebrok gaan ze alleen meer melk geven, waardoor ze nog schraler worden en het veulen vetter, dat is dus eigenlijk bij zo'n merrie niet ideaal.

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 13:22

Ze krijgt slobber met muesli waar extra luzerne inzit, en daarbij maismeel! En de merrie brok echt voor het veulen! Natura krijgt echt voldoende eten en staat onder goede begleiding van een Dierenarts ;)

Hij lijkt inderdaad op zijn half broertjes en zusjes!

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 13:48

Loezz schreef:
amaze schreef:

Dat zal wel zo zijn ; ik heb de berichten wel doorgelezen, maar ik kan er als liehebber slecht tegen een merrie (en veulen ;ja ,die is ook mager)te zien waarvan je de ribben kunt tellen.... ;(

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 13:55

[/quote]

Het enige wat ik kan zeggen, : wat is hij groot :D En een lange nek! :o[/quote]
Dat zal wel zo zijn ; ik heb de berichten wel doorgelezen, maar het doet mij als liehebber echt verdriet een merrie en veulen(ja ,die is ook mager)te zien die er zo slecht uit zien....[/quote]Wat wil je hier mee zeggen? Natura is haar hele leven al niet dik, Volgens de oude eigenaar ook. Ze ziet er verder hartstikke goed uit & is volledig gezond. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me onder deze reacties zwaar poedersuiker voel, Vooral als je kijkt naar hoe Natura sinds de tijd dat ze bij mij is, Veranderd en verbeterd is.
Afbeelding

Deze foto is van 29 juli 2008, de dag nadat ik haar heb gekocht. Natura stond te weven, Was nog magerder, Had een slechte vacht, een blessure die niet goed behandeld was. Hopelijk geeft jullie dit een ander beeld, Ik ben al heel blij en trots op haar hoe ze der nu uitziet, het is nog niet perfect maar alles heeft tijd nodig.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 14:23

Ik ben bij natura geweest en ze is niet dik nee, maar natura heeft ontzettend veel meegemaakt maar is een erg blij paard, andrea is ontzettend goed voor haar beesten want dat zie je aan haar andere beesten, natura is een erg moeilijk paard en ik vind dat je niet zo hard kunt oordelen vanaf foto's, en ja hiermee bedoel ik jou amaze, ga er eerst eens heen, en bekijk de situatie, vanaf dat moment mag je pas oordelen, ik ben er overtuigd dat natura er bovenop komt, en het veulen gaat hier in mee. :)

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 14:25

Mooi zo ! +:)+

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 14:29

Meiden na 100 keer zeggen weet ze het wel en ik kan vanaf hier zien dat dit meisje goed is voor haar paard!
Helemaal als je de oude foto ziet!

Ze staat onder toezicht van een DA!

Veel succes met je kleine mop!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 14:32

mooi veulentje zeg.

En wat is je merrie al opgeknapt in een jaar tijd!
Ik weet wat het is om een paard te hebben wat je ruim aan het voeren bent maar langzaam aankomt.
Trek je niks aan van de reacties. Je weet zelf dat je er goed voor bent!

Jacky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 14:34

Hey gefeliciteerd met dit superleuke veulen
Mams is er nog goed onderuit gekomen
Houwe zo
Geniet maar lekker van je kleine schatje

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 14:39

Bedankt voor de reacties, gelukkig begrijpen jullie het nu een stuk beter! Ik hou jullie op de hoogte!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 14:54

Je merrie is inderdaad erg opgeknapt en je veulen is een lekker ding, maar ik begrijp niet waarom vorig jaar besloten is om de merrie in die conditie te dekken. :n Zonder dracht had ze er nu waarschijnlijk een stuk beter uitgezien. Ze zal met veulen ongetwijfeld nog magerder worden en met wintervacht zal ze er ook deze winter niet lekker uitzien. Ik neem aan dat ze nu leeg blijft, dus hopelijk krijgt ze dan de tijd om aan te sterken. Ik twijfel er niet aan dat je het beste met haar voor hebt, dus ga vooral door met de goede zorgen en veel plezier met de merrie en het veulen.

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 15:24

goeroe schreef:
Je merrie is inderdaad erg opgeknapt en je veulen is een lekker ding, maar ik begrijp niet waarom vorig jaar besloten is om de merrie in die conditie te dekken. :n Zonder dracht had ze er nu waarschijnlijk een stuk beter uitgezien. Ze zal met veulen ongetwijfeld nog magerder worden en met wintervacht zal ze er ook deze winter niet lekker uitzien. Ik neem aan dat ze nu leeg blijft, dus hopelijk krijgt ze dan de tijd om aan te sterken. Ik twijfel er niet aan dat je het beste met haar voor hebt, dus ga vooral door met de goede zorgen en veel plezier met de merrie en het veulen.

Dat is inderdaad een keuze die voor ieder anders zou zijn. Ook hierbij was dit niet een keuze van een minuut er is goed overleg geweest met de DA, Cora Arends en nog twee tal mensen. Natura wordt heel misschien volgend jaar weer gedekt maar nu mag zij samen eerst met haar veulen lekker genieten en beide lekke groeien en heb der vertrouwen in dat dat gaat lukken :D ;)

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:46

@amaze: dat het veulen wat mager is, betekent helemaal niets. Onze vierkante tientonner was ook over tijd en beviel van een gratenbaal (toevallig ook van Spielberg). En geloof me, die merrie was echt niet mager en kreeg voldoende eten. Het veulen was ook al heel snel op normaal gewicht, dus ik verwacht dat dat met Excellent ook wel goed komt.

@O_FUN: Wat is Natura opgeknapt in vergelijking met een jaar geleden zeg! Ze ziet er nu stukken beter uit en hopelijk gaat ze er alleen maar nog beter uitzien!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 18:44

knap veulen maar eigenlijk kan ik -tot vervelends toe maar dat kan je verwachten als je zo'n foto's plaatst :o - alleen maar de anderen bijspringen waarom uberhaupt zo'n merrie gedekt hebben als ze er zo slecht uitzag ..?Bovendien had die merrie er in een jaar tijd helemaal anders moeten uitzien zeker in het weideseizoen ..maar als ik je foto's zie van je weide dan kan het eigenlijk niet anders ..zo'n merrie had tot haar knieen in het gras moeten staan ..en zeker toen ze nog drachtig was had ze daar heel veel baat van kunnen hebben ..en nu met een veulen aan de voet en in zo'n slechte conditie staat ze alweer op amper gras en veel onkruid..beetje logisch dat ze niet opknapt ..zelfs al stop je er 10 kg brok in

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 22:02

Denk dat het me beter lijkt dat ik verder niet op je bericht in ga.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 22:09

Ik heb het idee, dat TS er alles aan doet om de merrie weer op gewicht te krijgen.
Dat ene paard nu eenmaal sneller op gewicht is dan de andere, daar kan de TS niets aan doen. En je moet ook de achtergrond weten van dit paard, lijkt me.

Edit: o ja ontopic :D . Knap veulen hoor, ben benieuwd hoe hij zich ontwikkeld.

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 22:17

Morris schreef:
Ik heb het idee, dat TS er alles aan doet om de merrie weer op gewicht te krijgen.
Dat ene paard nu eenmaal sneller op gewicht is dan de andere, daar kan de TS niets aan doen. En je moet ook de achtergrond weten van dit paard, lijkt me.

Edit: o ja ontopic :D . Knap veulen hoor, ben benieuwd hoe hij zich ontwikkeld.

Dat doe ik ook, En ik weet dat er altijd mensen zullen zijn die ergens commentaar op hebben en daarom ga ik der ook niet verder op in. Ik weet dat ik er alles aan doe om Natura en het veulen goed te verzorgen. het veulen krijgt veulenmelk erbij zodat Natura niet alles in hoeft te leveren en dit gaat hartstikke goed. Normaal gesproken staan ze op een ander land, Maar daar staat een merrie die niet samen met veulens kan, Dus dat lijkt me ook niet zo slim plan als ik straks een kort geslagen merrie met veulen heb ;) :o

Verder gaat het hartstikke goed met de twee & zien ze der allebei goed uit! :D
en ik blijf trots op ze!

BoefJMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 22:21

Leuk veulen zeg!
en wat een lange benen :+

Excellent, aparte naam. Wel leuk verzonnen,
blijft moeilijk met de E.

Veel geluk met dit mannetje :)

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 22:27

BoefJMouse schreef:
Leuk veulen zeg!
en wat een lange benen :+

Excellent, aparte naam. Wel leuk verzonnen,
blijft moeilijk met de E.

Veel geluk met dit mannetje :)

Het is echt heeel moeilijk om een leuke naam met een e te verzinnen.
Zag hier op bokt nog één naam waarvan ik dacht die vind ik leuk, Excalibur!

Beetje zelfde richting al Excellent :P
Hij heeft echt hele lange benen. Hij heeft nu een halstertje om dat het wat makkelijker is om hem de fles te geven, Hoewel die er nu graag aaan lebbert, Ziet ie er uit als een klein kindje met een brilletje & Echtheeeelstoer en eigenwijs haha!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 10:00

O_FUN_ schreef:
Denk dat het me beter lijkt dat ik verder niet op je bericht in ga.

:(:) :(:)
sommige mensen denken dat enkel de keuze van de hengst bepalend is voor een goed sportpaard ..en dan vergeten ze dat een goede start de bouwstenen zijn voor later ...
maar ja men hoort veel liever de woorden , leuk veulentje ;)

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 10:17

Morris schreef:
Dat ene paard nu eenmaal sneller op gewicht is dan de andere, daar kan de TS niets aan doen.

over dat eerste geen twijfel ..echter zijn we een jaar verder en behalve dat ze een pak haar kwijt is ..zie ik geen kilo's verschildus zou ik me tocheens ernstige vragen gaan stellen ..of misschien van DA veranderen :o

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 11:18

Sorry Besita, maar ik kan het niet helemaal met je eens zijn. Dat een paard na een jaar nog niet helemaal opgeknapt is, hoeft niets te zeggen. Een mager paard gewoon tot aan z'n knieën in het gras gooien is niet bepaald een gezonde oplossing. Dan ga je van een mager paard naar een bevangen paard. Een dier dat te mager is, kan je niet zomaar vol gaan proppen. Zeker als het beestje zo mager is door te weinig voeding, kan het lichaam dat niet aan. Het beste is om het paard geleidelijk wat aan te laten komen. TS staat onder begeleiding van een DA en ik heb er het volste vertrouwen in dat ze doet wat het beste is voor het paard.

Voor wat betreft het dekken: dat is ieder z'n eigen keuze. De een zou het wel doen, de ander niet. TS heeft ook op dat gebied het advies van de DA ingewonnen, dus kunnen we er vanuit gaan dat het een weloverwogen keuze is geweest.

fokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 15:30

heb het topic ook gevolgd maar kan het alleen maar met besita eens zijn.
geleidelijk opbouwen oke maar als je dr 10 jaar over wilt gaan doen????
zou toch ook eens andere DA zoeken.
Enne, ik durf met iedereen de weddenschap aan dat ik ze in 4 maanden op gewicht heb.