Gefeliciteerd, haha dit is idd echt een verassing!!
Heeft er geen koe opgezeten? Grapje hoor..!!
Ik denk dat het meer naar een pinto of zo zou gaan vanwege het fijne van het veulen
zimbabwe
Geplaatst: 15-05-09 08:45
Een ding lijkt me duidelijk: vader was bont/ pinto! Wel een heel leuk ding! Je kunt zo'n groeitabel eens raadplegen om een schatting te krijgen van de uiteindelijke stokmaat.
__elise__
Geplaatst: 15-05-09 08:48
Wat een leuk veulen! Hij lijkt wel erg groot vergeleken met de mama. Ik vind trouwens de haflinger wel erg vermagerd!
vikki
Geplaatst: 15-05-09 08:50
Jee, doe mij ook zo'n verrassing! Dat is nog eens een leuk "kadootje" om aan te treffen zeg, ik ben benieuwd of je Jolie gaat houden of niet... (Ik heb mijn merrie ooit laten dekken en de hele dracht heb ik geroepen dat het veulen absoluut niet zou houden, dat 2 paarden echt teveel voor me was...blablabla... en het eerste zinnetje dat uit mijn mond kwam toen Eclipse net geboren was, was "Aaaaaaaahhhh, wat lief, ik houd hem!!!" ... )
siskeh
Geplaatst: 15-05-09 08:53
@vanitymay: volgens mij hoeft paps niet eens bont te zijn...
mams is toch ook een kruising?
daarnaast kunnen kruisingen haf/fjord ook bont worden dacht ik
Wat een verhaal... Het is inderdaad een verrassing en dan ook nog eens een mooi getekend veulentje... Ga je het zelf houden... Wil je niet weten wat er op heeft gezeten
dat is zeker een verassing! en een hele mooie ook.
tinker lijkt mij heel sterk..vader zal net zo goed een megelmoesje zijn denk ik.
siskeh, vader moet wel bont zijn, uit 2 effen kan onmgelijk ene bonte komen, dus uit ene fjord x haf ook niet
Wolken
Geplaatst: 15-05-09 12:34
Ik vind haar wel erg leuk! Ik heb haar nog geprobeerd uit te leggen dat mijn neus geen uier was, maar het kwam niet helemaal bij haar aan
karen, nogmaals gefeliciteerd met de kleine.
Vera
Geplaatst: 15-05-09 13:03
Dubbele verrassing; een veulen met vlekjes! Gefeliciteerd hoor
memerel
Geplaatst: 15-05-09 13:04
Hey Karen! 't Is geboren! Gefeliciteerd!
Leuke datum die 14 mei he? Trouwdag van de ouders... We moeten over een tijdje maar afspreken, dan kom ik haar bewonderen!
Nanouk
Geplaatst: 15-05-09 13:10
De verrassing is wel erg goed uitgevallen zeg! Wat een ontzettend leuk veulentje heb je zo maar in je schoot geworpen gekregen, geniet er van! Kruisingen geven vaak toch wel bijzondere mooie veulens
Wauw, das nog eens een mooie verassing. Als je weet welke paardenmelkerij het is, kun je kijken of zij een site hebben en of er een hengst daar staat van vorig jaar..of een oproep doen wij er ook een drachtige merri eheeft van die en die paardenmelkerij? Genietse!!!
wat een leukerd zeg, ben helemaal in love...... Kijk ik nou over de naam heen???? Volgens mij was paps een stuk groter dan mama, het is een flink veulen zeg!
Voorlopig blijft Jolie hier. Ik heb via pb ook al van verschillende mensen de vraag gehad of ik haar verkoop, maar ik denk dat ik pas na het afspenen echt een beslissing kan maken.
Ze is zeker flink ja. Mijn zusje haar ruintje heeft voor castratie een merrie gedekt. Daar zijn ze ook wezen kijken toen het veulen 2 weken oud was. (ouders en zusje) Mijn ouders waren gister bij Jolie kijken, toen schrokken ze ook van hoe groot ze al is. Vooral in vergelijking met het veulentje van mijn zusje haar paardje, terwijl die dus al 2 weken was! Ik hoop zeker dat Jolie groter wordt dan mama.
Belle is ook echt heel erg ingevallen, maar ze krijgt 2x per dag 2 kilo voer. 1 kilo merriebrok + 1 kilo kruidenmuesli. En dit dus sochtends en savonds. Daarbij onbeperkt hooi en ze gaat vandaag voor het eerst sinds de geboorte weer een paar uur het land op. Dus ik hoop dat ze een beetje snel bijkomt.
Voor de rest: iedereen bedankt voor de leuke reacties! Ze komen allebei absoluut geen aandacht te kort hier!
He Kaar, pa was niet mee kijken hoor, alleen ik en ma. Kaspars veulen was geloof ik 75cm, maar mams was dan ook 1.42m en pap 1.51m momenteel. Dus die zal zeker kleiner blijven dan Jolie, die al bijna een meter reikt. Ik vind het nog steeds jammer dat we waarschijnlijk nooit de vader van Jolie zullen zien, wat voor paard dat is geweest. Waarschijnlijk wel een grote, maar we zien vanzelf wel hoe groot Jolie uiteindelijk wordt
simodi
Geplaatst: 16-05-09 21:41
Wat een prachtige verrassing! Mooi getekend veulen!
Tat_jana
Geplaatst: 17-05-09 12:51
woow die is stoer zeg veel plezier met haar
BabyBell
Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-09 15:38
Ik ben een beetje aan het denken over een andere naam...elke keer als ik haar roep, past het niet bij haar. Dus suggesties zijn welkom!
Zelf zit ik rond: Silke Amaya (nachtelijke regen) omdat ze in de nacht is geboren Nomi Senna