Merrie is er nu zat van overigens. Mag ook niet meer aan dr uier zitten dan krijg ik een hoekschop haha. Spenen gaan nu wat uit elkaar staan en beginnen zich te vullen.. Nog even geduld, maar deze merrie kan zo erg veranderen dat er b.w.v. morgen een baby is
Is inderdaad een goeie mams En inderdaad ze heeft meerdere veulens gehad, dus uier groeit altijd lekker.
Komt nu echt in de buurt, gisteravond kwam er vocht uit de spenen (geen melk nog) en vanmorgen had ze kaarsjes.. Dus ga straks de box maar klaar maken dacht ik zo. (We kunnen van 2 boxen 1 grote maken IDEAAL!!)
Ik denk een hengstje haha.. Dan komt weer die theorie van ronde buik = merrie en puntbuik hengst..
Maaaaaar.. Ze heeft vorig jaar haar 1ste merrieveulen gehad (EINDELIJK!)..En toen had ze een Enorme puntbuik.. en toen dacht ik een hengstje maar was het een enorm merrieveulen.. Vandaar mijn gok op een hengstje met een mooie ronde buik
Nou duurt nog wel een paar dagen.. Weinig stress hier.. Hangt af en toe wat hars aan dr uier, 1 harde druppel en daar houd het wel mee op.. Banden zijn nog niet echt slap, maar flubbert wel.. Dus we hebben nog even geduld.
Is wel grappig.. Zo tussen 7 en 8 savonds is die lekker aan het spartelen in moeders (Arme merrie).. Af en toe voel je een bult (voetje).
Ben toch wel erg benieuwt naar het zwarte drukke wonder daar in die mooie ronde buik, en genoeg te drinken voor de spring in de buik bijna veld. Vind friezenveulens altijd zo super schattig met die mini krulletjes in de pleuzige maantjes van ze