Veulens 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Iirene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 10:20

Die van mij staat 24/7 op de wei, met onbeperkt voordroog. Wei is heel groot, maar wel vrij schraal. Je ziet dat ze toch heel regelmatig voordroog staan te eten

Daphara

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 10:53

Onbeperkt hooi is gewoon erg belangrijk voor dieren die in de groei zijn!

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 12:13

Dan zie ik als enige optie een hele baal neer te leggen in de wei en vrees dat dat geen optie is, omdat hij met meerdere paarden loopt...

Iirene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 12:29

En gedurende de tijd dat hij op stal staat onbeperkt hooi geven?

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 14:32

Dat heeft ie al.

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 21:23

Hoe is het met de jaarlingen hier? Hier gaat het redelijk.. woensdag bij lelymare kijken. Waar hij nu staat is een superplekje maar vraag me echt af of hij hier wel op zijn plek is., lastig uitleggen zo maar ben benieuwd woensdag

Womble

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 22:04

Hier niet veel vooruitgang wat me toch stiekem wat stress opleverd misschien is 3 weken te kort om er wt van te zeggen en maak ik mezelf gek :')

Ze heeft wel lomp gedaan en heeft nu een wondje lompe knol dat ze is..

Afbeelding

Zit er toch stiekem aan te denken toch bloedonderzoeken uit te voeren maar andere zeggen tegen me dat ik me zelf teveel zorgen maak :(:)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 22:17

Ik zou het gewoon even doen, persoonlijk heb ik tot nu toe nog geen foto van je gezien van na het spenen waar ik haar er 100% fit uit vind zien. Soms wat beter, soms iets slechter, maar nooit helemaal lekker in de vacht met een prettig buikje. Achterstand die ze oplopen in het eerste jaar halen ze zelden helemaal in, hoe eerder je bij eventuele problemen bent hoe eerder je ook nog schade kan beperken. En als het goed zou zijn dan ben je in ieder geval van je zorgen af en dan is het wellicht een laatbloeier.

Hier gaat het verder goed, het is een blij dikkertje zoals altijd :+
Afbeelding

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 22:19

Hier ook onbeperkt ruwvoer nu. De zomerperiode doe ik dat niet.

namiro lastig, maar soms wel goed keuzes te maken.

Donna, als je toch zorgen maakt kan het geen kwaad natuurlijk.

Gwynfor.
Afbeelding

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 22:30

Donnnaa, ik zou een bloedje laten trekken, maar ook zeker haar hart even na laten kijken. Op ons melkveebedrijf hadden wij wel eens kalveren die niet wilden groeien en die hadden vaak een hartafwijking in de vorm van een gaatje in de kamer o.i.d. Niet om je meteen bang te maken, maar er kan natuurlijk meer aan de hand zijn omdat ze zo pierig blijft.

Womble

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 22:32

Ja echt hea mooney!
Mensen zeggen dat ik gek ben of overbezorgt maar zelfs met onbeperkt ruwvoer weidegang vitalbix luzerne en veel knuffels krijg ik dr niet dik... Ik snap er niks van..
Eigenlijk sinds ze ziek is geweest niet :\

Weetje ik ga het gewoon doen denk ik :j ik hoop dat er dan wat uitkomt wat goed te behandelen is... Het enigste wat de dierenarts zei is dat het een ziekte kan zijn dat ze mineralen niet goed opneemt.
Kan ook even een kennis appen die veel haflingers heeft gefokt mss weet die meer

Womble

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 22:33

Oh dat klinkt wel heftig suffie heeft zoiets gevolgen voor haar verdere leven in de zin van werk?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 22:35

In de 15 jaar dat wij de boerderij hadden hebben we denk ik zo'n 6 kalfjes gehad met een hartafwijking. We hebben ze allemaal laten gaan, zouden nooit uit kunnen groeien tot een gezonde melkkoe.

Womble

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 22:41

Daar schrik ik wel van :(
Hopen op het beste dan vgm hebben ze ook nooit naar haar hart geluisterd.
Pff afwachten dan maar :\

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 23:00

namiro schreef:
Hoe is het met de jaarlingen hier? Hier gaat het redelijk.. woensdag bij lelymare kijken. Waar hij nu staat is een superplekje maar vraag me echt af of hij hier wel op zijn plek is., lastig uitleggen zo maar ben benieuwd woensdag

Lelymare heb ik destijds ook geïnformeerd maar ik vond ze errug prijzig. Zit hij niet lekker in zijn vel?

DonnavZ, ik hoop dat je in ieder geval wat wijzer wordt van het bloedonderzoek.

Ik mag woensdag met de mama van Rudi terug naar de kliniek voor controle. Ik hoop dat het griffelbeentje weer mooi vastzit, dan kan ze in ieder geval weer gewoon op de wei

Womble

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 23:06

Wat is een griffelbeen?

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 23:36

Noisy schreef:
namiro schreef:

Lelymare heb ik destijds ook geïnformeerd maar ik vond ze errug prijzig. Zit hij niet lekker in zijn vel?

DonnavZ, ik hoop dat je in ieder geval wat wijzer wordt van het bloedonderzoek.

Ik mag woensdag met de mama van Rudi terug naar de kliniek voor controle. Ik hoop dat het griffelbeentje weer mooi vastzit, dan kan ze in ieder geval weer gewoon op de wei

Ja de prijs is aardig idd :') maar kijken kan geen kwaad en als het net zo mooi is en goed als op de site betaal ik het graag. Maar kan de vinger er niet opleggen wat het is met Sam.. hij heeft aardige wondjes.. de rest niet.. hij is behoorlijk schraal en de rest ook niet.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 23:53

DonnnavZ schreef:
Wat is een griffelbeen?

Een griffelbeen is het rudimentaire botje dat ieder paard heeft. 2 op elk been. Dat waren vroeger de eerste en de vijfde teen. Zitten aan de buitenachterkant van het pijpbeen

Womble

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 00:08

Oh ja dat ken ik wel ja :+ nooit gweten dat het zo heet

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 09:30

Die van mij zit momenteel in een groeispurt en is iets schraler maar dat houd je toch niet tegen.
Wel nog net zo knap
Afbeelding

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 09:31

Lelymare staat de jaarling van een vriendin van mij.
Erg fijne stal, maar inderdaad flink aan de prijs.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 11:12

Het valt me op dat er toch verschillende veulens met problemen zitten dat ze te mager blijven. Lily ook. Zal dat dan echt komen door wormen? Ik ben druk bezig een wormenspuit te vinden met pyrantel, maar dat verkopen ze niet in Spanje.

Maar ik zie zelf ook dat Lily er niet fijn uit ziet en maak me best wel zorgen. Ze heeft ook een zeer fijn huidje en last van psoriasis. Ik wil zo graag genieten van en met haar en geen zorgen hebben.

Donna, jammer dat ze een wond opgelopen heeft. :(:)

Mooney, als ik jou knappe bink zie denk ik iedere keer aan mijn wereldpaard Hugo. Zo knap, flink en sterk!

Gwynfor ziet er ook mooi uit :) en die van jou ook Pien!

Afbeelding

Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 11:30

Wat naar rocymax.
Wat zegt de da? Ik weet dat ze erg lang last kunnen hebben van die rot wormen.

Afbeelding
Afbeelding

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 11:45

Lelymare is een prachtige plek en ik zou daar zeker ook mijn jaarling gestald hebben als het niet een uur rijden van mijn huis was! Ik weet verder niet hoe het zit met de prijzen, maar wat vinden jullie "duur" dan in dit topic? Hoeveel betalen jullie per maand voor jullie jaarling?

Mijn stal is 175 euro pm voor een jaarling, als ze twee is dan wordt het 225. Daar zit hooi en stro bij in. Zelf uitmesten, en ik wil dat ze vitalbix krijgt dus dat moet ik zelf ook erbij kopen. Maar ik sta ook op een pensionstal en niet op een opfok...

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 11:49

Wat een lieve fotos Janine. Het lijkt alsof hij zich al lekker thuisvoelt. :)
De Da zegt niet zo veel, ze vindt eigenlijk dat ze wel wat magertjes is, maar niet echt teveel.

Emita, kan ik niet over meepraten,want de paardjes staan aan huis. :)