2021 veulens foto en kletstopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 22:46

Arthur doet het goed nu. Nog steeds rillen en koud, dus nu op zoek naar een fijne staldeken voor hem, maar helaas is er weinig dat hem past.. buiten houd hij zich wel warm genoeg.

Inmiddels staat het hengstveulen ook bij de mannen in, en Arthur is ontpopt tot beschermengel. Dat karakter zat er al heel erg in natuurlijk. Hij valt de jaarling gerust aan als die vervelend doet bij het veulen, maar laat hem ook er bij als hij wel normaal kan doen. Ik ben zo trots op hem, en hoop echt dat hij dit blijft houden én een beetje de baas blijft in het groepje. Inmiddels gaat doet goed, maar de eerste dagen heeft Arthur overuren gedraaid omdat de jaarling het niet wilde snappen ~~}>

Afbeelding
Afbeelding

Ook inmiddels al de eerste longeerslinger als ruin gehad.

Afbeelding

Afbeelding

--

Wat een leuke foto Art! Dat gaat vast goed komen zo, lekker oefenen.

Rianne, Arthur vind wandelen ook heerlijk. Zo fijn om zo met ze bezig te zijn. Fijn dat ze haar plekje gevonden heeft.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 23:51

Arthur als opvoeder, heerlijk.

Balou_k, ze mogen al meedoen in het najaar van het jaar dat ze 3 geworden zijn.
We doen ook nie elk weekend een jumping (dat vind ik zelf ook te veel nog)
Dit weekend (zondag) zou ik graag een wandeling maken, maar moet het weer wat afwachten of het niet teveel gaat regenen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 00:13

Art_Ificious schreef:
Arthur als opvoeder, heerlijk.

Balou_k, ze mogen al meedoen in het najaar van het jaar dat ze 3 geworden zijn.
We doen ook nie elk weekend een jumping (dat vind ik zelf ook te veel nog)
Dit weekend (zondag) zou ik graag een wandeling maken, maar moet het weer wat afwachten of het niet teveel gaat regenen.

Was vooral benieuwd, ik heb geen kaas gegeten van de springsport. :+

Art_Ificious

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 00:40

Ik wist het ook niet, maar m'n beste collega/stalgenoot/vriendin wist me dat te zeggen.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 23:33

Arthur is nu fulltime babysitter _O-
Afbeelding

Hij mag de stal delen met Lot. Zodat de 2 veulens van dit jaar in ieder geval apart staan (die andere heeft minder voer nodig)

En de nieuwe deken staat hem goed <3 Morgen weer even een longeerslinger doen.
Woensdag komt de tandarts en daarna kunnen we ook met een bitje aan de slag.
Waar beginnen jullie ze mee? Ik heb zelf bustrens, watertrens liggen. Ben alleen bang dat ze wat te groot zijn.
In eerste instantie alleen voor longeren met een bijzetje straks, dan langelijnen.

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 07:27

Ik ben met een bustrens begonnen, ligt stabieler dan een watertrens, al was het even zoeken in t begin maar uiteindelijk op een ongebroken bustrens uitgekomen

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 10:29

Bustrens, watertrens vind ik wat link omdat de lippen tussen de ringen kunnen komen.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 10:54

Ik heb sowieso rubbere ringen om mijn watertrens, omdat een van mijn merries absoluut geen ander bit accepteert, zeker zonder ringen niet.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 14:39

Jullie zijn allemaal zo flink bezig met jullie paarden!
Ik ontbreek alle energie momenteel :’) Dus hij staat ‘te staan’.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 18:47

Vandaag zijn we een wandeling gaan maken. We zijn in totaal zo'n 5u weg geweest (met een tussenstop van 1u ertussen)
Vooral stap gedaan. Klein beetje draf en ergens in een bospad een klein stukje galop. Op de terugweg naar stal alleen gestapt.

Nu lekker warm op stal en morgen rustdag.

Afbeelding
Afbeelding

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 20:05

Mi_Amore schreef:
Jullie zijn allemaal zo flink bezig met jullie paarden!
Ik ontbreek alle energie momenteel :’) Dus hij staat ‘te staan’.

De mijne ook hoor! Die is met zwangerschapsverlof :D

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 22:08

Hoe gaat t hier met alle 21 baby's?

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 05:27

De mijne is met zwangerschapsverlof :)
Afbeelding

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 06:34

Hier heel goed! Osteopaat is langs geweest omdat hij aantoonde dat hij echt ergens last van had. Dit is nu mooi opgelost.
Rijden gaat super en we zijn eens aan het kijken om hem eens mee te nemen op verplaatsing. Om een stap draf proefje mee te doen. Maar dat staat helemaal nog niet vast. We zien wel.

Maar met zijn moeder is hij toch al weer dikke vriendjes. Moeders kan soms wel wat lastig doen maar ze zoekt hem ook wel altijd weer op.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 12:38

Heel goed.
Zaterdag een parcours gesprongen, deze keer geen weigeringen of foutjes van mij, wel 3 balkjes maar ben toch enorm trots.

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 19:37

Jeetje wat zijn velen al actief met hun 3-jarigen :D Die van mij is vooral veel aan het spelen en heel af en toe doen we iets serieus. Denk dat ik er in het voorjaar pas op stap.

Hij is wel mega braaf voor z'n leeftijd. Ik had hem zonder halster in de bak gezet met een kerstkrans op, hij bleef perfect staan voor de foto <3 echt top want ik had geen hulp :D
Afbeelding

Verder kent ie al wel het bit en het zadel en hij is een paar keer naast de fiets mee geweest op buitenrit <3 ook in het verkeer, vindt ie allemaal geen probleem.

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 22:54

Die van mij is ook nog niet onder het zadel hoor! Kent het zadel, hoofdstel, longeren etc. allemaal wel en dat gaat eigenlijk heel makkelijk. Ze lijkt het ook erg leuk te vinden, al het 'nieuwe'. Ze is buiten ontzettend braaf en kijkt eigenlijk nergens van op.

De afgelopen tijd heeft ze ontzettend last van haar gebit. Ze is flink aan het wisselen en viel daardoor erg in. Herkennen jullie dit toevallig? Dierenarts is al in beeld hoor, maar ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen.

Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 07:25

Baron heeft ook gewisseld maar is niet ingevallen daarbij.
Bij hem heeft stalbaas een loshangende tand verwijderd. Die kreeg Baron niet zelf weggewerkt, hing helemaal los aan een stukje afgescheurd tandvlees.

Foto in spoiler, is niet bloederig maar toch.
Spoiler:
Afbeelding

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 07:29

Mijne is spelenderwijs onder het zadel, heb er nu een handje vol keren op gezeten. Maar hij is mega braaf! Is zadelmak geboren <3.

Afbeelding

@ual_95, ah wat sneu dat de problemen met het gebit zo erg zijn dat ze afvalt... Had die van jou niet ook als veulen al haar voortanden eruit of zoiets? Is het daar nog steeds een gevolg van? Ik herken dit bij Replay niet. Hij is wel flink aan het wisselen, maar het eten gaat altijd door. Wou dat ik een tip voor je had, maar hopelijk weet de dierenarts iets.

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 10:02

Zo afvallen met wisselen komt mij ook niet bekend voor. Het zelf er tanden uit trekken wel :=

Heb echt nog nooit zoveel tanden en kiezen van een paard gehad als van Joop. Mijn verzorgster heeft er sieraden en sleutelhangers van gemaakt, heel knap.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nog twee kiekjes van een fotoshoot, we waren te gast bij een portfolio dag met meerdere fotografen

Afbeelding

Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 10:04

Ohja kiezen heb ik ook gewoon gevonden in de voerbak of hooibak :+

Sieraden van laten maken is wel leuk. Misschien ook maar eens overwegen om te doen.

Ik heb zelfs enkele melktanden van mijn puppy :)

Ooh ik wil ook graag een fotoshoot maar de meeste leuke fotografen zitten zo ver weg dat reiskosten minimaal 70 euro kosten.

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 10:18

Rose_Sonny schreef:
@ual_95, ah wat sneu dat de problemen met het gebit zo erg zijn dat ze afvalt... Had die van jou niet ook als veulen al haar voortanden eruit of zoiets? Is het daar nog steeds een gevolg van? Ik herken dit bij Replay niet. Hij is wel flink aan het wisselen, maar het eten gaat altijd door. Wou dat ik een tip voor je had, maar hopelijk weet de dierenarts iets.

Ja, dat klopt. Dit paard is geboren voor pech, haha. Ze had toen met haar voortanden klemgezeten in een drinkbeugel. Het was toen de vraag of ze ooit haar volwassen tanden zou krijgen op die plek. Gelukkig zijn die goed gewisseld! Ze heeft wat langer dan normaal zonder voortanden gelopen.

Het gaat nu om haar kiezen. De dierenarts (/tandarts) heeft al gekeken en zag dat het bij haar middelste/achterste kiezen flink aan het rommelen was. Ze heeft een smalle kaak blijkbaar. Ze moet er even doorheen, maar daar heeft ze dus wel last van.

Ik merkte het vooral met het geven van haar brokjes. Ze at maximaal een kwart en is normaal echt een veelvraat. Na een aantal dagen heb ik haar voer laten weken en toen at ze het dus wel.

Ze heeft normaal 24/7 hooi tot haar beschikking, maar als ze daarvan dus ook maar een kwart écht binnenkrijgt, in combinatie met koud en guur weer, kan het ineens hard gaan. Nu staat ze op een bejaardendieet en trekt ze weer bij.

Afbeelding

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 11:56

Oh wat fijn dat die goed gewisseld zijn, zou wel spannend geweest zijn kan ik me voorstellen.

Ik heb ook nog nooit gehad dat een paard zo veel last van de kiezen had, dat ie er van af valt.. gelukkig is ze al weer aan de beterende hand.

Wel vervelend dat ze er alleen doorheen moet en dat ze niet echt iets kunnen doen om te helpen met wisselen. Wat een pech zeg..

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 12:03

Arthur is pas bij de tandarts geweest en is goed aan het wisselen. Tandarts heeft nog een foto van zijn gebit gemaakt omdat ze geen mooi voorbeeld hadden op de praktijk.
Hij heeft nog 2 hengsten tanden die door moeten komen. Verder een netjes gebit.
Hij valt niet af. Maar hij is altijd wel lastig met kilo's er aan te krijgen. Hij krijgt ruim een kilo brok per dag. Hij eet heel traag, hooi ook.
Zijn 2 weidemaatjes zijn wel licht gekleurd en zitten vaak onder het bloed :Y)

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 08:29

Raven heeft volgens mij nergens last van gehad en ook nooit afgevallen, tandarts heeft wel de wolfskiesjes eruit gehaald en een dop verwijderd. Ze krijgt wel veel eten maar ze is ook drachtig dus mag ook wel :)

Hopen dat ze snel weer helemaal bijgetrokken is Ual!