2021 veulens foto en kletstopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 10:50

Blijft grappig al die verschillende paarden van dezelfde jaargang. Zowel in hoe ze allemaal ontwikkelen als wat er al wel of niet mee gedaan wordt.

Met mijn IJsco doe ik het ook heel rustig aan. Hij heeft een basis nu met sturen vanaf de grond en vanaf het opstartblok in stilstand. Hij is goed verkeersmak. Gaat goed op de trailer en reist ok (is super braaf, maar vind het nog iets spannend). Bekend met kaptoom en barebackpad en parkeert al redelijk netjes in bij het opstapblok (doen we zowel links als rechts). Wat gewicht op zijn rug geeft hij ook niet om. Echt opstappen ga ik in de loop van het nieuwe jaar doen. Hij groeit nog steeds flink ook en is relatief groot voor zijn ras (plus van eind aug, dus wat jonger dan de meeste hier).

Alles lekker op het gemakje. Komende tijd lekker weer verder met wandelen met de trailer op pad. Wat basis grondwerk en ga het werk aan de hand langzaam (verder) oppakken.

Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 12:23

Oh een ijsje, daarvan is ook bekend dat ze vaak laatbloeiers zijn dacht ik?

Die is dan idd ook paar maand jonger dan onze idd.

Baron staat met het slechte weer ook meer stil nu.
Zet ik hem buiten staat hij ook gewoon stil aan de hooibak, zet ik hem in de buitenuitlooppiste dan gaat hij wel uit z'n plaat met bokken en rennen :+ gek dier.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 23:56

Gelukkig Nieuwjaar.
Ons paarden zijn nu 4 jaar volgens de paardensport.

Baron lijkt weer iets overbouwd te staan. Morgen nog een betere foto maken. Maar de grond is wel gelijk.

Afbeelding

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 19:51

Hopelijk heeft iedereen een veilige jaarwisseling gehad *\o/*

Arthur en ik hebben het jaar gisteren ingeluid met een rondje lange lijnen.
Gevalletje, we hebben het nog nooit gedaan dus het zal wel moeten lukken :+

En nee, sturen kent hij nog niet, maar hoe beter te leren dan buiten op straat als je er achter loopt _O-
Afbeelding
Afbeelding

Conclusie. Na 5 minuten ruzie waren we het weer eens. Grote bochten gaan nog niet, van de berm terug naar de weg gaat beter. Auto's met volle vaart zijn niet eng, waterplassen wel :')
En als ik heeeel gek doe achter hem krijg ik maar een kleine reactie, dus draven liep ook niet echt lekker :')

Al met al, topknol :+

MarliesR

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 19:53

Haha wat heerlijk! Leuk!

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 19:58

Ja hij is geweldig nuchter gelukkig. Net als zijn moeder.

Nu contact opgenomen met de lokale menvereniging of ze me kunnen helpen, of de goede kant op kunnen wijzen met beleren. Ik hoop aan het eind van het jaar toch rondjes in het bos te kunnen maken <3

Zelf heb ik geen ervaring, dus ook dit lange lijnen is puur op eigen gekkigheid en gevoel. Met zijn moeder kan ik ook al zo lekker lange rondjes maken, die is ook niet voor de kar beleerd maar lange lijnen gaat super.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 09:58

Nuchtere en knappe pony.
Lange lijnen doe ik ook nog regelmatig met Baron. Een leuke afwisseling op het rijden.

Voor hij bereden was deed ik het ook al, en liet ik hem ook op die manier de weide slepen.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 21:51

Ziet er fijn uit KittyDylan.
Veel verschil hier zo tussen de jonkies, maar dat is eigenlijk ook heel logisch.
Hier heeft Dream inmiddels zijn eerste officiële wedstrijdje gehad en ik ben meer dan tevreden.
Eerst in de ochtend in het donker laden en samen met een andere hengst op de trailer. Daarna hup in een vreemde stal om te wachten. Vervolgens in een grote drukke rubriek losrijden. Hij deed enorm zijn best en werkte super mee. Daarna de ring in en ja hier heb je toch echt wel 80% planken/borden en kijkerige hindernissen. Daarnaast een grote piste een binnenterras etc etc. Hij sprong een heel prima rondje al had hij op de hindernis na de uitgang even last van zijwind. Tja dat is hem helemaal vergeven. Op naar de volgende.

En ja het ruitertje is alweer aan de grote kant, maar het blijft wel een jonge hengst en de ruiter is werkelijk de lucht in geschoten.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 00:06

Dat doet hij goed hoor.

Jammer dat de ruiter zo snel gegroeid is en ponies niet mee groeien.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 22:39

Na een korte winterstop omwille van te nat, te koud en bevroren piste heb ik vandaag weer kunnen rijden met Baron.

Hij doet het zo goed.
Afbeelding

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 09:38

Oh wat doet ie dat braaf zeg! Springpaard in de dop :D

Hier afgelopen week voor het eerst erop gezeten! Superbraaf deed ie dat <3 Had oorspronkelijk in de planning om dit pas in het voorjaar te doen maar het moment voelde goed dus toch maar gedaan.
Afbeelding

Je ziet aan z'n koppie dat het heel hard werken was :')

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 20:44

Whaaaa wat doen jullie “puppy’s” t goed zeg! En wat zijn een hoop al ver <3

Wij zijn nog niet zo ver. Doen wel veel grondwerk en liberty. Ook worden ze ingezet voor coaching. Ze is begin december ook weer bij haar moedertje en onze shet komen staan. Moeders vond daar wat van dus hebben veel tijd daar in gestoken. Gaat nu allemaal super dus paar weken terug weer een beetje t werk opgepakt. Binnenkort maar eens kijken of ik iemand kan vinden die er op wil/kan (ben zelf veeeeel te zwaar)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En samen met mamsje en onze shet <3

Afbeelding

Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 23:14

Die is knap hoor. Die foto met de vleugels is ook erg leuk.

Baron ging vandaag ook weer goed.
Bitloos gereden op touwhalster, en ook wat sprongen gewaagd zo. Alleen de oxer vond hij spannend omdat die niet is zoals ik die normaal opstel, nu lag de achterste balk iets hoger dan de voorste en stalgenoot had hem opgebouwd uit 3 verschillende balken qua kleur/patroon.

Afbeelding
Afbeelding

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 11:30

Knap hoor!! Ik voel me zo’n trage dodo met m’n guppie :oo

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 11:38

Hoeft toch niet. Iedereen op zijn eigen tempo :)

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 21:50

Precies, iedereen z'n eigen tempo.
Vorige week heb ik er na 2 maanden niks doen er ook weer op gezeten.

Zoals elke keer na een tijdje niks doen, super braaf.

Alleen heb ik gemerkt dat ze liever naar buiten gaat dan rijden in de bak.
Dus ik denk dat ik een paard heb die bakwerk stom vind :=

Ze is niet te motiveren, longeren precies hetzelfde.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 22:09

Ohw, ik heb eentje die op verplaatsing gaan fijner vind dan in de bak thuis :+
Op verplaatsing springt hij eigenlijk ook veel fijner en is hij ook echt erbij met zijn aandacht.
Thuis in de bak is hij snel afgeleid en zit hij rond te kijken, vooral de ezel blijft nog altijd zijn aandacht aantrekken. En als er een auto scheef geparkeerd staat heeft hij dat ook gezien. (parking is zichtbaar vanaf de rijbak)
En op verplaatsing kijkt hij bijna nergens naar :')

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 22:20

Dat is wel fijn tijdens de wedstrijd, maar lijkt me een uitdaging om thuis te trainen Art_Ificious.

Die van mij is gewoon niet te motiveren in de bak, heb mn hele trukendoos al open getrokken
Soms is t wat t is
Het verbaasd me eigenlijk ook niet, ze is net zo'n avonturier als haar moeder was.
De 1e keer de polder in vond ze soms een beetje spannend, maar ze reageert op een fijne manier op de spanning en is er zo doorheen, plus weer poepie braaf. *\o/*
Afbeelding

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 11:01

Heel leuk om te zien hoe iedereen bezig is op z’n eigen tempo.

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 14:47

Ieder zijn eigen tempo inderdaad. Replay en ik doen ook lekker rustig aan. Maar tegelijkertijd gaan we ook als een speer vooruit, ik ben super trots op hem!

Vandaag ben ik voor het eerst, vers uit stal, thuis opgestapt en naar de manege gereden. Daar hebben we heerlijk getraind en daarna weer teruggereden naar huis. Super trots op hem!

Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 13:51

Mijn dochter van bijna 12 heeft net 3 lessen op de manege gehad en ze mocht aan het lijntje mee op Rapunzel. Haar klasgenootje (11) heb ik op Mia gezet die is wat pittiger maar ze kan al wat beter rijden, Rapunzel is zo vreselijk braaf dat ze ook los heeft gedraafd buiten. IVM dracht hobbelen we alleen nog wat buiten of naast de fiets.
Afbeelding

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 19:13

Wat gaan jullie allemaal lekker.

Ik heb Reus na een periode van pech, schimmel en ziek zijn (Droes???), weer langzaam aan opgepakt. Hij accepteert het bit nu en is er ook relaxer mee dan voorheen. Ik heb er denk ik een half jaar niet opgezeten en daarvoor ook in totaal nog geen 10 keer (bitloos) dus ik doe maar even rustig aan. We zijn nu bezig met dressuur aan de hand. Vandaag is voor de 2de keer gedaan met het bit. Hij reageert er heel relaxt op en laat zich zeer makkelijk sturen. Als dat nog een aantal keer goed gaat, ga ik er ook met de lange lijnen achter lopen en als ook dat goed gaat ga ik er pas opzitten. Maar het erop gaan was nooit het probleem dat vond hij altijd helemaal prima.

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 14:24

Wij hebben afgelopen weekend voor het eerst op onze 3,5 jarige gezeten *\o/* . In juni wordt hij 4 maar we doen het rustig aan. Zoals je ziet is hij echt een laatbloeier!

Afbeelding

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 16:23

xLiez dat is mijn miepje ook hoor! Nog zo lang puppy. Al is ze de laatste 2 maanden enorm volwassen geworden in haar koppie. Super gaaf dat je er op gezeten hebt!

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 16:37

Balou_lover schreef:
xLiez dat is mijn miepje ook hoor! Nog zo lang puppy. Al is ze de laatste 2 maanden enorm volwassen geworden in haar koppie. Super gaaf dat je er op gezeten hebt!

Ja lekker de tijd geven! Ze geven zelf wel aan als ze toe zijn aan een stap verder :D. Wij hebben hem nu ook lekker 4 dagen vrij gegeven.