Kletstopic veulens 2022!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Libera

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 19:02

Ik begin meestal gewoon met een dubbelgebroken watertrensje en tot nu toe lopen alle paarden daar prima mee :)
Dus ze lopen eigenlijk allemaal op nagenoeg hetzelfde bit

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 20:34

Wat braaf zeg

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 21:13

Hier ook dubbel gebroken watertrens waar iedereen mee weg loopt tot nu toe. M’n smurffie heeft hem ook snel rustig in de mond.

Ik heb vandaag voor het eerst in alle rust haar oren kunnen scheren. Haar baard en benen waren geen probleem, zelfs niet met m’n grote scheermachine. Maar oren waren wel een dingetje. Daar hebben we op geoefend en ging vandaag echt als een zonnetje. Daarna wel even heel hard schudden. Maar zolang ik bezig was, was ze heel braaf! Goede pownie!

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 21:46

Ah ook al.zo goed.
Ik ben met vakantie dus mithras heeft 3.5 week vrij. m'n verzorgster kijkt of ze wat extra kan doen. In geen must natuurlijk. Hij staat lekker

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 22:13

Ik ben zeker in het begin niet zo'n fan van een dubbel gebroken watertrens, merk dat al die losse delen best wel wat onrust kunnen geven.

Ik begin dus met een enkel / ongebroken bustrens.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:15

Ik ga ook met een enkelgebroken beginnen denk ik.

Tulip is nu 5 weken bij de trainer en ik ben vandaag voor de derde keer wezen kijken. Ze staat er goed bij, maar ik ben eerlijk gezegd niet super onder de indruk van de vooruitgang. Ze bokt/hupt nog steeds als het zadel er net op ligt en ze gelongeerd wordt. Daarnaast heb ik het idee dat ze niet snapt wat de bedoeling is van teugeldruk en been/stem hulpen als de trainer er op zit. Wat denken jullie?

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:23

Ik weet niet juniper. Ik begin van af de grond met de druk op de plaats waar hij straks ook gegeven wordt erop.
Zal het ene jonge paard het niet wat sneller oppakken dan de ander.
Weet niet hoe de trainer werkt. Jij was wel blij met werkwijze toch?

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:16

Juniper dat is lastig te zeggen zo wij zijn er niet bij. Sommige paarden hebben meer tijd nodig om aan het bit te wennen. Maar het blijft er bij dat wij niet kunnen zien hoe de training gaat en hoe Tulip daarop reageert. Kun je overleggen met de trainer wat je ervan denkt? Misschien kun je dan samen tot een oplossing komen

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:22

Hoe vaak is er mee gereden in die 5 weken? Ik rijd maar 2 keer per week maar na een paar keer rijden snapte hij echt wel wat de hulpen waren en z’n 30ste ritje was een wedstrijdje waar hij vlot eerste werd. Dus als er 5 keer per week wat mee gedaan word zou ze nu gewoon goed bevestigd moeten zijn in stap, draf en galop….

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:35

Vijf keer per week, en ze is er nu vijf weken. Ik wil je wel een filmpje sturen Libera! Ik wil het alleen niet online zetten.