Kletstopic veulens 2022!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_28

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 15:42

Gaaf <3

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 18:32

Afbeelding
Afbeelding

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 20:52

Ik kom weer even onder mijn lees steen vandaan :+ Ik heb veel mee gelezen en wat gaan ze allemaal goed! Wat een prachtige foto's komen er voorbij. Heel leuk om te zien hoe iedereen bezig is, de een al aan het rijden en de andere nog lekker bezig met de basis!

Mijn laatste post is volgens mij geweest dat ik aan het hangen ben geweest met Spotify. Ondertussen is er al veel gebeurt. Hij heeft nu helaas ook alweer ff stil gestaan. Mijn vakantie van 2 weken zat erbij, daarnaast kreeg ik te horen dat ik helaas een hernia heb waardoor ik ff heel veel in 1x moet gaan aanpassen, daarnaast ging ik ook nog eens verhuizen dus druk, druk druk. Maar toch nog even een Spotify spam van de laatste 1,5 maand ongeveer.

Spotify is vrij veel afgevallen helaas, hij wilde niet meer op het land staan vanwege alle vliegen en dazen. Nu heeft hij even tijdelijk de deken op van mijn pony en hij eet gelukkig weer meer, hij krijgt nog een goed passende. De laatste foto van dit rijtje is van vandaag. Ben hem flink aan het bijvoeren, maar ook zijn groeispurt werkt niet mee. Hij ziet er niet super dun uit, maar mag echt wel flink wat KG bij op. Vind het daarom ook heel lastig om hem toch wel weer aan het werk te gaan zetten. Wil wel weer graag wat gaan longeren vanaf komende week en lekker grondwerk om toch weer samen bezig te kunnen. Een tijdje terug voor het eerst dubbele lange lijnen gedaan. Vooral lekker los en ruimte gegeven en laten wennen. Geen stap verkeerd gezet! Verder heeft hij weer een sportcoupe gekregen, hebben we tussendoor het zadel weer een keertje op gehad en de afgelopen weken heeft hij dus vrij gehad. Hij zit ook onder de wonden helaas, kwam er achter dat hij zichzelf ook tegen de muur aan gooide van de jeuk, nu dus gelukkig niet meer nu hij een dekentje heeft :(:)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 23:40

Ah dat komt wel weer goed met spot.is nu alleen wel stom die rot vliegen ook

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 06:48

Spotify komt wel weer goed hoor! Ik vindt hem slank, zeker niet mager.
Hij ziet er gelukkig uit! Dat komt wel goed hoor!!

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 07:43

Ik vind Spottify ook niet echt zo mager.

Mijn driejarige staat niet veel zwaarder. Het hoeft ook niet. Kilo's vet zijn alleen maar balast en spieren komen er in de loop van de training wel aan.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 11:37

Fijn om te lezen dat jullie hem niet mager vinden! Vanaf komende week mag hij ook ietsjes meer gaan doen en dan houd ik hem goed in de gaten. Hij is ook lang en groot waardoor het misschien ook al snel een vertekend beeld geeft :)

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 12:32

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mithras even van t gras af op paddock ook hij is niet dik vind ik.
Maar daar ben ik ook blij mee . Dikke camargue is niet fijn

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 22:34

Tadaa!!!
Afbeelding

Had niemand mij kunnen vertellen dat de eerste keer thuis rijden op je jonge paard (als je dat nog nooit eerder gedaan is) best spannend is?
Afbeelding

Zeker als je die ochtend een nieuw zadel ophaald en je paard er uiteraard toch een paar bokken uit moet gooien?
Afbeelding

Het leek nergens op, dat eerste ritje. Maar we hebben het gedaan!
Afbeelding

Spoiler:
En nu mag ik lekker wat kilos gaan afvallen

Afbeelding

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 02:25

Wat goed!! En zeker het eerste ritje thuis is spannend! Hier de tweede en derde ook!
Maar erna is het gewoon :)

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 07:58

Ik knijp m nu al voor mijn 1e keer maar jij hebt t mooi erop zitt

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 08:00

Mithras gisteren voor t eerst over een lange smalle brug. Knap jochAfbeelding
Afbeelding

Equipro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 09:34

Mooie foto’s!

Spot ziet er prima uit hoor! Wel naar dat hij niet wilde eten, gelukkig gaat het nu beter.

Ik heb mijn eerste echte ritje er op zitten! Zonder bok touw of lange longeersessie, alleen even grondwerk, en er op. Mijn dochter reed ook in de bak en ik zou proberen haar een beetje te volgen, maar was niet nodig Ging allemaal als vanzelf. Vandaag een galopje meepakken…

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 20:36

Wat gaaf Juniper! *\o/*

Stoere Mithras! Knap dier is het ook! <3

Wat tof Equipro! Gaat ook al zo goed :D

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 21:32

Afbeelding

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 21:34

Afbeelding

Kiki wordt meest op straat geleerd.
Vandaag dwars door het dorp, autotraining. Stap en een beetje draf. Plassen, drempels, smalle doorgangen, auto’s, mensen, verkeersborden, gemeentewerkers, een groot bijenhotel, onder een brug door. Wachten, kort draaien, veel rechtdoor ...

Gelukkig heb ik iemand die mee fietst en net die minimale hulp biedt die wel eens nodig is.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 23:18

Is Kiki een Engels volbloed? Lekker bomproef zo te horen
Ik had mijn oude hoofdstel mee naar stal nooit verwacht maar wat staat ie mithras mooi Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Polonaise lopen

Afbeelding
Keurig op aanwijzing aan de beweging te krijgen

Afbeelding
Nog steeds been erover kunnen leggen

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 23:23

Equipro schreef:
Mooie foto’s!

Spot ziet er prima uit hoor! Wel naar dat hij niet wilde eten, gelukkig gaat het nu beter.

Ik heb mijn eerste echte ritje er op zitten! Zonder bok touw of lange longeersessie, alleen even grondwerk, en er op. Mijn dochter reed ook in de bak en ik zou proberen haar een beetje te volgen, maar was niet nodig Ging allemaal als vanzelf. Vandaag een galopje meepakken…

Gaaf

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 08:16

Kiki volbloed?
Nee hoor, gewoon warmbloed met zelfs eerder weinig % volbloed,, dressuur gefokt met vooral Duits bloed.
Maar ik geef toe dat ze er momenteel wat volbloed uitziet: licht gebouwd, momenteel neerwaartse romprichting, fijn beenwerk, op die foto wat rechte hals, alleen haar hoofd is wat groot voor een pur sang.
Bomproof is ze ook nog niet, maar we zijn op goede weg.

Mithras wordt ook bomproof zo te zien.
Vooral die laatste foto vind ik de max als je kijkt hoe hij er bij staat: aandachtig, wakker maar ook ontspannen en goedgezind. Toch helemaal hoe we onze paarden willen hebben?

Ook de foto’s van de andere paarden zijn prachtig! Iedereen is zo goed bezig met zijn driejaartje.

Vraagje. Voorzie je nog een langere periode van ”vakantie” voor je paardje en hoe ziet die rustperiode er dan uit?

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 08:45

Ah dank voor uitleg. Ja mithras is ook echt leuk. Ik denk dat bij hem de uitdaging gaat zijn...als ik niet verder wil hoe ga je dan mee.
Je moet met juiste redenen komen om hem te overtuigen dan doet ie alles voor je. Maar het proces vind ik super leuk. Zo'n jong dier op zien groeien

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-25 08:45

Koend lekker bezig! En stoer dat je dit gewoon durft. Ik durfde dat ook altijd prima, maar ik merk dat ik ouder wordt _O-
Wbt rustperiode. Die van mij is drachtig en eind februari al ‘veilig’. Dus ze gaat in de herfst op rust. Dan doet ze helemaal niks meer behalve sporadisch wat longeren aan halster of een rondje hobbelen. Vaak is het weer dan ook prut, en vind ik het al snel best :+ Maar aandacht zal ze genoeg krijgen. Momenteel loopt ze 2x per week

Boedjang wat een heerlijke beelden weer. Echt, ik blijf er bij. Hoe kom jij zo lenig! :wow: Erg mooi hoofdstel zeg! Speciaal handgemaakt? Ik ging stuk om de polonaise foto _O- Mooie foto die laatste bij de brug!

Equipro wat goed! Geen foto’s ? :P Het helpt vaak wel als er een ander paard bij is voor steun. Minthe vond het daarna veel minder eng in de bak.

Juniper ook al fanatiek! Is ze nu weer thuis? Dat is wel fijn. Ik vind dat roze aan je zadel heel erg gaaf! En die rodeo foto, ik snap dat je hem kneep :') Ik vind je helemaal niet zwaar hoor

Veertje och nee beterschap met je hernia! Vervelend. Ik vind hem ook niet perse mager, wel wat schraal/onelbespierd. Maar hij lijkt ook echt enorm haha dus dat helpt ook niet mee. Fijn dat een deken helpt. Hoe groot is hij nu? Hij ziet er wel echt braaf uit.

Anike mooie foto’s weer!

Wortel veel beterschap!

Minthe heeft zaterdag weer voor de kar gestaan. We merken dat ze echt nog kracht mist en ze kon het gas niet vinden haha. Maar zoals de trainer aangaf, ze is nog jong. Dat komt allemaal wel. Ze zal nog 2x voor de kar komen en dan kijken we volgend jaar wel weer verder :j Ze gaat nog 1x enkelspan en 1x dubbelspan met haar moeder. Zo gaaf! Onder het zadel gaat ook prima. De verbinding/contact is momenteel iets slechter maar gok dat ze wisselt. Verder doen we rustig aan, 2x per week iets doen en verder genieten van de weide. Ze is vrijdag ook alweer 3 maanden drachtig
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Beetje gassen
Afbeelding
En uitstappen in het land
Afbeelding

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 13:05

Wat ziet dat er gaaf uit met minthe en zo leuk dat ze drachtig is he.
En wat betreft lenigheid haha ja ik weet ook niet dat blijft zo blijkbaar. Ik doe daar niks voor
Hoofdstel is prachtig he ooit op de kop getikt via mp. voor m'n dravers merrie maar mithras past m ook dus even wat gaatjes korter uiteraard

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 14:32

gaaf hoor dat het met iedereen zo goed gaat,. Mijn Sowie doet het ook braaf onder het zadel, alleen even vette pech, gisteren zou ze door de fotograaf knap voor de verkoop worden vastgelegd, maar ze heeft iets lomps gedaan en een lelijke wond op haar kogel achter |( niets heel ergs, maar wel gehecht en 2 weken uit het vuil houden en rustig aan. Ze hebben nog wel wat mooie foto's genomen, maar de zadel filmpjes worden dus even een paar weken uitgesteld zucht....
Afbeelding

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 20:28

Ah gets wat sneu voor sowie

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 23:40

Wat een leuk paard Mer1980, waarom verkoop je deze?