Ieniemini zeer speciaal veulentje op komst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Procent

Re: Ieniemini zeer speciaal veulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 09:35

Wat een leuke veulens!

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 10:32

Ohh die tweede is óók stoer :+:
Echt prachtige veulentjes.

HouvanPonys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 10:35

Wauw, die is echt apart, heeft ze alleen iets grijs (ja, wat voor kleur is het eigenlijk :+ ) op haar hoofdje? voor de rest wit?

Gaat Silverado dit jaar nog veel dekken? ben benieuwd wat de kleuren volgend jaar (en misschien dit jaar)! 't is dat ik geen mini merrietje heb, anders wist ik het wel :D

Dorien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 10:50

Denk dat Silverado bijna alle kleuren kan geven op de verdunningskleuren na dan.

Ik heb nog een bijzonder kleurrijk veulen van hem (Anna, hoop dat je het niet erg vind, maar aangezien je Panda al in je topic hebt gezet...):
Afbeelding

Valt me wel op dat zonen de appy kenmerken krijgen en de dochters het bonte. Of is het toeval?

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 11:10

Aaaaah, is net zo`n ree-kalfje <3

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 11:14

HouvanPonys schreef:
Wauw, die is echt apart, heeft ze alleen iets grijs (ja, wat voor kleur is het eigenlijk :+ ) op haar hoofdje? voor de rest wit?

Gaat Silverado dit jaar nog veel dekken? ben benieuwd wat de kleuren volgend jaar (en misschien dit jaar)! 't is dat ik geen mini merrietje heb, anders wist ik het wel :D

Fancy is inderdaad alleen een deel zwart op haar hoofdje, en dan heeft ze het puntje van haar staart ook zwart. Echt wel een grappig veulen en met haar blauwe ogen, is het echt een speciaal gezicht. :D

Er moet nog één veulen komen dit jaar, van een bruine merrie, ben ook erg benieuwd. Voor volgend jaar staan er zeker al een paar veulens in de planning! Wat wordt het volgend jaar een kleurenbom, die Silverado zal loslaten. ;)

@Dorien, zou het geen toeval zijn, maar ik heb er inderdaad ook al aan gedacht, maar beide merries die hij vorig jaar gedekt had, waren bont, en daardoor werkt splash beter. Dus een bonte merrie laten dekken, heb je meer kans op zo'n tovero geval, ;) .

KaiKarine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 15:21

Anna, als je dit hier leest, ik kan voorlopig niet op de Hyves, onze PC is gechrasht....
Kan via werk wel illegaal bokken, maar Hyves dus niet!

Nine is echt een bijzonder prachtig veulentje. Morris en ik komen haar graag een keertje bewonderen!

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 13:56

Jeetje hej, is er geen dubbelganger (incl de kleur afstammingen dan he :P ) maar dan een paar maten groter van silverado? :P

Hij geeft echt mooie veulens <3

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 17:40

Zooo leuk <3

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 18:22

Zo inderdaad, doe mij maar een d pony hengst, net als silverado!!
Wat een geweldige veulens :+: <3

moniqe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 18:28

Ben benieuwd.
Hij heeft mooie nakomelingen.
Ik hoop dat die van jou net zo mooi is.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 19:29

wat een prachtige veulens! Die hierboven in dit topic ook... prachtig! <3
Je kunt er trots op zijn ;)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:17

Gaat dit topic nu over lola en nina of over de nakomelingen van Silverado?

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:19

yvonnedv schreef:
Gaat dit topic nu over lola en nina of over de nakomelingen van Silverado?

Ik zal eens topic eens maken over de nakomelingen van Silverado, als het laatste veulen van dit jaar er ook is. De foto's van de halfbroers en halfzus van Nine mogen hier toch wel bij staan. Ik en Anna vinden dat sowieso niet erg hoor. :D

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 16:23

Manda, wat een plaatje van een veulen heeft Lola gekregen zeg!
Gelukkig is alles goed gegaan :) En nou lekker genieten van dat stel!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:40

Wat is Nine toch een schattig veulen en het blijft gaaf om de geboorte mee te maken op cam.
Iedereen die bij mij op de cam zat te waken switchte ook snel om om Nine geboren te zien worden.

Kleurtjes raden blijft gaaf en ik moet zeggen ze is wel een beetje raadselachtig qua kleur.
Qua bruin en het hele donker snoetje zou je toch zeggen bruin bont (bay dus), maar dan klopt het kleurtje in het staartje niet dat had dan zwart moeten zijn. Indien bruinbont is het in ieder geval geen zilverappel dan zou het hele donkere snoetje creme kleurig zijn nu en pas donker chocolade kleurig worden na verliezen van de veulenvacht. Dan zou de kleurpunt in de staart ook eerder donker zilvergrijs moeten zijn en het bruin lichter van kleur.

Als ze een vos is, is ze wel erg donker.

Een vos die zilver draagt ziet er vaak uit als een zweetvos en krijgt toch iets blonde manen.
Deze jongeman is sorrel met 2x zilverappel gen.
Afbeelding

Maar ongeacht de kleur heb je echt een superschattig ontzettend mooi getekend veulen. Ik zou haar zo in mijn weekendtas mee willen nemen haha.

Groetjes
Nienke

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 18:11

Ik zal binnenkort weer eens nieuwe foto´s maken, is alweer te lang geleden :-). Het gaat super goed met ze. Ze staan overdag lekker op de weide en snachts in hun stalletje.

Tsja, de kleur is nog steeds niet 100%. De testuitslag zal ook even op zich laten wachten ivm een omweg voor het inschrijven in het nmprs en de kleurentest ook van hun is.

De kleur van haar staartpuntje is een stuk lichter als haar vachtkleur en er zitten ook heel veel lichtere grijswittige haren doorheen. Maarja, de test zal pas echt uitwijzen of ze zilver draagt of niet.

Ze heeft een heel donker snoetje op de foto´s, maar ik moet zeggen dat er ook bijna geen haren op zitten en het nog heel dun behaard is, je ziet meer de zwarte huid dan de vachtkleur. Ze zat heel dun in haar vacht, daarom zie je ook op de eerste foto´s de zwarte huid zelfs bij de vlekken erdoorschijnen.

Afbeelding

Ze is nu al een stuk wolliger en volgens mij is de kleur ook weer anders. Ik moet gewoon echt weer gauw foto´s maken :-).

Ik heb haar in ieder geval opgegeven als voskleurig, kan altijd nog anders op papier komen na de uitslag van de kleurentest (hadden ze gezegd). Want ze kan ook nog schimmel zijn he.

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:30

Heb je nog meer foto's van de fotoshoot gekregen?
mooi dat het goed met ze gaat! :)

Hoe is het nu met je konijn?

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 18:37

De foto´s zullen binnenkort wel komen :-).

Met het konijn gaat het heel goed! Ze kan nu heel goed overweg met haar zus, ze liggen soms zelfs al samen naast elkaar te slapen.
Alleen de zus is dus schijnzwanger, zeker weten schijnzwanger want ik heb echt twee keer heel goed laten checken of het echt twee vrouwtjes zijn en de dierenarts was daar heel zeker van. Dus mocht ze echt zwanger zijn dan is het een wilde haas geweest die op bezoek is gekomen :P

Kiavida

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 22:55

ah gossie!
Deze is toch echt
te lief :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 08:09

Als zuslief echt zwanger blijkt, dan snap je dat we natuurlijk wel een bunnycam willen he?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 10:07

Rock schreef:
Als zuslief echt zwanger blijkt, dan snap je dat we natuurlijk wel een bunnycam willen he?

:j uiteraard!

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 12:06

Wat een lieve foto weer.
Als je konijnen ongewenst bezoek hebben gehad zal het een wild konijn zijn en geen haas. Maar schijnzwangerschap is niet ongebruikelijk na het koppelen van konijnen.

jessy1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 12:31

Ohh wat een mooi veulentje +:)+

Roxxx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 12:33

Wat een geweldig mooi paardje :D