Ze ziet er knap (en) brutaal uit! Op welke manier niet gemakkelijk dan? En zie dat je beide dames drachtig hebt. Super!
isverwijderd
Geplaatst: 04-06-09 14:19
Prachtig veulen hoor! Hou je haar aan, of gaat ze de verkoop in?
eilander
Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-09 16:07
rebble schreef:
Ze ziet er knap (en) brutaal uit! Op welke manier niet gemakkelijk dan? En zie dat je beide dames drachtig hebt. Super!
Ze heeft nogal wat ril. Wil ze bij mij gewoon voetjes geven,vaststaan enz. Komt er een ander in de buurt doet ze net of ze vermoord wordt en gaat erbij liggen hangen of wat dan ook. Verder heeft ze bijna geen ontzag voor schrikdraad waardoor ze al een paar keer er dwars doorheen schoot met alle risico's van dien!!! Ik klop het af....de laatste week blijft ze achter het draad. Ik ben nu zo met haar bezig om dat paniekerige er een beetje uit te krijgen. We hebben bv eergister merrie en veulen op de trailer gezet en gewoon een rondje gereden. vast zetten aan de muur en de waterstraal net zo lang op de benen totdat ze haar paniek opgeeft. Als ik ze uit het land haal moet ik er op verdacht wezen geen benen in mijn nek te krijgen. Maar door al deze dingen denk ik eigenlijk dat het wel een hele goeie is(als ze maar heel blijft!!)
Hoe is het bij jouw?? Heb je ook al weer wat drachtig???? Hoe is het met de Cardento??
eilander
Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-09 16:08
Henkjan schreef:
Prachtig veulen hoor! Hou je haar aan, of gaat ze de verkoop in?
Voor gewoon geld gaat ze niet weg en eigenlijk sowieso niet. Maar ja ,als je een echt goed bod krijgt ben je natuurlijk gek om aan te houden!!
pfff... Dat is zeker een dame... Kan me voorstellen dat je daar nu echt tijd in steekt! Wel fijn dat ze toch al wat minder paniekerig van wordt. En duim voor je dat ze nu dat draad snapt/accepteert... Succes in ieder geval.
Ja de Cardento doet het erg leuk!! En haar enter broer is echt een hele knappe bink. Verder sinds half april een veulen van Namelus bij m'n eigen Argus. Lijkt goed en wordt hartstikke zwart. De Hold Up heeft helaas een maand te vroeg een dood geboren gehad van Campbell, dus dat wel even verdrietig.
Maar inmiddels ook weer 3 dames drachtig, de Gershwin na 2x Cardento nu Arthos R. De Argus nu bij Carthino Z. En een 3 jarige van Landlord is drachtig van Azteca. Verder verwachten we in juli nog een veulen van Carosso bij de Beaujolais... Dus gebeurt genoeg!!
Oh leuk! Je hebt dezelfde smaak als ik... Carthino ben ik ook wel gek van net als Azteca. Hier op het eiland staat een enter van Carosso en een veulen van dit jaar. Wat een reuzen!!! Wel mooie sterke paarden.Vond alleen de enter wat steil gekoot. De Beaujolais is zeker een bloederig dier???
Iorrr
Geplaatst: 11-06-09 14:23
Eilander ik kom toevallig dit topic tegen. Maar wat een lekkerding is het!
Je weet dat ik gek ben van Numero Uno's, maar dit is een aparte! Ze doet me gigantisch denken aan mijn Uno... Vooral het karakter! Maar je heb op de foto's gezien hoe mijne kan springen, dus dat komt met deze ook vast goed! Echt een fijn diertje waar je met recht trots op mag wezen!
Ja de Beaujolais is zeker bloederig en d'r veulens ook. Daarbij is de grootste is 165cm terwijl de kleinste met 5 jaar net nog als D pony is ingemeten... Dus ik ben blij te lezen dat de Carosso's die jij kent reuzen zijn!! (Al was deze hengst niet direct mijn keuze...)
eilander
Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-09 10:09
Ik moet ook eerlijk bekennen toen die man er voor het eerst mee dekte ik het ook niks vond. Die merrie fokt ook heel klein en heel bloederig(ik dacht een Glennridge merrie) en beide veulens vind ik zeer zeker de moeite waard. Ik denk wel dat hij zeker niet bij alle merries past. Ik denk eerder zelfs bij heel weinig! Laat je me even weten wanneer jullie veulen er is van Carosso want ik ben wel nieuwsgierig!
Iorr ,bedankt! Ja ,het is een lekker beessie! Ik ben ook zeker heel benieuwd wat de keurmeesters er van zeggen. Zal wel weer tegen vallen want je bent altijd wat blind voor je eigen veulens denk ik.
Het spul ligt nu lekker sloom te zijn in de zon. Ik hoef er nu geen foto's van te maken want dan krijg je van die ezelige plaatjes. S'avonds als ze lekker lopen te donderjagen kan je nog wel eens een leuke foto maken. Ik zal wel effe kijken. maar dan moeten jullie ook......
Jij gelijk... Hoop komen weekend even weer veulentjes knuffelen. Kan ik ook wel even fotootjes maken...
eilander
Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-09 14:00
Nieuwe foto's van gisteravond.
KahluaB
Geplaatst: 26-06-09 15:49
Hehe ...daar zijn ze dan eindelijk! dat is al een hele (edel)dame!! Lijkt een fijn dier te worden. Ze is ook al bijna door het oude haar heen. Ik mis eigenlijk galop fotos ,en dat voor een spring peerd!