Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

voyou

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 16:10

Ik blijf verliefd op dit lekkere koppie <3
Afbeelding
Vandaag 9 maanden oud

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 16:29

Wat een super lieve foto!!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 17:34

Optijd vrij dus de dames mee genomen op een "wandeling"
Afbeelding

Had ze even snel uit het land getrokken dus heel smerig. Sientje zag overal spoken en zat te stuiteren en Tjitske vond het allemaal wel prima.

Daarna is ze nog wel op haar plaat gegaan, gras is erg nat en Tjitske dacht wel even scherpe bocht te kunnen nemen zoals Sientje. Niet dus. Stond wel gelijk op en zette het weer op een rennen :+

Pino96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 20:13

Dankjewel Kayleigh, hij groeit inderdaad echt goed naar mijn idee. Ik ben benieuwd wat de meetstok over deze maand gaat zeggen, haha

Voyou... Stoppen hoor... <3 <3 Die blik!

Janinevv, wat fijn dat Tjitske zo rustig is. Ze is wel erg schattig zo met die pluizige bos (hier oranje lijkende :') ) manen

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 20:16

Wat een prachtige foto´s

Ze worden ´mooi´ he!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 20:55

Pino : haha jaa ze is ook schattig! Klopt, ze is iets te vroeg voor koningsdag :+

En zo mooi word Tjitske niet, eerder lelijk _O-

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 21:02

Vandaar ook mijn mooi tussen haakjes!

Hier zijn het ook van die gekke haarballetjes. Billie heeft zon doffe laag er over, dat heerlijke zachte haar zit er nog op. Kun je zo lekker in woelen met je handen. Mooi is het iig niet.
Belle is al een stuk mooier verhaard, zit nu ook wel dik in de vacht. Maar wel mooier _O-

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 02:55

Wat een heerlijke foto’s! Lekkere pluizenbolletjes <3
Lekker koppie ook voyou! Die van jou kijken wel heel schuldig samen Janine haha :+

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 20:37

Hier vandaag voor het eerst Serai de hele dag op de paddock gehad.
Hij is nu goed te pakken zonder dat hij hard van me weg rent en hij begint enigszins te snappen wat dat draadje die hem steeds auw doet voor dient... :Y)
Hoop dat hij nu ook sneller in de groep kan omdat ze nu lekker met hem kunnen neuzen en hem kunnen bekijken

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 10:28

Allereerst, hele fijne feestdagen allemaal! {:) (beetje laat)

- Voyou, wat een lieve foto! Mooi koppie. <3

- Janine, leuk zo met beide wandelen!

- Cioccolato, dan is Pablo een match met Billie. :+ Die ziet er net zo uit, toen ik hem afgelopen zaterdag zag, vroeg ik me echt even af wat voor geval we hebben gekocht haha.

- Luf_midnight, ik vind het zo'n schatje! Goed om te lezen dat hij het steeds beter doet en begrijpt. :)

- Nynkster, haha die ziet er lekker uit! Die vermaakt zich prima zo te zien.

- Pino96, wat wordt Benji al groot ineens! Die van jou is nu gewoon nog knap haha. <3

- Salatiga1995, welkom! En Oakley is ook al zo leuk!

- Twinklebel, wat schattig die slaapfoto.

Ik las nog van alles over stallingskosten. Wat een prijzen joh!
Eerst woonde ik in Friesland en kon mijn Fjord voor €70,- in de zomer en €120,- in de winter staan. Dat is nog eens leuk paarden hebben! :D
Toen verhuisd naar Groningen en nu staat hij voor €160 in de zomer en nu in de winter voor €240,- Wel met binnen- en buitenbak.
Lekker veel buiten en eindelijk een stal die 4x per dag ruwvoer voert. Echt een topplek.
Pablo staat voor €100,- exclusief ontwormen en hoefsmid. Dit wordt wel elk jaar dat hij ouder wordt met €25,- opgehoogd. Dus prima. :)

Soms schrik er wel van de prijzen hoor. Mijn schoonouders staan in Twente en die betalen ook zo rond de 300/400.
Die gaan ook een eigen pensionstal beginnen waar ze denk ik ook rond die prijs gaan vragen. :$

En nog even een foto van Pablo op zijn knapst. Nog half in slaap en met al dat stro in zijn haar wilde hij ook blond zijn. :Y)

Afbeelding

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 12:09

Ook namens mij en nacho hele fijne dagen <3 {:)
Afbeelding

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 21:27

@Nynkster: Hayden ziet er goed uit zeg!! Hier ook een vies moddermonster, maar ik prijs me erg gelukkig dat ik een bruine heb gekocht momenteel :+

@Luf_Midnight: wat een bolletje is Serai zeg! Hopelijk kan hij alsnog snel de groep in, dat doet ze vaak goed :j

@Pino96: achgossie, en ik altijd maar roepen dat ik hoge witte benen zo gaaf vond _O- Maar Benji is ook weer goed gegroeid zeg, wat is die knap <3

@voyou: wow wat een echte dame is het al! :D lieve foto!!

@San_ner: aah wat een lieve chill foto van Pablo :+: en wat een lage prijzen zeg in Friesland!! Hier in mijn regio is het idd €300/400 voor een beetje pensionstal :=

Wat een toffe kerstfoto’s komen er voorbij ook <3 van ons ook fijne feestdagen gewenst!

Afbeelding

Ik zit trouwens een beetje in de knoop := Voor diegenen met hengstenveulens: wanneer laten jullie ze castreren?
Heb altijd geroepen dat ik Regreso graag zo lang mogelijk hengst wilde houden (tot zijn 3/4 jaar minimum) omdat ik hengsten vaak wat mooier vindt uitgroeien, meer in de breedte en minder in de hoogte. Nu is het zo dat Regreso bij 2 merries in een groepje staat, een shetlander en een PRE, en met de PRE merrie kan hij het zó enorm goed vinden. Ontvang regelmatig filmpjes van de staleigenaar dat ze samen staan te kroelen of eten, of echt zij aan zij de weide door lopen. Super lief!

Maar nu is het natuurlijk zo dat binnen een paar maanden (hij is nu 8 maanden oud) hij bij de merries weg 'moet' omdat hij vruchtbaar wordt. En eigenlijk vind ik dat best sneu... Er zijn ook geen andere paarden (hengsten/ruinen) die 24/7 buiten blijven bij ons op stal. Hij kan eventueel wel gekoppeld worden met een stel ruinen, maar dan staat die 's nachts wel alleen natuurlijk. We gaan sowieso nog kijken of ik iemand vindt met een hengstenveulen/jaarling om bij de mijne te zetten (aanbieden van een opfokplaatsje als het ware).

Wat is wijsheid :') ben echt aan 't overwegen om hem toch maar vroeg te castreren 'voor het makkelijke'

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 21:33

Tja mijne staat al in een hengstengroep.. en afhankelijk hoe hij in de groep staat, en hoe hij zich gedraagd wil ik hem zeker tot 2/2,5 hengst houden. Als hij in mei 3 wordt gaat hij naar stal waar hij gemengd komt te staan. En dan wil ik hem ruim van te voren gecastreerd hebben..

Dit omdat sommige merries behoorlijk hengstig worden als er nieuwe ruin in de groep komt... en ik niet wil dat Maximus nog last heb van ik denk dat ik nog hengst ben.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 21:37

Het liefst komend voorjaar. Helaas is Billie laat. Dus we hopen het te kunnen overbruggen tot volgend najaar. Het mooist is voorjaar 2020, maar dat is realistisch gezien onmogelijk.

Om een lang verhaal kort te maken, zodra hij gecastreerd kan worden. Wordt hij gecastreerd.

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 22:36

Sorry, ik kom even binnen vallen met een vraag... hoe groot zijn jullie veulens van 8maanden oud ?
Ik heb mijn merrie gemeten en ze is 130cm.. en bij jullie ?
Isadora's moeder is een Selle Francais et vader Poney Francais de Selle

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 22:42

Mijne was met 7 maanden al aan de 140
De ander met 4 maand rond de 125.

Nu is m'n merrie bijna 8 maand. Zal haar dan weer meten, 2 januari
De hengst is bijna 5 maand. Ga ik de lat ook weer op leggem

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 23:03

Mijn merrieveulen was met 4 maanden 1.30m. Daarna in de opfok eigenlijk niet meer gemeten. Ze heeft in het begin in de opfok een aardig jasje uit gedaan en is ook even wat minder hard gegroeid dan daarvoor.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 08:27

Die van mij met 7 maand rond de 1.38

Maar dat is zo verschillend bij veulens

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 09:27

Is er helemaal geen ruinen of hengsten groep billionache? Of vragen of beide merries drachtig kunnen aankomend jaar :+

Ik houd Hayden zo lang mogelijk hengst, hij heeft daar alleen maar hengsten en ruinen dus ik hoef er niet over in te zitten. Als hij bij Mn merries komt zien we wel wat wr doen, afhankelijk van hoe hij uitgroeit. Anders gaat zn zakkie eraf en wordt hij menpony

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 10:07

Ik wil D’leh het liefst wel tot een jaar of 2 hengst laten omdat ik bang ben dat hij anders nog groter word inplaats van breder.
Serai weet ik nog niet ligt er aan hoe goed hij gaat groeien als hij weinig groeit in hoogte misschien wel optijd zodat hij alle energie heeft om te groeien i.p.v. hormonen

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 10:42

Goedemorgen. Iedereen fijne feestdagen gehad?

Qua hoogte. Nakagami niet precies gemeten. Maar met 6 maanden ongeveer 1.35 denk ik. Ik hoop dat ie 1.65+ wordt.

En qua castreren. Daar moet ik nog naar kijken. Fokker vond hem toch wel erg fijn in elkaar zitten. Dus ja dan ga je dromen... misschien ooit naar de keuring voor het gelderse paard? Heb er zelf weinig verstand van en is ook niet mijn doel. Maar toch eventueel een leuk avontuur. Wel besloten zolang hij geen hengstengedrag vertoond hem eerst hengst te laten. Tot 2.5 of zo dan zie je al een beetje hoe ze uit groeien.

Gisteren deze doorgestuurs gekregen. Heerlijk toch
Afbeelding

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 11:25

Die van mij blijft hengst, daar is hij ook voor aangekocht. Staat in een hengstenopfok dus geen problemen met wel of niet hengst kunnen houden.

Hij wordt alleen gecastreerd als hij qua gedrag gewoon echt niet te hanteren is. Zelf wil ik ook fokken met hengsten met goed karakter. Ik ga ze zelf dan ook altijd bekijken buiten het dekseizoen. Midden in het dekseizoen zijn ze natuurlijk anders qua gedrag en dat is ook begrijpelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 14:46

Pablo blijft hengst tot een jaar of 3, dan wordt hij tegelijk met de hengsten van de opfok gedaan. Hij staat nu nog in een gemengde groep, maar die gaan straks uit elkaar.

Hij is nu rond de 1.30, maar is ook een pony dus heel groot wordt hij ook niet. Als het goed is rond de 1.48. :)

Net weer even geknuffeld. :)
Afbeelding
Afbeelding

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 20:59

Vanwege ruim 10 jaar in dienst had ik een Tommie Hilfiger horloge op de kerstborrel gekregen van mijn werk. Hij was alleen veel te ruim, maar vanwege de feestdagen en veel werken eerder geen tijd gehad om naar Kramer in Franeker te gaan om hem te verkleinen. Vanmiddag uit het werk maar even snel en daarna direct doorgereden naar Kimswerd.. In Franeker ben ik al ruim op de helft, dus kon het niet laten. O:)

Afbeelding
Nuevo Rey stond er goed bij. En krijgt eindelijk een beetje manen. Echt ongelovelijk hoe trots je op je eigen veulen kunt zijn. Nu was hij mijn eerste natuurlijk. Ben heel benieuwd of ik voor "Frummel" volgend jaar ook zo vaak die kant op rijd. :))

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 00:30

Afbeelding
Nog een gaatje over dat hij ruimer kan. En dan is maatje shet hier ook al te klein... :wow:

En hij krijgt eindelijk een beetje manen ipv een paar sprieten. *\o/*