Kletstopic veulens 2022!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

boedjang

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 18:40

Casarell, hij is redelijk stoer wel he

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 07:34

@ Kabayo: Wat fijn lekker in het bos! Hoe lang is ze nu onder het zadel?
@ Casarell: Wow, wat knap! Zo veel vooruitgang in een week!
@ Veertje: Ik vind het leuk om te zien hoe geconcentreerd hij over die balkjes stapt! Volgens onze body worker zijn balkjes essentieel om het lichaam goed te ontwikkelen. Ik rij ook niet als ik alleen op stal ben. Het is gewoon veiliger als er iemand anders aanwezig is imo.
@ Boedjang: het grondwerk wat jij doet kan ik niet hoor! Ik zou willen dat ik die skills had :P
@ Sanet: Zo ben ik zelf ook begonnen! Daardoor gaf ze eigenljk niks om het zadel zelf, alleen aansingelen vindt ze een belediging.
@ Anike: Daar heb je gelijk in! Misschien zijn we zo omdat we het opleiden niet als als middel, maar juist als doel zien? Ik ben zo veel bewuster geworden door dit hele process!

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 09:11

Juniper dank je , jullie hebben weer heel andere skills dat maakt het denk ook zo fijn deze groep.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 13:05

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 20:51

Hij is duidelijk erg onder de indruk! :P

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 20:53

Das een goeie zeg, leren parkeren voor t opstappen.. +:)+

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 07:31

Ja juniper dat denk ik ook, heel erg haha.
Casarell das mega makkelijk mijn merries kon ik overal neerzetten. Zo kon ik opstappen via elk gek of zelfs een leuning van een brug of een wiel van een sulky van m'n rijmaatje toen. Op een gegeven moment vinden ze alles normaal. Moet wel met zo'n rare baas als ik.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 15:14

Vandaag weer even op Sophie gestapt.

Net als de vorige keer ben ik een paar keer door de stal gestapt, en heb daar ook een klein drafje mee gepakt.
Toen ze dat eenmaal braaf deed, ben ik maar de binnenbak in gestapt vanuit de stal, om te kijken hoe ze daar zou zijn.
Dat deed ze heel braaf.. dus na 3 rondjes gestapt te hebben, heb ik ff 2x een lange zijde gedraafd.

Maar echt hè... ze doet het zo goed.. <3

Hopelijk krijg in manlief vrijdag weer mee naar stal.. O:)

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 21:56

Wat een knappe sophie wauw

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 16:02

Boedjang, staat hem goed het bareback en lekker druk bezig met schriktraining.

Casarell, super va sophie en ook al lekker in de bak begonnen.

Veertje, ook er bijna op. Spot staat er echt bij van ga maar door.

Anike, super fotos

Hier beleren we rustig maar dat zegt niets over of er een rodeo komt. Op onze kleine cookie kon ik al opstappen en los rondstappen maar toen iemand ander het probeerde hadden we toch echt een rodeo pony.

Nu rij ik haar zelf, we zijn nu het stuur aan het instaleren stap en draf gaan goed. Kwam er vandaag wel achter mevrouw houd niet van regen. Dus dat wordt rijden in de regen om haar te leren dat ze wel door moet lopen.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 23:10

Butengeweun dat is inderdaad handig, regen kunnen we niet voorkomen

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-25 09:17

Juniper ik moest even zoeken maar in april zat ik er voor het eerst eens op maar juni pas echt wat doorgereden. Momenteel doet ze weer niet zo veel :+ Iets met tijd haha

Butengeweun hopelijk geen rodeo dan :P Regen is ook niet leuk. Draaien ze dan de kont in de wind?

Casarell wauw wat super! Heerlijk! Goed bezig

Boedjang niks mis mee een gekke baas haha. Worden ze erg braaf van :j Wat is hij toch braaf he. Die schriktraining had weinig nut volgens mij :+

Anike mooie foto’s weer :

Sanet wat braaf! Ik denk dat ze het heel leuk gaat doen straks :j Gaat ze ook naar de keuring deze zomer?

Equipro wat goed! Wat een brave ook. Het is inderdaad wel fijn dat meer mensen aan het paard denken ipv snel snel en prestatie gericht. Is zo niet nodig

Minthe doet even niet zo veel. Ben wat fanatieker met m’n andere merrie aan het rijden en aan het lessen. De centrale keuring is al bijna (16e). Dus ze is ook weer op voorijzers. We longeren vooral nu 2x per week. Ik heb ook geen haast. Had het idee dat we iets te snel gingen voor haar koppie omdat ze zich wat afsloot voor de wagen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-25 09:41

Wat is iedereen lekker bezig hier, wat zijn ze braaf en wat zien ze er al "af" uit.

En hèhè, eindelijk is mijn gup ook drie jaar geworden.. Leuk hoor zo'n laat veulen :D
Afbeelding

Nog weinig gedaan met haar, maar wat we doen vind ze prima zolang er maar gekriebeld wordt. :=

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-25 11:01

Stille meelezer hier!
Shelby werk ik zo 1 of 2 keer per week in de hand/lange lijnen. Verder doen we het ook nog rustig aan! Ze moet in November nog 3 worden!

Ik zie al echt hele fijne plaatjes voorbij komen zeg, wat zijn jullie allemaal fijn bezig!

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-25 11:58

Wat zijn jullie weer goed bezig allemaal!
Die lijkt wel groot te worden @mariska_28?
Nooit erg om even wat rustig aan te doen @kabayo. Tis soms ook moeilijk om je schaarse tijd te verdelen tussen meerdere paarden :') wat staat ze weer knap op de foto's!
Wat knap weer van Sophie Casarell!
Leuk zo met die barebackpad @boedjang :j en ook leuk die schriktraining, daar wil ik over een tijdje ook mee beginnen.

De laatste tijd wat druk geweest en weinig met de paarden gedaan.
Roos heeft wel weer een soort groeispurt gehad. Ineens weer helemaal duidelijk overbouwd.
Ik hang weleens over Roos heen en dat vind ze helemaal best. Echter als ze gaat stappen en ik dus meelift, vind ze het intens raar :')

Afbeelding

Afbeelding

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-25 12:36

Klein beetje overbouwd maar Gitana. :)) lieve blik heeft ze op de laatste foto.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-25 17:41

Sophie was braaf vandaag, maar had even een hapering..
Ze snapte het even niet meer en protesteerde even door op haar achterbenen te gaan.. maar zelfs op dat moment voelde ze gewoon heel safe en in balans.
De mensen aan de kant waren duidelijk meer onder de indruk.. :')

Is heel simpel..
Als ze mij eraf had willen hebben, had ze dat al lang eerder gedaan..!!
Maar haar koppie was gewoon even vol. Toen ik aan manlief vroeg of hij haar even een paar pasjes wilde begeleiden, snapte ze het weer en hebben we nog even door gestapt en wat stukjes gedraafd.
Morgen maar weer even longeerwerk.. even die buikspieren weer aanspreken.. en die bovenlijn los laten..

Zal straks eens kijken of ik wat beeldmateriaal heb van vandaag..

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-25 19:02

Sophie is gewoon flexibel maar jij kent haar nu wel goed, fijn dat het vertrouwen gewoon blijft.
Gitana lieve roos
Marije ook met shelby zo fijn bezig
Mariska, wat een mooierd met dat behang.
Ik had matras nog maar 3x laten galoperen los op de volte.dat vind hij moeilijk.
Maar vandaag sprong hij zo op commando aan
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-25 21:19

Hierbij het filmpje van vandaag.. de 4e keer erop.
De eerste keer dat ze protesteerde was wat hoger, maar het is duidelijk dat ze het even niet meer weet.
En toch daarna weer zo goed je best doen.. <3 <3

Morgen mag ze weer aan het werk aan de longeerlijn.. en moet ze die buikspieren weer aanspannen..
Die rug moet weer omhoog en haar neus omlaag.. :+

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 09:03

Je doet het knap Casarell maar ik snap zelf niet helemaal waarom je erop gaat zitten terwijl die rug van Sophie nog steeds zo diep is. Je zei dat dat weer bijtrekt toch? Helpt het dan om er gewicht bovenop te doen? Dit voelt vast als een aanval maar ik weet ook niet hoe ik het anders moet bewoorden nav je video. Sommige paarden zijn gewoon niet geboren om op te rijden bijvoorbeeld. Dat is jammer maar dat gebeurd soms. Zou je haar niet langer laten uitgroeien voordat je haar zoveel aan t werk zet?

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 09:21

Ik had het zelfde gevoel.
Maar neem aan dat je daar advies in hebt gehad van da/fysio/osteo? Ik zou het zelf ook nog niet doen. Maar er zullen wel allerlei theorieën over zijn. Geen aanval hoor

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-25 09:43

Ik vond het ook wat strak ogen alsof er heel veel aan de voorkant gebeurd. Dat komt later wel. Eerst maar vooruit. Ook is ze in stap onregelmatig. Verder geen aanval. Ze doet het erg braaf. Denk dat je er straks een fijn paard aan hebt. Lijkt mij wel lastig ivm haar bouw/aandoening

Boedjang wat goed! Ziet er rustig uit! Prachtige foto die laatste! Was je hem vaak? Is altijd zo wit

Gitana die groeit nog wel even. Ze heeft zo’n lief koppie he
En ja, ik heb tijd te weinig :+

Marije wow november pas. Hoe kan het dat ze zo laat geboren is? Ik snap wel dat je het dan even rustig aan doet. Doet ze het wat leuk?

Mariska niks mis mee rustig aan doen. Mooi dier!

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 09:50

Kabayo.
Hij is 3 x gewassen in 2024 met z'n luis daarna nooit meer. Ik weet ook niet , al de camarques in Frankrijk zijn ook wit. Zullen wellicht zelfreinigende vacht hebben. Ik poets m ook niet heel veel. Moet eigenlijk wel z'n maken doen met name voorpluk die zag ik gaan klitten

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 10:05

En ik nog zeggen dat het zo'n fijn topic is hier....... |o

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 10:39

Maar je kan toch niet een video online plaatsen en geen vragen verwachten? Moeten we dan allemaal alleen maar positief zijn over alles wat je plaatst?
Vooral met een paard dat zo gebouwd is en zo loopt ga je vragen krijgen. Zet dan in je onderschrift wat ermee is en dat dit de juiste manier van trainen is, want je gaat hier vaker vragen over krijgen. Wellicht een idee om het in je onderschrift te zetten? Ik zie alleen jouw video en stel daar vragen over. Niet iedereen kent de gehele achtergrond van iedereens paard.

Ik zou het persoonlijk een heel on-fijn topic vinden als we elkaar geen vragen mogen stellen.