Veulen geboren!! Vanmorgen om half 7. Ging moeilijk, zware bevalling veulen kwam niet verder dan hals, merrie wat uitgescheurd en veulen blauwe tong stuk uit de mond. Was even spannend. Prachtig ventje met volgens mij geen blauwe ogen, iets lichter dan een vos lijkt hij, straks foto's. Hij komt alleen momenteel niet goed in de benen als hij op zijn linkerkant ligt, al vanaf de eerste minuten heeft hij daar last van. Even aankijken!
Merrie is heel moe maar ook intens happy met haar veulen. Topmama, checkt om de zoveel seconden of haar veulen leeft als het ligt te slapen. Stuurt hem en verliest hem niet uit het oog. Houd hem tegen en wijst hem terecht als hij na 3 gevechtjes het halster niet om wil: luisteren schatje!
Moeten het even in de gaten houden van de DA, wellicht is hij wat hard terechtgekomen (kan kloppen hij doet alles met veel bombarie, zowel opstaan als gaan liggen. Toch hou ik mijn zorgen, hij lag zoals hij uit de baarmoeder kwam en toen kwam hij al niet goed omhoog. Ik ben uiteraard zielsgelukkig met hem maar ik blijf nog even een beetje gereserveerd, kan er niks aan doen.
spatter
Geplaatst: 01-06-09 16:08
van harte gefeliciteerd met het hengstveulen ben benieuwd naar de foto's
als ze niet te lang in de baarmoeder vast hebben gelegen trekt de boel wel bij je zou hem voorzichtig wat los kunnen masseren of laten doen