Kletstopic veulens 2022!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 09:23

juniper schreef:
Wat een leuk paard Mer1980, waarom verkoop je deze?

Even PB

Casarell

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 10:02

Ah... iedereen lekker bezig met stappen maken.. leuk leuk!!

Ik ook een grote stap gemaakt..!
Afgelopen week was ik op marktplaats aan t kijken naar een ander hoofdstel, kwam ik ineens een vage advertentie tegen.
Normaal pik je de doorgewinterde paardenmensen er wel uit aan de hand van hun tekst.

Maar ik had al een vermoeden dat deze niets van paarden wist. En dat bleek ook, want nu heb ik hier een Anky Stang & Trens liggen mét bitten en teugels.. _O- _O-
Ding ziet er echt super netjes uit, geen beschadigingen of zo.. alleen de kinketting mist.. maar ach.. voor 30 euro mag je niet klagen toch?? :o O:) _O-

Vooralsnog moet ik er nog steeds eerst maar eens op gaan zitten.. :+ :+

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 17:11

Mithras gisteren voor t eerst kennis laten maken met teugeldruk. Ha gekke jongen snapte er niks van . Dan maar teugel in de mond nemen. Vandaag maar lekker 2 daagjes vrij om het te verwerken
Afbeelding
Lag zo lekker te tukken
https://youtu.be/tGlgr62YG0k?feature=shared

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 04:58

Nou, voor 30 euro kan je inderdaad die gok wel wagen! Mijn jager-verzamelaar instinct zou dan ook aangewakkerd worden! En Waarom zou je over een paar jaar God weet hoeveel neerleggen als je het nu voor een prikkie kunt inslaan? Als je het zo bekijkt heb je er zowat geld bij gekregen.

Vandaag voor de derde keer zelfstandig op Tulip gereden nadat ze een paar dagen vrij gekregen had. En ze was zo braaf! Ze begint door te krijgen dat braaf een rondje lopen veel makkelijker is dan naar alles lopen loeren. En daarnaast werden de tien minuten werk beloond met twintig minuten wachten en slapen tot mijn vriendin klaar was met rijden.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 06:45

Ah wat fijn zeg. Mooie tulip

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 07:12

Knappe Tulip..!! :D

En Mithras lekker aan t spelen met de teugels.. :')

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-25 09:19

Juniper leuk filmpje! Haha en dan in het Engels, doet mij denken aan mijn tijd in Canada. Ziet er goed uit hoor, lekker bezig. Ze moeten het eerst ook even allemaal snappen :j

Boedjang mithras stuurt zelf wel :+ _O- Leuke relaxte foto. Ik vind die mini wel heel knap getekend! Wel een beetje Hollands welvaren haha. Ik wil ook wel weer zo lenig zijn als jou. Helaas word ik alleen maar stijver :')

Casarell koopje! Wil je eigenlijk wedstrijden rijden? Of nog geen idee?

Mer1980 wat is ze knap <3 die raak je wel kwijt :j Wel balen van de wond… altijd op een rottig moment. Beterschap! Wat voor vader had deze ook alweer?

Wij hadden gister onbedoeld Schriktraining :=
Afbeelding

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 10:57

Dat is uiteindelijk wel de bedoeling Kabayo. Maar eerst wil ik haar, op t gemakje (blijkt wel want ik zit er nog steeds niet op :') ) gaan trainen voor de IBOP volgend jaar..

En nu ik dat zo zeg, realiseer ik me dat ik er toch echt mee zal moeten beginnen.

Reageerde ze op de luchtballon, of viel het mee?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 14:38

Vanmorgen weer even op Sophie gestapt, door de stalgang.
Weer zonder zadel, maar nu wel met hoofdstel.. maar tjonge jonge, wat is ze glad en wat is ze soepel.. en alles beweegt bij haar, maar nog niet in balans.. je glijd er zo vanaf.. :+

Ik denk dat ik er de volgende keer toch maar het zadel opleg.. als ik er weer op ga zitten.. _O-

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 18:04

Ah ja de leuke mini is inderdaad te vol...ze gaat onder t draad naar de mannen die op t land staan.

Sophie volgende x weer zadel op
Kabayo spannend de luchtballon

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 18:23

Koend wat knap om al zo door het verkeer heen te gaan!

Boedjang, oeh wauw dat hoofdstel staat mooi! Haha teugeldruk komt dan vanzelf nog wel.

Kabayo, Dankjewel! Oef euh ik denk dat hij nu tegen de 1.65 aanloopt, wil hem nog wel weer eventjes meten binnenkort.

Wat knap dat ze weer voor de kar is geweest! Staat haar ook goed zeg!

Mer1980, oh wat balen van de wond. En wel al een super knappe foto van haar zeg! Enorm benieuwd over een paar weken naar de filmpjes

Casarell, Haha kijk dat is nog eens een mooie deal om te maken! Voor dat geld kun je het niet laten liggen! Leuk om er weer even op te zitten, benieuwd hoe ze dat gaat doen met zadel!

Juniper dat ziet er onwijs goed uit! Super knap!

Vandaag voor Spot een andere deken binnen gekregen. Tweedehands kunnen kopen met hals eraan. Morgen maar eventjes passen, denk dat die wel te groot is, maar ja beter dan de deken die hij nu op heeft die trekt enorm. Heb ook mest onderzoek gedaan en de uitslag is binnen, helaas heeft hij bloedwormen. Zou het afvallen wel verklaren. Baal ook wel echt dat ik niet met hem aan de slag kan zoals ik graag zou willen. Kan zelf nog niet door een zware bak heen gaan lopen. Longeren zou wel kunnen, maar ja om dat nu 3/4x per week te doen is ook niet verstandig. Nog maar eventjes rust en afwachten helaas

Equipro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 00:01

Knap Koens, dat zullen hier ook de volgende stappen worden, lekker er op uit!

Mooi hoofdstel Boedjang, staat hem heel goed!

Jij liever dank ik Kabayo, ik zit er liever op, dan dat ik er achter hang, heel knap!!

Vandaag voor de derde keer gereden maar het was best warm, dus na een paar rondjes draf en galop, lekker naar buiten gegaan met een los teugeltje. Heerlijk het water in en door het bos gedraafd. Helaas geen foto’s, wel filmpjes maar de stills daarvan zijn echt slecht. Kan niet blijer zijn met mijn kleine merrie!!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 12:53

Klinkt goed Equipro.. fijn dat ze zo braaf is.
Hoe groot is ze nu?

Sophie vandaag weer eventjes met zadeltje laten lopen, puur even om haar geheugen op te frissen. Maandag nog even een keer met singel en band achter de billen, en dan is ze een paar dagen vrij omdat ik een paar dagen weg ga.

Vrijdag kom ik terug en mag ze nog een keer met zadel, en misschien (als t moment daar is) ga ik er wel weer op zitten.. met zadel dan.. ;)

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 23:22

Equipro wat gaaf door t water
Casarell sophie gaat hartstikke goed zeg

Vanmorgen met 4 paarden naar buiten. Mithras als jongste voorop. Onbekend terrein geen pukkel geeft hij. Ja als Onbekend of spannend ia gewoon even kijken verder gewoon doorlopen met oortjes eropAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 16:27

Gister de nrps keuring gehad. Super leuk!
Cartier is ster merrie geworden, mag naar de centrale keuring in Lunteren, en ze is kampioen van de 3 jaar e.o. merrie! Zo leuk!!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 16:41

Gefeliciteerd met de keurings resultaten.

Boedjang, lekker kleine gup op kop

Sophie ook rustig beginnen met zadelmak maken.

Spot bloedwormen, dat is niet fijn

Hier beiden dames rustig aan wat meer laten doen. De keuringen zijn achter de rug. Tinker Odesa een mooie 2e premie Ze miste wat op bewegingen, klopt ze mochten van mij niet jagen een goede rust ervaring vond ik belangrijker

En ze is maar 143 gemeten iedereen moest daar wel wat om lachen ze toont ca 10 cm groter.

Afbeelding

Afbeelding

Cookie was de week erna een keurige 1e premie mag nog wat meer kracht krijgen voor de ster. Misschien volgend jaar.

Afbeelding

Afbeelding

En dan ook even trots op de kleine dame we zijn weer bezig haar bekeerd te krijgen en we konden vandaag voor het eerst een paar pasjes draven erop zonder paniek.

Afbeelding

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 18:54

Gefeliciteerd dames!!

Anike.. heb je haar gelijk kennis laten maken met Cassanova?
Zou wel een mooie combinatie zijn..

Butengeweun.. ook jij progressie vandaag! Fijn dat die drafpasjes zonder spanning waren!!

Boedjang lekker stoer op kop gelopen!!

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 22:35

Equipro, dat klinkt weer super!

Boedjang, wat is hij toch ontzettend stoer zeg!

Ankie, gefeliciteerd! Prachtige merrie om te zien!

Butengeweun, wow ik haar ook iets groter geschat! Ze is wel echt prachtig zeg <3 Cookie is ook al zo knap! Gefeliciteerd met eerste premie! Wat fijn die pasjes draf!

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 23:04

Ooh wat superleuk en knap van de paardjes butengeweun en anike.
Odesa oogt echt veel groter inderdaad

Equipro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 00:52

@casarell, ze is 160 nu

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 18:26

Casarell schreef:
Gefeliciteerd dames!!

Anike.. heb je haar gelijk kennis laten maken met Cassanova?
Zou wel een mooie combinatie zijn..

Butengeweun.. ook jij progressie vandaag! Fijn dat die drafpasjes zonder spanning waren!!

Boedjang lekker stoer op kop gelopen!!

Nee die andere was ook een merrie van cassanova.
Ze heeft wel kennisgemaakt met hem, en haar moeder haha! Toen ze ingereden werd daar :)

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 19:03

Vandaag wilde ik eigenlijk met Spot de bak in, maar omdat hij nog zo futloos is heb ik wat anders nieuws geprobeerd. Voor het eerste zijn voetjes kunnen wassen met een spons en zeep *\o/* Ik had hem lekker wat eten gegeven en eerst zijn voor voetjes met een droge spons laten wennen. Toen met iets water, af en toe tilde hij wel het voetje op maar dan hielt ik juist de spons er tegenaan, zodra hij hem weer neerzette dan haalde ik de spons weg. Zo had hij snel door dat zijn voetjes laten staan beter was, toch maar wat zeep erbij gepakt en uiteindelijk alle 3 de witte voetjes kunnen wassen. Denk dat de laatste keer met water oefenen vorig jaar is geweest dus ik ben echt super trots!

Morgen gaan we foto's met hem maken dus ik hoop dat hij zijn voetjes een klein beetje schoon blijft houden :+

Hoe zijn die van jullie met water? Gaat dat allemaal makkelijk of moeten ze ook echt nog steeds wennen?

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 19:14

Veertje wat goed
Mithras heeft een hekel aan water..ook plassen op straat of in de wei kun je niet doorheen.wel bijzonder aangezien het een moeras paard is...ik oefen ook op die manier , komt vast ooit goed

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 21:12

Goed bezig Veertje!

Sophie geeft niets om afspuiten.. alleen die druppels aan haar buik vind ze irritant.. :+
En ze loopt ook zo door plassen heen, maar owee als t regent.. dan smelt ze! :')

Equipe.. 160 is in ieder geval paard. Maar hoe hoog was Hilton? Stuk groter toch?
Ga je haar zelf rijden, of je dochter?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 22:02

Hier een groot fan van water. Als ik de waterbakken aan het vullen ben en het is echt warm weer, dan is ze altijd dichtbij. Afbeelding