en het kleurtje van Flo's veulen is geworden....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Re: en het kleurtje van Flo's veulen is geworden....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 10:00

Wat gaaf dat ze zo donker wordt!

Nog een foto van mama flo? :D

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 11:07

Jeemig wat gaat de tijd toch hard.
Nee een klein kwetsbaar veulentje is ze niet meer.
En wat is ze een toverbal zeg.
Zo leuk hoe die jonge dieren van uiterlijk en innerlijk kunnen verandeden.
Prachtig om mee te mogen maken.
Lekker blijven up- daten fotsy.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 13:31

zal ik vanavond nog eens doen Kat, ze blinkt alleszins als een spiegel, krijgt zo een minie schepje merriebrok, zoogt een veulen dat toch niks tekort komt, niet? :D en staat nog moddervet -O- hopelijk binnenkort verlossende scan, misschien drachtig en zogen, zouden de vetjes er dan niet vanzelf afgaan :o

Bedankt voor de leuke reactie's, ik verbaas me toch ook hoe donker ze al is, ik dacht dat het iets langer ging duren, dat beloofd natuurlijk :P maar ja Flo wisselt ook in tint.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 19:45

Wie was de vader ook alweer?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 22:40

GP Mister Dual Jac, van Tinniie hier op bokt, hij heeft ook een facebook pagina want er staan blijkbaar nog drie merrie's op springen dit jaar. *\o/*

Afbeelding

sorry Kat foto's zullen voor morgen zijn, geen tijd gehad, stront geschept op de weide, moet ook gebeuren als je ze wil proper houden -O-

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 10:24

mijn bende deze morgen, gaat goed zo samen allez ik zal straks zien als ik thuis kom, maar ziet er goed uit, alleen de hengst durft de veulens al eens opjagen tot ergernis van de mama's
Afbeelding

En Olafje kan op sommige plaatsen onder de afsluiting als hij hem bukt, die staat dan even in de tuin, tot ergernis van Kristof :=

en Floke, ze heeft weer lekkere appeltjes

Afbeelding

Afbeelding

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 10:30

Die Flo is eigenlijk ook wel een prachtding hé <3

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 11:01

:)) vind ik ook en die blinkt ook altijd, ongelooflijk he, sommige paarden krijg je gewoon geen blank op en sommige die spiegelen zonder meer.
En echt een schat van een paard hoor, en is misschien raar en nog veeeel te vroeg maar ze is heel anders in gedrag, ze is enerzijds zo rustig en lief tegen iedereen (normaal alleen tegen mij :D ) en anderzijds staat ze constant te roepen, naar wie? mij misschien :o krijg wel altijd leuke hinnikjes van al mijn paardjes, zelfs de nieuwelingen nemen dit al over.
Dus er is hoop dat ze van de eerste keer drachtig is? Vorige jaar toch ook van de eerste keer en drie jaar geleden ook. Zou mooi zijn _/-\o_

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:03

Zou super zijn Evelyne! Wanneer mag je gaan scannen? Wat super dat het zo goed gaat samen en wat een zalige kudde zo. <3
Die planken zouden mijn veulens zeker gewoon onderdoor lopen.. :D

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:49

Tja eigenlijk wel logisch dat ze daar onderdoor piepen.
Ik zou er twee draadjes onder nog doen.

Zou prachtig zijn als ze in 1 keer drachtig zou zijn, wat een luxe.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 12:00

nee hoor geen draden hier, maakt mijn zicht zo lelijk -O- , eens ze met hun schoft ertegen botsen, kruipen ze er niet meer onder en ja ze zitten gewoon in onze, of de binnenkoer of de boomgaard, dus niet zo erg, ze kunnen niet van de hof en de buitenkant staat natuurlijk omheint met bomen en struiken (en onkruid)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:05

Wat een heerlijke kudde zeg :D
en die palomino is gaaff

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:19

Flo ziet er zo goed uit zeg!
En Lilly ook, wat wordt ze mooi donker!

Wat sooty betreft hoop ik dat Liby het niet mee heeft gegeven. Die word nog steeds elk jaar zwarter := Heb nu al geen appels meer op haar billen terwijl die er vorig jaar wel nog waren :(

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 21:44

nog een updatje, Lily heeft het wat moeilijk de laatste tijd, volgens Da zijn het groeipijnen, volgens mij is het een beetje de combinatie van groeipijnen misschien (al ligt ze met opgetrokken knieën vaak neer), veel moeten lopen ( omdat ze nu allen in de groep staan en de hengst haar niet echt veel rust gunt) en dan haar veulenhoefje dat een kant is afgebrokkeld en nieuwe hoef nog niet voldoende groot is waardoor ze heel heel kort staat.
Als ze op de paddock loopt in het losse zand, lijkt er niks aan de hand anders loopt ze soms precies op eieren en dan soms komt ze al galloperend je tegemoet, volgende week hoefsmid, ben benieuwd of hij er iets zinnig over te zeggen heeft.
Het is toch altijd wat, daar een wondje, ginder een kras, hoe doen ze het toch -O-
Ze is wel best happy met haar nieuw vriendje

Afbeelding

Afbeelding
wel soms wat jaloers
Afbeelding

Afbeelding
maantjes groeien goed

Afbeelding

staartje ook en poep ook

Afbeelding

haar flanken zitten nog vol veulenhaar

Afbeelding

en ik heb klein wit vlekje op achtervoetje gespot, ben benieuwd of er nog wat tevoorschijn gaat komen

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 21:46

wat zijn ze toch leuk met zn allen <3

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 21:54

ja als het rustig is, is het echt genieten maar soms zit Marcelle achter Lily en dat vind ik wel zielig voor haar, Flo helpt haar wel maar je ziet dat ze dan soms afzondering zoekt -O-
Als krabpaal zijn de veulens wel goed voor de hengst en anders kunnen ze ophoepelen. ;)

Ik zet hem toch af en toe nog eens apart hoor, hebben de merrie's en de veulens ook wat rust.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 12:22

Nog eentje om het af te leren :P

Afbeelding

Hier zie je ook dat ze toch ongemakkelijk loopt op die ene voet.
Zal eens foto trekken maar ze staat echt kort ocharme alsof je op blote voeten moet lopen -O-
En haar benen zijn echt wel heel donker aan het worden, heel raar ben benieuwd hoe ze ver zal evolueren.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 13:06

Ze is ook echt wel heel groot Fotsy en lijkt al bijna een echt paard dus die groeipijnen verwonderen me nog niet eens zo hard.
Prachtig dat ze zo goed overeen komt met haar kleine vriendje,die voelt zich trouwens ook al helemaal thuis hé. Wat zitten ze toch goed bij jou. <3

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 14:31

bedankt :o ja denk je, mij valt dit niet zo op maar inderdaad als ik ze soms naast mams zie dan denk ik ook dat ze niet veel meer mag groeien hoor := en die krijgt echt bijna geen eten bij want mams eet het allemaal op vandaar misschien dat de slagroom zo goede kwaliteit is. Flo is 1m52 en paps 1m49 dus veel groter kan ze toch niet worden _/-\o_

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 14:39

Volgens mij wordt ze wel groter. :')
Maar ze kan ook ineens stoppen met groeien en meer de breedte ingaan nog.
Een smalle zal het niet worden!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 15:07

Prachtig is ze zeg!! Ik denk ook dat ze groter dan paps en mams wordt hoor. Ik ga jullie volgen, wat een leuk diertje <3

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 09:16

Gisteren scan gehad en Flo is niet drachtig -O- , ze had wel een ei van 3.4cm en oedeem maar nog een harde baarmoeder, dus ze gaan eens kijken of ze toch geen infectie heeft en dan op naar de tweede en ook laatste ronde _/-\o_

Goed dat het nu heel slecht weer is, want Lily staat met mams in de kliniek in de stal, ocharme wat ze al allemaal moet meemaken, trailer op en af, vreemde stal in en bij vreemde paarden. Maar is een goeie leerschool en ze loopt al fier als eerste de trailer op en de stal in.

De kliniek stond wel nog vol met merrie's en veulens aan de voet. Slecht jaar zeiden ze, ofwel heel vroeg dragend ofwel moet het nog komen.

Hoop toch dat ze niet te groot wordt := maar quarters staan er wel voor gekend om vlug te groeien en dan zijn ze op 2jaar volgroeid en zetten ze inderdaad meer uit in de breedte. We zien wel.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 09:21

Ze ziet er wel goed uit Fotsy, daar heb je straks echt een mooierd aan! Wat balen dat Flo niet drachtig is, ik heb het niet helemaal meegekregen maar de hoeveelste ronde is dit voor haar nu? Hopelijk pakt ze het nu wel op als de baarmoeder week wordt! Dan heb je nog een meiveulen, dat is op zich prima qua weer.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 09:31

we hebben nog maar 1 keer geprobeerd :D , en toen was ze 2maal hengstig gespoten, wat ook eigenlijk al niet goed pakt bij haar.
We zien wel natuurlijk, heb levend veulen garantie dus als het dit jaar niet meer is, dan volgend jaar nieuwe kansen.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:11

Das jammer zeg :-(... Waar staat ze ergens? Ben vorige week nog mee naar arany in actie gaan kijken. Stond ook een leuke appaloosa merrie (met aalstreep!) die geinsemineerd moest worden.

Hoe is het nu met Lily? Hopelijk groeit haar hoefje snel bij!