Lieve kleine [naam] ~ Welkom in onze Kudde!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 08:15

Wat een lekker moppie en wat een mooie naam heeft ze! <3
Veel plezier met dit mooie paardje, maar dat moet ongetwijfeld goed komen!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 08:15

Mooi beestje Tineke, ( ik denk steeds dat je Kim heet maar dat is natuurlijk niet zo :') )

Ik heb de foto van Maarten op de andere foto gezien, en ja hij is wat lang als je het mij vraagt, maar aan de andere kant weet ik ook dat jullie dit zelf ook zullen inzien mocht het zo zijn en dat ponylief dan andere taken krijgt dan bereden worden, dus dat komt helemaal goed!

Mando

Re: Lieve kleine Mánadís ~ Welkom in onze Kudde!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 08:25

Ah fijn, kunnen we mooi weer genieten van de toekomstige updates van deze knappe dame.

En het inrijden.... ach joh die kleine is pas 1 maand dat zie je wel over 4 jaar en 11 maanden... nog tijd genoeg om je daar druk om te maken. _O-

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 08:28

IJslanders worden beleerd met 4 en opgepakt met 5, Esmee.

Vind het juist verstandig om er nu al in te gaan verdiepen, ze hebben nog genoeg te leren namelijk.
Daar kan je nooit te vroeg mee beginnen .

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 08:33

BarbaLala schreef:

Vind het juist verstandig om er nu al in te gaan verdiepen, ze hebben nog genoeg te leren namelijk.

Maar bij Tineke worden ze op zijn vroegst met 5 beleerd, misschien nog wel 2 jaar later.

Mijn vraag is weggehaald; zou dit nu niet gaan passen kan Lana dan geen opvolger voor Maarten zijn? Die hebben jullie ook nog toch?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 08:38

Ja en... dan beleren ze een jaar later.. wat kan jou dat schelen wat ik al schreef.... nog 4 jaar en 11 maanden te gaan en als ze van jou is heeft ze nog 3 jaar en 11 maanden te gaan.
Zolang hebben ze ook nog om zich in te verdiepen, denk dat ze zich maar eerst moeten verdiepen in het projectje... Hoe bevalt een Trekpaard en hoeveel kilo veulen komt daaruit _O-

Halfingers worden ook met 3 of 4 beleerd, die van mij met 5 dat is ieder zijn keus.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 08:41

schitterend ding, wat betreft beleren 1 moet de eerste zijn. Dat was ook zo op de stallen die nu beleren 1 was hun eerste :+

Maar veel geluk en geniet in januari van jullie poppetje

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 08:50

Wat een mooi dier !
Volgens mij heb ik Kim laatst zien staan in de wei, mooi plekje hebben jullie daar ! Daar kunnen de paarden heerlijk wonen. Veel genietplezier van dit kleine wezen en straks met kleine Kim.

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 09:01

Ik ben Verliefd Tineke en Maarten! Als ze er is, wil ik graag een x op bezoek komen :)

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 09:43

Glückwünsche mit Mánadís ;) :D

ben benieuwd wat voor kleur ze uiteindelijk wordt, ze is echt een beeldschoon veulen! <3

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 09:47

Wat een schatje!Het heeft wel iets een ijslander :j
Ze zijn volgens mij makkelijker in omgang en temperament betreft dan wat ik net heb aangeschaft :+
Wie weet...over een aantal jaren dat ik er ook eens over na ga denken :j

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 09:56

BarbaLala schreef:

Ik geloof dat iedereen daar vrij in is, misschien wachten ze wel totdat de kleine 10 is.

Geweldig gaaf veulen Tineke en Maarten, begin langzaam aan jaloers te worden op jullie kudde :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 09:57

BarbaLala schreef:

Wat een onzin. Alsof dat van toepassing is op elke IJslander. Dat is hetzelfde als zeggen dat elk dressuurpaard met 3 jaar ingereden wordt. Het zal vast veel voorkomen, maar is echt geen standaard. Beter om gewoon objectief naar je paard te kijken en daarop te baseren wanneer te beginnen. Ik heb mijn IJslander dus veel later beleerd (6 1/2) en pas sinds deze winter echt met regelmaat gaan rijden (8 1/2).

TS, leuk een ijslander! Gaat druk worden met zo'n kudde. En een voordeel mocht ze niet heel groot worden: zeker in de winter zijn het perfecte knuffelberen :+

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:00

Natuurlijk is iedereen daar vrij in, ik geef enkel de standaard aan.
Later is altijd beter dan eerder in ieder geval. Geldt voor elk ras.
Is helemaal geen onzin.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:02

BarbaLala schreef:
Natuurlijk is iedereen daar vrij in, ik geef enkel de standaard aan.
Later is altijd beter dan eerder in ieder geval. Geldt voor elk ras.
Is helemaal geen onzin.
Je kwam anders zelf als eerste met een leeftijd.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:03

Mag ik nog even advocaat van de duivel spelen wat betreft kleur?
Is ze zilver getest? Of papa homozygoot zilver?
Stiekem zou het me namelijk niet ontzettend verbazen als het een vosje gaat worden. Zilver zwart is ze zo licht voor (veulenvacht is natuurlijk erg wisselvallig, maar zo licht heb ik ze nog nooit gezien) en zilver bruin kan niet uit twee zwarte ouders.
Vos kan echter wel als de ouders heterozygoot zijn op zwart.

Verder heb ik niets met de ijslandercultuur en vind ik maarten ook vrij lang lijken op grotere elske. Maar ik wens jullie alle plezier met jullie diverse kudde. Hart voor paarden hebben jullie zeker.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:07

Lengte kan per paard verschillen, ik ben zelf ook 1.91 en heb een aantal IJslanders gereden, past prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:10

Dido2316, bedankt! Ik vind de naam ook prachtig. <3

Amandavd, haha, zo word ik heel vaak genoemd. :))
Klopt helemaal hoor. :j

Esmee, inderdaad, laat haar eerst maar eens gezond opgroeien. :j
Ze is precies 1 maand vandaag.

Smurffie, [naam] blijft op de huidige stal staan, onze bijrijdster gaat haar leasen. :)

Butengeweun, we hebben op 1 na al onze paarden zelf beleerd en de basis zal sowieso hetzelfde zijn. :j
Om de gangen goed te houden gaan we er wel iemand bij halen, maar dat is echt nog zo ver weg! Laat haar eerst maar eens naar ons toe komen. :)

Yenopi, dat kan! Waar was dat?

Caitlin_K, is goed hoor. :j

Gracy, bedankt, haha!
Ik ben ook erg benieuwd.

Geerke, wat heb jij aangeschaft? :))

Ailill, haha, dit is wel de laatste hoor.
Maar we vinden onze kudde zo ook wel mooi compleet. :j
2 volwassen paarden en 2 veulens. <3

Over het inrijden... ik heb de schade gezien van paarden die met 3 zijn ingereden en dat heeft mij sowieso doen besluiten om tot minimaal 4 jaar te wachten.
[naam] zijn we mee begonnen toen ze 3 jaar en 11 maanden was en paarden zijn héél goed in staat om hun grenzen aan te geven, het is aan ons om daar naar te luisteren.

Mooney, wat bedoel je met 'de IJslandercultuur'?
Wij zijn gewoon mensen met paarden en toevallig zit daar nu een IJsje bij. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:13

@ Barbalala, het leest al anders als er staat "de meeste" of "gemiddeld". Zoals je het nu zei kwam het op mij over alsof dat zo perse moet. Vandaar dat ik het onzin vond ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:16

Leuk veulen! Ik zie er ook nog geen zilver in (toont sowieso niet op vos dacht ik?) maar die kleintjes zijn net toverballen. Grote kans dat ze nog 36 keer over de kop gaat voor ze haar uiteindelijke kleur laat zien :+
Ik vind het plaatje van Maarten op de IJslander ook niet mooi, maar te zwaar is hij zeker niet en je ziet het wel vaker in de "IJslandse cultuur" :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:18

ik heb sinds half maart een drie jarige welsh cobxdraver van 1.45m...klophengst :D Een schatje maar er zit een temperament in,je zou er bijna moe van worden :7
(nog niets mee gedaan,behalve savonds op stal en sochtends weer eruit...ik wacht met longeren tot volgend jaar en inrijden zelfs tot hij 5 is denk ik.)
Als hij wat minder hard gaat tenminste,anders gaat oma er helemaal nooit op :7

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:19

Idinn, die nuance kan je zelf ook wel bedenken toch? ;)

Ik snap wel wat mooney bedoelt met IJslandercultuur, is inderdaad een hele andere wereld dan bijvoorbeeld die vam het springen of de dressuur.
Vind het zelf juist een erg prettig soort mensen over het algemeen.
Lekker met de benen op de grond en allemaal niet zo overtrokken als de "hoog in het bloed staande paarden mensen", zeg maar.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:24

Dat is denk ik ook wel in de Haflingercultuur.
Denk dat mensen met alles wat anders is dan een KWPN wat nuchterder erin staat.
Ik heb soms wel het idee dat die meer lol met hun knol hebben maw meer afwisseling hebben, al is iedere dag trainen in een bak voor sommige ook wel lol met je knol. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:31

Cayenne, klopt en dat was een vrij smalle [ras].
Bij het neusje zie je trouwens al goed dat het geen vosje wordt of dan een heel donker vosje, maar het maakt ons niet uit, al werd ze groen met paarse stippen.

Geerke, hahaha. _O- Altijd leuk zo'n uitdaging! :))
[ras] hebben wel temperament, maar gelukkig zijn onze andere paarden ook niet de allermakkelijkste paarden, dus dat komt vast goed.

BarbaLala, ah op die manier, maar hoezo horen wij direct bij 'de IJslandercultuur' omdat we toevallig 1 [ras] hebben? :+

Mando, dat denk ik ook wel, al zijn er natuurlijk ook genoeg mensen met 'sportpaarden' die niet elke dag in de bak trainen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:03

huh...ik zie net een advertentie van een ijslander.....9.000 euro????Zijn die zo duur?Dat wist ik niet.Dat gaat hem dus niet worden voor mij :+