mooie hengst!! ben benieuwd!! dat je ook mocht rijden op de hengst is wel speciaal
RvdB
Geplaatst: 19-03-09 22:24
Oh wat leuk, we hebben hier de wel bekende discussie weer over hoe de hengst eruit ziet op het moment van dekken .. Aangezien ik er niet achter sta om een hengst dag en nacht op te sluiten in een kleine stal, had ik ervoor gekozen het dier lekker buiten te laten. Op het moment dat deze dekking gefotografeerd is, mocht hij nog niet bij de merries in het land staan en samen met een ruin zetten is geen optie. Tuurlijk vind ook ik dat hij absoluut voller had mogen wezen, maar helaas helpt het niet zoveel daar nu nog ellenlange discussies over te gaan voeren. Paard kreeg genoeg ruwvoer, plus een aantal kilo brok per dag als toeslag op het dekken.
Dektouw op deze manier bevestigen is mij geleerd door een collega-hengstenhouder, dus ik houd mij aan deze manier. Verder nog commentaar? Komt u maar .
Dank aan iedereen die normaal en aardig commentaar op de hengst geeft .
TurboTinker
Geplaatst: 19-03-09 22:28
Die foto van voor genomen, dat de hengst erop zit, dat koppie van het veulen dr achter
Hij heeft wel een mooie glans die hengst. Voor degene die het nog steeds niet geloven. hij is niet mager of ondervoed. dat komt inderdaad van de hormonen die hij niet kwijt kan. en geloof me, ik heb dat echt wel vaker mee gemaakt. op stal staan 3 dekhengsten en die worden dan ook zo dun als een rietje..
ben benieuwd wat er uit komt.. mooie merrie heb je trouwens!
die van mij is ook wel een beetje vet hoor. Ze heeft een blessure gehad en toen een aantal weken ongeremd gegeten op de wei (lekker veel suiker dus) daarbij heeft ze ook last gehad van stress waardoor we per direkt zijn verhuisd naar de wei. Daardoor is ze ook heel erg aangekomen...
We hebben een beetje hobbelige maanden achter de rug.
Heey! Wat een mooie papa en mama man! Het veulen zal vast ook mooi worden dan! Echt heel leuk en veel plezier met die dikkie van je! Zal er geen tweeling inzitte:P ze is wel heel erg dik hahaha!:P
nee als het goed is niet... Op de scan was duidelijk maar 1 te zien. Het was heel helder beeld en ik zag ook geen raar viezeltjes er achter zeg maar... Ik denk het niet...
Ze is gewoon vet van het vele gras eten van van de zomer.
De hengst in kwestie. Zijn we nu allemaal weer gerust? Ben benieuwd wat er uit komt Gail
Balte
Geplaatst: 21-03-09 09:59
De hengst heeft een heel mooi front! Ik stond vroeger gestald op een paardenmelkerij en daar werd de hengst van dienst in het dekseizoen ook altijd een stuk dunner,niet zo dun als deze maar toch een serieus stuk. Niet voor niks bestaan er veel voedingen en supplementen waarop dan staat "hengsten in de dekseizoen, zo veel kilo per dag". Al denk ik dat het dan met een Hafhengst niet zo simpel is om daar een goed product uit te kiezen, want het blijft toch nog altijd een sober ras. Ik denk dat ik zo'n beetje gelijk met de topicstarter de ontwikkeling van buik en uier kan in de gaten houden (wel lastig als je elke dag kijkt haha, dan zie je volgens mij nooit een verschil), mijn merrie moet wel een tweetal weken langer .
Zelfs de toekomstige "papa's" lijken een klein beetje op elkaar
Leuk zeg! ben benieuwd wat voor veulen eruit komt bij jouw merrie van Nobbi
Ik vind Nobbi echt goed eruit zien! Heb hem ook in het echt ontmoet en het is echt zo'n schat! Het is en blijft een hengst en ik vind super dat Arrisje haar paard liever buiten heeft dan op stal zoals vaak te zien is met hengsten!
Weissjee
Geplaatst: 22-03-09 00:13
denk dat het veulen mooi word. Maar vind de hengst wat mager.