Ieniemini zeer speciaal veulentje op komst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:07

Mooie papa heeft Nine!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 20:55

Zo, het konijn is al weer terug naar de boerderij, die wordt nu gekoppeld met haar zus (in een paardenbox), ben benieuwd!

Vrijdag gaan Lola en Nine erheen. En dan kan ik zaterdag de nieuwe grasmatten bestellen en wat planten kopen en de tuin weer in orde maken, ik heb daar echt zin in!! Ik zal ooit eens een keer een foto plaatsen hoe het weer geworden is ;-).

Het was harstikke leuk, zo een paardje in de tuin, maar ze gaan nu weer terug daar waar ze horen. Gelukkig heel dichtbij, paar minuten met de auto :-).

Zaterdag komt er een fotograaf foto´s maken van Nine en mijn friese twenter *D. Die worden vast heel mooi :-)

Nine groeit goed, ze doet het prima, de oogjes zijn eindelijk wat schoner en staan eindelijk een stuk verder open, ze heeft echt hele mooie grote licht blauwe ogen. Ik hoorde dat bij splash paarden doofheid wel eens voorkwam, maar Nine die hoort alles hoor ;). Ze wordt ook met de dag wat knuffeliger, en Lola vind het steeds wat minder erg als je aan haar kind zit, ze staat er dan wel met haar neus bovenop ;).

De kleur van haar vacht is dieproodvos, erg donker, haar neusje verhaard al en daaronder is het nog donkerder van kleur. Maar ik heb gehoord dat ze wel een vos moet zijn aangezien haar gekleurde staartpuntje niets van zwart in zich heeft. Ik twijfel nog over iets dat rond haar ogen zit, misschien toch stipjes kleur (of vuiltjes?), ze gaan in ieder geval nog niet weg met het ogen schoonmaken maar misschien is het hardnekkig aangekoekt :P . Ze kan als vos dan wel het zilver bij zich dragen, want dat zie je niet op vos maar zou ze wel aan haar kindjes kunnen doorgeven. Daarnaast kan ze nog het agoutigen en de schimmel bij zich kunnen dragen (dan worden de vlekken op den duur grijs, om eerlijk te zijn lijkt me dat best mooi, Lola is ook zo mooi als schimmel).
Zo heb ik het begrepen, ik ben erg benieuwd naar de testuitslagen :-)! Voor het fokken zou ze wel een mooi paardje zijn, ze kan de splash en het bont al voor 50% doorgeven (begreep ik?). Maar fokken is niet ons plan, misschien net als Lola in de toekomst eens een veulentje in de zoveel jaren.

Een hengstje of merrietje had ons ook echt niet uitgemaakt. Maar een hengstje had wel gecasteerd moeten worden aangezien ik die graag bij Lola had willen hebben. Een merrietje is dus veel praktischer, die kan er nu gewoon voor altijd lekker bijlopen, tenzei afspenen echt noodzakelijk blijkt te zijn, dan moeten ze toch even gescheiden worden waarna ze weer bij elkaar kunnen.

Het is wel even wennen hoor, dat alles achter de rug is. Ineens heel veel meer rust, ik wordt nog steeds af en toe snachts wakker, puur omdat ik dat zolang gewend was.

Silly1972

Re: Ieniemini zeer speciaal veulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:10

Nou je kan echt supertrots zijn op die 2 meiden van je, en ik hoop nog vele foto's te mogen zien.
Dit is een van de weinig veulens die ik graag zou zien opgroeien ;-)

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:13

Een heel avontuur is achter de rug, dat kan je wel zeggen. Konijn is al terug naar de boerderij, Nine en Lola volgen, dan de tuin terug in orde, en alles terug bij het oude. Met Nine is het startsein gegeven van al het goede dat nu zal volgen,...

We hebben alles mogen volgen, ik ben daar erg dankbaar voor en hoop dat we altijd goed contact blijven houden. Ik ben ook zo blij dat Nine een permanente thuis heeft bij jullie, ze hoort gewoon bij het gezin, zo voelt het goed aan.

Over de kleur, zou ik wachten tot de testen, alles is nog mogelijk, wie weet krijgt ze nog stippen zoals haar halfbroer. Maar zelfs zonder stippen, met of zonder zilver, met haar blauwe ogen, ...ze blijft een ster van een veulen voor ons, en een heel deel van bokt.

Ik ben trots op mijn lieve Silverado, die mede dankzij zijn toverkleurtjes toch voor een nog unieker veulen heeft gezorgd, ook al zou ze dat altijd al geweest zijn met of zonder de splash.
En by the way, Dorien heeft mails gestuurd naar vele labo's om te vragen of splash iets te maken heeft met doofheid, en er zijn geen studies naar, dus kan dat nog niet bewezen zijn dat het van splash zou komen. Silverado en Magic zijn beide splash en hebben ook geen dovemansoren hoor! :+

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 21:21

Bedankt lief van je, word er zo ontroerd door, het was me wat allemaal he :-).

Ik zal de webcam nog even aandoen, en de laatste twee dagen nog aanhouden, daarna halen we ook de webcam en alle apparatuur weg uit het tuinhuisje en gaat alle zaagsel en stro eruit en kan ik de wanden overnieuw schilderen. Als dat klaar is komen de chinchilla´s daar weer in, in nieuwe hokken, ik wil een natuurlijk hok creeeren, met boomstammen, natuurlijke achtergronden en misschien zelfs met gemaakte rotsen zoals dat lijkt op het andesgebergte (daar leven wilde chinchilla´s).

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:25

Manda schreef:
Bedankt lief van je, word er zo ontroerd door, het was me wat allemaal he :-).

Ik zal de webcam nog even aandoen, en de laatste twee dagen nog aanhouden, daarna halen we ook de webcam en alle apparatuur weg uit het tuinhuisje en gaat alle zaagsel en stro eruit en kan ik de wanden overnieuw schilderen. Als dat klaar is komen de chinchilla´s daar weer in, in nieuwe hokken, ik wil een natuurlijk hok creeeren, met boomstammen, natuurlijke achtergronden en misschien zelfs met gemaakte rotsen zoals dat lijkt op het andesgebergte (daar leven wilde chinchilla´s).

Waw, dat zou mooi worden voor die chinchilla's. Dan kan je beter de webcam laten hangen want dat zal ook de moeite zijn om te zien. :D

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:58

Goed dat je het zegt, dan ga ik de komende daagjes nog even kijken nu het nog kan. Gek dat het nu voorbij is voor jullie. Nou ja, voorbij, het begint natuurlijk pas met Nine :)

Ik hoop dat je regelmatig foto's blijft plaatsen en bedankt dat we (ik spreek maar even namens bokt :+ ) mee mochten genieten van deze bijzondere periode met een konijn en een zwangere pony in een tuinhuis :+:

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 22:42

Waves schreef:
Ik hoop dat je regelmatig foto's blijft plaatsen en bedankt dat we (ik spreek maar even namens bokt :+ ) mee mochten genieten van deze bijzondere periode met een konijn en een zwangere pony in een tuinhuis :+:

sluit ik me helemaal bij aan!!

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 23:47

mag ik nog een keer de link?

SpeTTerDesi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 00:03

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 08:15

Wouw, het is echt geweldig diertje geworden.

Het beschermen zal met de dagen minder worden, veel merries zijn aan het begin zo "bezorgt" Maar als ze weet dat je het goed bedoeld is het vaak snel over...

Jammer dat je ze niet in de tuin kunt houden haha, tijd voor een grotere tuin?

Veel plezier met je veulentje!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 08:25

Hardstikke fijn dat ze weer lekker terug naar de boerderij gaan, kan jij de boel weer gaan opknappen.
Overigens zou ik Nine zeker wel afspenen als ze oud genoeg is, heb nu al 2 voorbeelden gezien van merrieveulens die bij hun moeder zijn blijven staan al die tijd en tuurlijk ze drinken niet meer, maar haal ze niet uit elkaar, want dan staan ze te schreeuwen naar elkaar.
Is geen succes dus. Dus lekker even de tijd nemen of af te spenen en dan weer saampjes neerzetten.

HouvanPonys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 13:28

Slaap..Nine..Slaap :Z :Z
Wees maar niet bang hoor, ze leeft nog, ze ademt en beweegt met haar beentjes en oortjes :)
Afbeelding
Mooi dat ze naar de boerderij kunnen, hoe gaat het trouwens met Nijn en haar zus? :)

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:43

Aaaaahwwwwww het veulentje is geboren. :D (I know, late reactie O:) )

Wat een super mooi veulentje TS, en die naam ook, ik weet zeker dat Liam trots is op zijn veulentje, jullie hebben het verdiend!!!!

Heelheel veel geluk ermee, en ik blijf de foto's volgen hoor. :)) Naast dat je trots mag zijn op Nine, is het ook nog eens een super knappe dame!

megahaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 23:01

rockwitch schreef:
Hardstikke fijn dat ze weer lekker terug naar de boerderij gaan, kan jij de boel weer gaan opknappen.
Overigens zou ik Nine zeker wel afspenen als ze oud genoeg is, heb nu al 2 voorbeelden gezien van merrieveulens die bij hun moeder zijn blijven staan al die tijd en tuurlijk ze drinken niet meer, maar haal ze niet uit elkaar, want dan staan ze te schreeuwen naar elkaar.
Is geen succes dus. Dus lekker even de tijd nemen of af te spenen en dan weer saampjes neerzetten.

Zou ik ook doen. Ik heb ooit eens een merrie gekocht en ik kreeg de zoon (een ruin van 4 jaar) er bij omdat de eigenaar (een kennis) wou dat ze samenbleven. Ik weet niet in welke mate de ruin gespeend geweest was, maar hij kon ook moeilijk alleen zijn (de merrie was gelukkig meer gewend, die had wedstrijden gelopen) en uiteindelijk geeft het toch wel problemen hoor. Dus binnenkort toch maar effe apart zetten en ze ook leren "alleen" zijn tussendoor (hoeft niet lang te zijn, maar kan handig zijn als de hoefsmid of dierenarts moet komen - een paard dat panikeert omdat ie alleen is, is niet zo handig...), daarna kunnen ze best wel weer samen.

Nu kunnen we met z'n allen dit leuke stelletje uitwuiven en hopelijk komen er regelmatig enkele update-foto's.

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 15:02

Lieve Manda,

wat was het bijzonder om met zijn allen deze geboorte mee te maken! Ik heb zo mee geleefd en zo genoten ook.
Ik hoop dat de geboorte van Nine je het stukje sluiting heeft gebracht waar je zo naar verlangt/verlangde.
Liam zal altijd bij je blijven hoe dan ook.
Maar Nine is een heel mooi en heel bijzonder aandenken aan zijn korte zijn in jou buik!
Ik ben zo benieuwd hoe ze opgroeid en groot groeit (in zoverre dat je daarvan kan spreken met zo'n mini).

Ik hoop vooral ook dat je volop kan genieten van je kleine Nine!!

Heel veel liefs
Paula

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-10 17:41

Dank je wel :-)

Nine en Lola gaan vanavond terug naar de boerderij.

Nijn is daar al twee dagen, en het koppelen met haar zus is gelukt! Ze lagen vanmiddag samen te slapen, naast elkaar! Ik heb ze net uit de paardenbox (koppelplaats ;-)) gehaalt en in het weitje bij de kippen en schapen gezet. Nijn zal wel moeten wennen aan al die vreemde beesten haha. Maar het gaat dus goed met haar. Ze heeft weer een nieuw maatje en veel ruimte om te rennen en spelen.Tegen de herfst / winter haal ik ze beide weer op naar mijn huis om hier de winter door te brengen. Maar nu is mijn tuin weer eens aan de beurt om mooi te worden ;-).

HouvanPonys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 22:34

Mooi dat het koppelen gelukt is ! :D
Wie beide, Nijn&zus neem ik aan :) ?

Haha, jaa je tuin, die heeft wat te lijden gehad hihi :)

Maar je plaatst nog wel foto's van Nine&Lola he :) ?!

GoLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 16:54

Hoe gaat het met Lola en Nine op de boerderij?
Ze hebben het vast naar hun zin daar op het gras..:)

Wel snel weer foto's plaatsen hoor..:D

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 17:12

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 18:04

Met Nine gaat het heel goed :P

Afbeelding

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 18:06

Wauw!!! <3 :wow: :wow:

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 18:07

Oohw wat een lekker gras daar zeg!! moooooie foto!!! :oo

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 18:08

Wat een mooie foto! <3
Zo zie je goed hoe klein ze is vergeleken met de paardenbloempjes.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 18:10

WAUWWAUWWAUW wat een geweldige foto!!! <3