Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Morganlefay

Berichten: 8726
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 18:55

Gewone benaming is pispotje en menig tuinder vloekt dn duvel de hel uit omdat het zich makkelijk uitzaait en ook nog via wortelstokken zich vermeerderd.

absque_dubio

Berichten: 7888
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 19:49

Ik lees altijd met plezier jouw topics mee. Maar ik ben nu stiekem wel benieuwd. :)
Wat is de reden dat je hem hengst wilt houden, als je nu al merkt dat opfok in jouw omgeving daardoor lastig is en je ook niet weet hoe je het tzt met 1 merrie, 1 ruin, en 1 hengst gaat doen? Je geeft aan dat je niet alles hebt gedeeld hoe het in jouw hoofd gaat, dus ik ben juist wel heel benieuwd hoe jij dit voor je ziet en wat je beweegredenen zijn. Ik zie namelijk, in jouw situatie, meer minpunten van hengst houden dan pluspunten.
En daarnaast de vraag; heb je het idee ermee te dekken?

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-21 20:53

absque_dubio schreef:
Ik lees altijd met plezier jouw topics mee. Maar ik ben nu stiekem wel benieuwd. :)
Wat is de reden dat je hem hengst wilt houden, als je nu al merkt dat opfok in jouw omgeving daardoor lastig is en je ook niet weet hoe je het tzt met 1 merrie, 1 ruin, en 1 hengst gaat doen? Je geeft aan dat je niet alles hebt gedeeld hoe het in jouw hoofd gaat, dus ik ben juist wel heel benieuwd hoe jij dit voor je ziet en wat je beweegredenen zijn. Ik zie namelijk, in jouw situatie, meer minpunten van hengst houden dan pluspunten.
En daarnaast de vraag; heb je het idee ermee te dekken?

Simpel:
Ik werk graag met hengsten en we willen kijken of hij ggk geraakt en indien wel zal hij ter dekking komen.
Mijn merrie is ook niet naar de opfok geweest (ook thuis geboren.) en mijn grootste issue is dat ik m niet volledig uit handen wil geven. Anders zou hij een opfok plek hebben. Maar ik wil geen uur moeten rijden.

Ik ben ook niet zo voor die castratie cultuur in be en Nl (en in NL extremer dan bij ons.). Als hij hengst kan blijven blijft hij hengst. :) En dat zal op een paardvriendelijke manier zijn. Hoe dan ook. :) ik moet alleen nog even wat details uitdenken. Heb nog een paar maanden.

absque_dubio

Berichten: 7888
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 21:56

Dankje voor je uitgebreide antwoord!
Voor mij is het stukje ‘ik werk graag met hengsten’ even niet logisch tegen over dat je nu een merrie en ruin hebt en de puzzel kwa houderij nog compleet moet maken (als je het over paardvriendelijk hebt). De voordeel voor het veulen zie ik daarin niet, en ook voor jou (naast het; ik werk graag met een hengst) ook niet.
Ik denk dat je ook wel beseft dat er een reële kans is dat hij niet ggk wordt? Stel, stel, stel, hij wordt wel ggk. Het stuk keuringsklaar maken, ga je dat volledig zelf doen? En dan, als hij ggk is, ga je dan zelf merries ontvangen of dagelijks naar een ki station? Welk stamboek in België zou je hem voor doen?
Ik vind je hierin erg ‘makkelijk’ denken, en dat is hoe je hier op mij over komt. Daarom stel ik veel vragen om het duidelijk te krijgen. Dus zie het niet als aanval, maar puur uit interesse!

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-21 23:07

Edit; kleine disclaimer: Ik heb een hele zware avond gehad. Dus ik reageer wellicht iets heftiger dan ik normaal zou doen. Maar ik wil het ook gewoon duidelijk hebben dat dit een discussie is die ik maar zeer beperkt wil voeren in dit topic. Dit topic is bedoelt om mijn geluk te delen, trots te zijn op mijn prachtige veulen. Niet om een discussie te voeren over het wel of niet hengst houden.

Je mag vinden dat ik te makkelijk denk. Maar op het eind van de dag is het mijn paard en bepaal ik of ie wel of niet gecastreerd wordt. Zo simpel is het. Alle uitleg die ik je geef, geef ik je uit goede wil, niet uit enige verplichting of omdat ik enige verantwoording denk te moeten af leggen. Laat dat wel even zeer duidelijk zijn voor deze discussie verder gaat. Het spijt me als dit bruut over komt. Maar ik ken deze discussie inmiddels wel een beetje van bokt. Dus ik wil meteen duidelijk hebben dat indien iemand van plan is om deze discussie om te buigen naar iets dat gaat lijken op "verantwoording afleggen". Dat het dan heel snel klaar zal zijn.

Ik heb in het verleden twee hengsten zelf in eigendom gehad. Heb er meerdere getraind (ook door gereden.). Mijn man heeft meerdere (dek)hengsten gehad. Jumpingpaarden welliswaar maar of ze nu springen of niet zal ook niet zoveel verschil maken. Toen ik zelf de hengsten had, had ik de moeder van Rêve naast Sam en nog een ruin. Heb een zestal maanden (als ik goed schat) toen nog een merrie gehad "in pension" van iemand anders. Ik weet hoe ze met elkaar mixen. (of beter; hoe je ze niet met elkaar laat mixen. :') )

Hij wordt in geschreven in het royal belgian palomino stamboek en zal daar ook voorgebracht worden. We hebben meerdere vrienden met goedgekeurde hengsten die ervaring hebben met het keuringsklaar maken van oa Zangersheide paarden.

Ik heb niet de illusie dat Joy "dagelijks" zal dekken. Vandaar ook de keuze voor een zeer vrijblijvend en goedkoop stamboek wb het goedkeuren en goedgekeurd houden. Ben me er ook bewust van dat het geen "prestigieus" stamboek is. Maar met oog op het feit dat Joy niet zoveel zal gaan dekken als bv de Du bois hengsten is deze keuze de verstandigste in mijn mening.
Merrie's ontvangen is hier een optie. Er is plek (en planning) om stalling bij te zetten. Op 10km van bij mij zit een vriendin met een dekhengst bij wie ik terecht kan voor al mijn vragen en adressen zou hij het proces van goedkeuring gaan doorlopen en zou ik dus gaan voorbereiden op KI en alle nodige onderzoeken rond natuurlijk dekken. Heb nog drie jaar de tijd om me in te lezen over alle pro en contra's.

Ik denk inderdaad makkelijk. Ik zou niet weten waarom ik moeilijk moet denken. Moeilijkheden komen vanzelf. Die hoef ik niet te gaan zoeken.
We zijn er nog lang niet. Wie weet gebeurt er op anderhalf jaar iets waardoor ik geen andere keuze heb dan castreren voor zijn gezondheid. Of blijkt het zo'n klootzak te zijn dat er geen houden aan is. Dat kan ik nu nog niet voorspellen. Wellicht wordt hij klophengst. Ook dan zal castreren de enige mogelijkheid zijn. Ik zou niet weten waarom ik nu al moet gaan denken in moeilijkheden wb KI en dekken als er nog zoveel kan mislopen waardoor dat uberhaupt nooit aan de orde zal zijn. Heb gedoe genoeg in mijn leven zonder dat ik "problemen" uit de toekomst moet gaan lenen.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 16-08-21 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-21 23:25

Op een vrolijkere noot:
Toen ik daarnet terug kwam van de fysio en hooi ging bij geven was ik even in de war. De paarden hebben een hooibak met een rooster in waar ik de hooinetten "in hang". Zo kunnen er twee grote netten in waardoor ze zeker de hele nacht hooi hebben, het water kan goed weg en ze kunnen elkaar niet weg jagen. Ding is vrij lomp en zwaar en bovendien stond het een klein beetje in de grond voor extra "stevigheid."
Tot mijn verbazing (het was al donker) stond mijn hooibak niet meer op zijn plaats. Ik kijk nog eens... Nee hoor, geen hooibak. Dus ik kijk opzij en ja, daar stond ie! Zo'n 3 meter van de oorspronkelijke plaats. >;)

Het zegt misschien wat over mij of mijn paarden. :') Maar ik hang dus het hooinet dat ik vast had er in. Doe mijn lichtje aan van mijn gsm en kijk de paarden even na. Geen verwondingen. Terwijl ik terug naar de stal loop om het 2e net te vullen stuur ik mijn man even om te vragen of die de hooibak misschien verplaatst heeft terwijl ik weg was. (man is inmiddels werken en soms krijgt ie dat ineens in zijn kop. :') Hij had al eerder gezegd dat ie misschien beter meer onder de boom stond.)

Ik was niet heel verbaast toen ik terug kreeg dat hij de hooibak niet aan geraakt had. :') Dus ik maak foto's van waar de hooibak nu staat en krijg ietwat laconiek terug "tsja, misschien staat ie daar droger. De paarden zijn het gewoon met mij eens...." :=

Ik heb geen flauw idé hoe ze het klaar gekregen hebben... Hooibak stond nog netjes rechtop, geen verwondingen, geen enkel teken van enige onrust. Hij stond zo'n 5cm in het zand dus het is ook niet dat ie makkelijk "schoof'". Zeker niet als je bedenkt dat het hier geregend heeft en dat het zand dus vrij vast er om heen lag. :?

Maflinger_S
Berichten: 12190
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 23:30

Teamwork makes the dream work?

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-21 23:33

_O- Sam stond, zoals gewoonlijk, er weer bij alsof ie er niks mee te maken had en ook geen idé had hoe dat ding daar gekomen was of waarom. :') Ik zie angsthaas Sam dit ook gewoon oprecht niet doen. Dus ik denk dat bulldozer JCB het in haar eentje (mogelijk met hulp van haar mini JCB die alles wat raar is leuk vindt) gedaan heeft. :') De waarom is me alleen nog onduidelijk. :') En de hoe. :')

mala26

Berichten: 5018
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 23:35

Een ding is zeker. Je verveelt je nooit met je paarden _O-

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-21 23:37

Echt ik ga morgen bij daglicht proberen uit te dokteren hoe... _O-

Donnatella

Berichten: 442
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 07:31

Zo jammer dat je op die ogenblikken geen beelden terug kunt kijken op een camera. Ik denk dat je verstelt zou staan van wat ze allemaal uitsteken. Of misschien is het beter dat je het niet weet. Scheelt weer wat ongerustheid, bij mij toch :D

pien_2010

Berichten: 44022
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 07:51

_O- het droompaard met haar jongetje aan de slag geweest _O-.
Ik zei toch eerder al dat Bokt twee jongetjes heeft. Hartstikke leuk.

Leuk ook en interessant voor mij hoe relaxed je kijkt naar de toekomst van yoyeux en alle opties open houdt.

Ik ben benieuwd of je nog uitgevogeld krijgt wat en vooral hoe ze het uitgespookt hebben.

petraaken

Berichten: 44242
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 14:57

Donnatella schreef:
Zo jammer dat je op die ogenblikken geen beelden terug kunt kijken op een camera. Ik denk dat je verstelt zou staan van wat ze allemaal uitsteken. Of misschien is het beter dat je het niet weet. Scheelt weer wat ongerustheid, bij mij toch :D

camera's zijn soms een zegen maar heel soms ook een vloek hoor. :j

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-21 15:18

_O- Helaas dames, ik kan het niet uit gedokterd krijgen wat ze gedaan hebben of waarom. Kan geen sleepsporen ontdekken maar het is gele zand en ze hebben er de hele nacht over heen gelopen dus het kan ook zijn dat ze die gewoon overlopen hebben. :') We hebben besloten ze gewoon hun zin te geven en dat ding daar te laten staan. :))

Pien_2010: Ik heb geleerd om niet te ver vooruit te kijken. Er is zoveel dat je niet kan inschatten met paarden dat het vrij zinloos is om echt al jaren vooruit te plannen. Zeker betreffende dingen die, als de tijd daar is, op tien minuten opgezocht zijn en waarschijnlijk op een week geregeld zijn. Heb uit nieuwsgierigheid vijf minuten gegoogled en had al meerdere opties voor KI hier in de buurt. :+ Dus nee, ik ga me echt nog niet druk maken om KI stations enz.
Eerst moet ie zijn twee ballen krijgen. Daarna moet ie drie worden zonder blessures en dat moet ie dan ook nog doen terwijl ie opvoedbaar blijft. Voor hetzelfde geld valt ie op 2 door neer of breekt ie wat, daalt maar één bal in of krijgt ie iets anders waardoor er gecastreerd moet worden om zijn leven te redden. Dan sta ik daar met mijn dossier vol verspilde tijd waarvan 5 KI stations waarschijnlijk al van nummer en werkwijze veranderd zijn ook nog eens over drie jaar. :+

Castreren is op zes weken geregeld zou het zover komen dat dat moet gebeuren indien er geen nood bij is. De directe dingen lossen we op zoals ze komen. We hebben samen zo'n 51 jaar aan ervaring met paarden houden waaronder ook hengsten en het ruinen van die hengsten. Dus samen zullen we het vast wel uit gedokterd krijgen met 'm. :') Als dat makkelijk denken is dan is dat maar zo. Ik ga het mezelf ook niet moeilijker maken dan nodig om iemand gerust te stellen die ik niet eens ken. :=

Zal zo nog eens wat foto's maken met de GSM van de kleine draak. Als hij nou eens door zou willen doen met verharen dan wisten we zijn kleur. _O-

Sintara

Berichten: 7522
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 15:22

Groot gelijk hoor ayasha! Natuurlijk komt dat alles best goed, wanneer het moment daar is. Hij is er nu allemaal sowieso nog veel te jong voor

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-21 15:29

Overigens. Joy is door een vriendin officieel omgedoopt tot "krapul" dus nu heb ik Sam, Terror en Krapul. :j (is krapul een woord dat jullie gebruiken? :') )

pien_2010

Berichten: 44022
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 15:32

Ayasha, ik had echt totaal geen kritiek hé. Ik vind het gewoon interessant in positieve zin, hoe je er tegen aan kijkt. Ik heb er de "ballen" (sorry woordgrapje moet kunnen) verstand van. Voor mij als leek komt het allemaal heel erg goed over, er is over na gedacht en jullie weten wat je wil en je hebt ook nog eens hoopjes ervaring.
Ik niet. HErcule was een vader hengst en die hebben we echt wel laten castreren. Daarna was het zo'n lieverdje.

Krapuul is geen compliment en in Limburg gebruik je dat voor iemand "die nog niet het schuim van de zee waard is", krapuul wordt gebruik voor mensen die wel heel erg naar zijn. Uitschot dus.

Dat vind ik Yoyeux totaal niet !!

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-21 15:42

Dat stukje was niet op jou hoor Pien! Echt niet! :D

Ik heb één bizar lieve hengst gehad, mijn Explosion. braver dan hem ga je ze niet vinden. Ik heb een paar echte mannetjes gereden (en het is niet dat die voor me klaar gezet werden dus daar moest ik ook zo mee om gaan. :+). Een in het bijzonder was zo'n type hengst waarvan iedereen zei dat ze hem in godsnaam moesten castreren. Viel minstens een keer per maand iemand aan. Dus het is niet dat ik alleen met brave heren gewerkt heb. :) Explosion had natuurlijk gedekt overigens maar heeft bij ons nooit gedekt omdat ik de eigenaar beloofd had dat ik hem niet zou laten dekken. En ik houd me aan mijn woord. :)
Dan hebben we de rooie gehad, die was klophengst en zat kwa "man" zijn wat in de middenmoot. Hij was hengst maar niet gevaarlijk. Mijn man heeft een paar dekhengsten gehad (die zat in de handel en het corrigeren van paarden toen hij nog reed.). Hij verklaart nog steeds dat Rêve erger is dan eender welke hengst hij in handen gehad heeft. _O- En dat zegt meer over Rêve dan over de hengsten die mijn man in handen gehad heeft overigens. :')
De rooie was heel vocaal toen hij nog hengst was. Nadat ik hem geruind heb (klophengst) verloor hij dat grotendeels. Dat vond ik toen erg jammer. Ik miste zijn praatjes vaak. :)
Ik begrijp dat als je paarden op pension moet zetten, dat ruinen dan het makkelijkst is. Stalling vinden voor een hengst is moeilijk. Maar dat is hier niet aan de orde dus daar hoef ik me al niet druk om te maken. :)

Krapuul is hier meestal ook voor nare mensen. Maar het wordt vaak ook wat laconieker gebruikt bij ons. :') Bij Joy zeggen we het als hij weer eens een emmer aan het verbouwen is of de paddock aan het herinrichten is of iets anders aan het uitvreten is. _O-

Morganlefay

Berichten: 8726
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 18:10

Ayasha schreef:
Overigens. Joy is door een vriendin officieel omgedoopt tot "krapul" dus nu heb ik Sam, Terror en Krapul. :j (is krapul een woord dat jullie gebruiken? :') )

Krapuul ken ik op deze manier:
https://krewinkelkrijst.nl/cartoons/taalnazi/

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-21 11:43

Die kende ik dan weer niet MorganLefay _O-
Ik denk niet dat Joy veel spellingschecks doet. :')
Vandaag heeft ie heel geboeid staan kijken naar de pup. := De pup was op hem aan het blaffen als een hele stoere hond (met een heel hoog stemmetje.) en Joy was naar hem aan het kijken alsof het wel een heel lawaaierige bal was. :=
Note to self; Joy en de pup mogen niet bij elkaar komen zonder toezicht. _O-

Afbeelding
deze is van gisteren maar hij wilde niet poseren. >;) Het "veulen" begint er elke dag meer af te gaan lijkt het wel. :+:
Ondanks dat ie best gespierd is, oogt hij niet als een "propje" vind ik. :+:
Ik probeer straks een betere foto te maken. := Dadelijk eerst onder de tattoo naald. :D

Maflinger_S
Berichten: 12190
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 11:53

Twee "puppen" bij elkaar: dat geeft geheid gelazer als ze het allebei nog niet snappen.

Een nieuwe tattoo. Spannend. Ik vind zo'n sleeve zoals jij hebt (hoewel ik op de foto's niet goed kan zien of het er daadwerkelijk 1 is en zo ja, wat het thema is) altijd wel mooi. Gewoon een zo'n groot kunstwerk op 1 ledemaat (ben fan van Ink Master). Veel van die losse tattoo's vind ik dan weer niet zo mooi. Als er geen samenhang is wordt het een beetje chaos.
Mijn beste vriendin heeft 2 kleine tattoo's op haar lichaam, ver uit elkaar, en dat staat dan weer wel mooi.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-21 11:58

Het is een sleeve. :j Het is die wat vandaag af gemaakt gaat worden (denk ik. Wellicht gaat er nog een sessie nodig zijn maar het zou ook kunnen dat ze af geraakt vandaag.) De thema's van mijn tattoo's zijn eigenlijk een beetje "mijn verhaal". Maar heel symbolisch weer gegeven. :) Paard lijkt me vrij "obvious". De achtergrond is gebaseerd op het thema 'smoke and mirrors". De overige elementen hebben elk hun eigen reden. :D Wil het via PB wel zeggen als je interesse hebt maar liever niet openbaar op het forum. De sleeve is nl. vrij persoonlijk zeg maar. (Hoe persoonlijker het thema, hoe "vergezochter" de symboliek ook bij mij overigens.). Heel mooi was wel dat mijn broer het ontwerp zag. En die wist meteen wat "er stond" zeg maar. :+: (mijn broer en ik zijn op onze manier heel close met elkaar) Maar het is één samenhangende sleeve iig. :j
De sleutel op mijn pols stond al maar die is mee verwerkt in de sleeve en geeft niet meer het ide dat het een los staand element was.

Als de sleeve af is komt er eentje die ik zelf getekend heb op mijn bovenbeen. En mijn tattoo meneer heeft al opdracht voor de rechterarm ook. :o

Ik heb dus mijn sleeve links, rechts op mijn flank heb ik een feniks die ik zelf getekend heb en op mijn rug staat een draak met als achtergrond het patroon van de kant op mijn trouwjurk en de bloemen uit mijn trouwboeket. :D Als je het niet weet, dan haal je die betekenis er niet uit maar de mensen die er toe doen weten wat er werkelijk op mijn rug staat. Ik laat geen namen op mijn lijf zetten. Maar symbolisch verwijzen naar iemand heb ik geen probleem mee. :D

De losse tattoo's zijn een beetje de old school stijl. :) Of mensen die "maar eentje" gingen zetten en daar niet in slagen. :)) sleeves die "één uitgepland geheel" zijn, zijn een relatief nieuwe stijl. (ik zeg relatief omdat we het dan hebben over de laatste 15 jaar ofzo). Daarvoor deed niemand dat. :)

Ik heb altijd mijn tattoo's zo laten zetten dat er bij "aan gebouwd" kan worden. Zodat het één geheel wordt. Ik heb nl altijd gezegd dat ik niet zou stoppen met eentje. Vind een getatoeëerd lijf prachtig. :+: áls de kwaliteit van de tattoo's goed is natuurlijk.

Maflinger_S
Berichten: 12190
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 14:43

Helemaal met je eens over tattoos: kwaliteit maakt zoveel uit.

Gaaf je sleeve waarover nagedacht is en een draak <3.
Ik hou van draken, ik noem mijn arabierig typje ook meestal een vorm van draak (draak, draakje, draaksel (die geeft nog wel eens wat verwarring :D), drakepaard). De meeste mensen denken daardoor dat ik vind dat mijn paard een draak is in de negatieve betekenis, als in lastig, maar daar heeft het helemaal niets mee te maken.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-21 22:37

Zo, was te laat terug (het schemerde al) dus Joy foto's zijn voor morgen. :) Sleeve is af geraakt! Was even door bikkelen maar vond het zo stom om voor dat beetje nog een sessie af te spreken.

Ik ben ook gek van draken, sowieso van mythes. :j "Drama wannabier" is hier zo ingeburgerd geraakt dat we draak niet meer gebruiken voor Sam :')
Mijn man noemt hem steevast "die dikke neuroot". _O-

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-21 22:06

beetje klieren met de zweep zodat zijn moeder rustig kan eten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hij had zich voor het gemak even geschuurd aan de zweep, dat is die streep op zijn neus. _O-